Ga naar inhoud

Welke remblokjes voor mijn ZZZZ


JJV

Aanbevolen berichten

Beste Forummers,

onze Z4 is toe aan nieuwe remblokjes maar de vraag is welke als ik iets betere wil dan de standaard gemonteerde.

Uiteraard het liefst blokjes die minder slijpsel afgeven maar heb gelezen dat de no dust niet bijzonder goed remmen.

Na wat research op ons forum ben ik deze tegen gekomen maar vraag me af of er andere ervaringen meegenomen kunnen worden in mijn keuze.

FERODO DS PERFORMANCE - DS2500

Bedankt alvast, Jelmer.

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Haha Ralf, jawel hoor, top spul maar baal er toch steeds wel weer van dan na een goede poetsbeurt mijn velgen na een kort ritje alweer licht grijs zijn ipv mooi glimmend licht grijs....

Wat ik nog belangrijker vind is de remweg en kwaliteit van stoppen als ik nu toch aan nieuwe blokjes toe ben.

Gezien het aantal reacties gebruiken de meeste ZZZZ rijders waarschijnlijk oem.

Grtjes, Jelmer.

Link naar reactie

Sluit me aan bij ruud_19.

EBC red stuff remt zeer goed het lijkt zefs wel hoe heter de remmen worden hoe beter ze remmen.

ism brembo sport max schijven een prima keuze (z3 2.8)

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Oud topic, maar heb nu achterin Carbone Lorraine RC5+ liggen. Over remmen zelfs niks te klagen, maar ze rammelen als de neten. Ze hebben dus geen clips en ook geen shim oid tegen gerammel.

Bekend 'probleem' met dat soort blokken. Ze worden iets kleiner dan normaal gemaakt om uit te kunnen zetten bij -heel- hoge temperaturen. Ik heb ze op een andere auto dan de Z4 en daar is het ten eerste van belang dat je de clips, die heb je daar dus wel, in de goede richting monteert. En je hebt anti-rammel strips. Kleine stukjes rubber die je op je remklauwen plakt (zie: lhttp://www.elise-shop.com/anti-rammel-strips-voor-remklauwen-elise-exige-340r-speedster-alle-modellen-p-65.html. En dan geen gerammel meer. Weet niet of dat op de Z4 remklauwen kan.

Link naar reactie

Ah die anti rammel padding maar eens proberen. De PFC's in de Alcon klauwen heb je nergens last van, maar de binnenste blokken in de standaard achterklauwen zijn redelijk vervelend :-) Zal eens kijken of broerlief die dingen nog heeft uit z'n speedster tijdperk, anders even een setje bij Yvo bestellen.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

ik heb nu zo'n 6 maanden de Ferodo DS2500 op de vooras zitten maar ik twijfel om ze er weer onder weg te halen. ik rij te rustig (woonwerk) en de blokken verglazen wat heel onrustig remmen tot gevolg heeft (trillen en ongelijkmatig remmen). ik heb geen zin om iedere dag mininmaal 2x een noodstop te maken om de remmen goed op temperatuur te krijgen waarmee dit probleem zou verdwijnen. middagje nurburgring en het probleem verdwijnt als sneeuw voor de zon, om na een weekje weer opnieuw op te komen. 

 

Link naar reactie

Verglazen heeft vooral te maken met de wijze waarop je remt. Langzaam en langdurig betekent verglazen; kort en krachtig is op alle fronten beter. In je spiegels kijken wordt wel belangrijk dan (zegt deze motorrijder). Brembo gietijzer remschijven met zachte blokken laat een spoor van slijpsel na maar het geeft geen krimp en is zó fijn doseerbaar dat -eenmaal ervaren- je niet meer terug wilt naar de combi pisbakkenstaal en harde blokken. Onthoud: het moet schuren!

 

PS: koppeling idem: kort, krachtig en met beleid.

aangepast door HUB
Link naar reactie

dank je wel, ik weet gelukkig prima hoe ik moet en kan remmen ;) deze motorrijder remt vooral op zn motor, en gebruikt zijn remblokken dus (te) weinig ;) anticiperend rijden betekent vaak dat je helemaal niet hoeft te remmen en circuit georienteerde remblokken vinden dat wat minder leuk

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Zelf rij ik met EBC yellowstuff maar die stoffen als een malle.

Ze piepen bij mij amper, ook geen last van trillingen.

 

DS2500 piepten vreselijk bij mij, wel een goede bite maar als ze goed warm werden kreeg je zonder waarschuwing fading.

Voor mij dus never nooit meer!

EBC red stuff rijd een buurman mee die stoffen minder dan oem blokken maar remmen net zo goed.

 

Zelf heb ik wel met ATE ceramic gereden, stoffen minder dan oem, gaan langer mee en remt net zo goed.

 

Die laatste zou als je minder stof wilt hebben de beste optie zijn.

Verder zou ik normale ATE schijven pakken.

 

 

Link naar reactie

Die yellowstuff blokken van mij begonnen alleen te piepen op een mooi bergweggetje in Italie.

Toen waren ze wel flink warm gestookt, maar bleven erg goed remmen.

Maar net iets licht getielp absoluut niet storend.

 

 

De ferrodo DS2500 piepten met zacht remmen dus 9/10 keer met normaal gebruik.

In een cabrio word je daar knetter gek van.

Meerdere keren alles los gehaald, schoon gemaakt en koper vet aan de randjes.

helaas mocht dat niet baten.

aangepast door Jan-Willem
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.