Ga naar inhoud

import vanuit Zwitserland


Aanbevolen berichten

Kan iemand mij uitleggen wat er gedaan moet worden om een auto vanuit Zwitserland te exporteren. Hier in Nederland is het importeren geen probleem, daarmee ben ik wel bekend. Hij zal daar afgemeld moeten worden en aan de grens zal ook e.a gedaan moeten worden.

Groet Peter Jan.

Link naar reactie

Deze linkjes zijn mij ook bekend zover als ik ze kan openen ( slechte gsm verbinding) maar mij gaat het erom wat ik moet doen om hem uit Zwitserland te krijgen met de nodige douane documenten.

Eenmaal hier komt er nog 10% invoer bij, daaroverheen de btw en dan nog de bpm en eventuele keuringskosten.

Zelf rij ik al een 530 op ch kenteken voor de zaak ik heb dus ook een bpm vergunning. Zover ik weet krijg ik maar 1 vergunning voor 1 kenteken. Eventueel wil ik deze auto overnemen van mijn baas, zakelijk krijg ik dan weer een nieuwe vandaar mijn vraag over de ch import.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Als de auto lang genoeg (6 mnd?) jouw eigendom is en je verhuist terug naar Nederland kan je de wagen BTW/BPM/Invoerechten-vrij meenemen naar NL. Vergunning vrijstelling verhuisboedel aanvragen bij de Douane en in NL nog een jaar op je naam laten staan.

aangepast door Bombadil
Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Beste allemaal.

Ik heb een nieuwe job IN Zwitserland en wil mijn auto IMPORTEREN vanuit Griekenland. Ik ben al wat op de douane websites geweest.

Iemand ervaring?

Cheers!

Link naar reactie

mijn auto komt oorspronkelijk ook uit Zwitserland; handboekje kreeg ik in Italiaans erbij :lol:. Gebruiksaanwijzing van de radio in het Retro-romaans(de nationale taal); dat is helemaaaaal niet te begrijpen. Heb overigens niet zelf geimporteerd. Ik weet dus 1 ding wel zeker: omdat mijn zzz uit zuid-zwitserland komt, heeftie echt de mooiste wegen van de wereld bereden.

aangepast door stonecoldstip
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.