Ga naar inhoud

M onderstel te slap?


Aanbevolen berichten

Als we met 2 volwassenen in mijn ZZZ 2.8 met M-onderstel van '98 rijden moet ik bij kuilen,hobbels en drempels erg voorzichtig rijden anders klap ik met de onderkant op de grond <_< .

Nu wil ik er in de zomer mee op vakantie dus moet er ook nog bagage mee.

Mijn auto staat niet te laag (als er niemand inzit), maar de achterbanden slijten veel te hard aan de binnenkant en hij heeft nog maar 100.000 km gereden. De schokbrekers doen het nog goed. Voor mij gevoel zijn de achterveren te slap.

Hebben andere hier ook ervaring mee? en hoe dan opgelost :kopfkratz: ?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Nee, achter valt er helemaal niets uit te lijnen. Ik tip op een gebroken veer (komt vaker voor) en toch ook de schokbrekers. Bij mij waren de voorste al 'weg' na 85.00km (geen lekkage maar gewoon versleten). Vervanging maakte een wereld van verschil in rijgedrag en (vooral) duikgedrag. Ik zou ze even laten testen. Doe ik ook elk jaar bij de TüV. De huidige zitten nu op ca. 75% terwijl nieuwe op ongeveer 80% meten. Onder de 65% is een afkeur. Ik hoef dus nog niet maar volgend jaar gaan ze er uit voor een Bilstein/Eibach Pro setje.

Link naar reactie
  • Administrator

^ x2. Het kan zijn dat je aan een schokbreker zit dat die versleten is, maar dat hoeft zeker niet. Een schokbreker die wel zo versleten is dat hij bij vollast niet alles meer goed opvangt, maar waar je nog niks aan ziet is echt geen uitzondering.

Link naar reactie
  • Administrator

... veren ... KW veren ...

Zuiver zodat silver surfer gericht(er) op zoek kan naar oorzaak en oplossing; jij bedoelt hier als je veren zegt schokbrekers toch (waarbij bij je nieuwe KW's de veren waarschijnlijk meegeleverd en dus ook vervangen zijn)?

Link naar reactie

Samen wegen we 150. Valt wel mee toch?

Mijn veren zijn niet gebroken.

Roodkapje kon ook optisch niets verkeerds zien.

Dan zullen de schokbrekers wel versleten zijn en merk ik daar niets van als ik alleen rijd.

Hij wordt tenslotte al 15 jaar dit jaar.

Morgen even laten testen.

aangepast door silver surfer
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.