Ga naar inhoud

M onderstel te slap?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als we met 2 volwassenen in mijn ZZZ 2.8 met M-onderstel van '98 rijden moet ik bij kuilen,hobbels en drempels erg voorzichtig rijden anders klap ik met de onderkant op de grond <_< .

Nu wil ik er in de zomer mee op vakantie dus moet er ook nog bagage mee.

Mijn auto staat niet te laag (als er niemand inzit), maar de achterbanden slijten veel te hard aan de binnenkant en hij heeft nog maar 100.000 km gereden. De schokbrekers doen het nog goed. Voor mij gevoel zijn de achterveren te slap.

Hebben andere hier ook ervaring mee? en hoe dan opgelost :kopfkratz: ?

• Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Voor zover ik weet valt er bij een Z3 niet echt veel uit te lijnen aan de achterkant...

Geplaatst:

Nee, achter valt er helemaal niets uit te lijnen. Ik tip op een gebroken veer (komt vaker voor) en toch ook de schokbrekers. Bij mij waren de voorste al 'weg' na 85.00km (geen lekkage maar gewoon versleten). Vervanging maakte een wereld van verschil in rijgedrag en (vooral) duikgedrag. Ik zou ze even laten testen. Doe ik ook elk jaar bij de TüV. De huidige zitten nu op ca. 75% terwijl nieuwe op ongeveer 80% meten. Onder de 65% is een afkeur. Ik hoef dus nog niet maar volgend jaar gaan ze er uit voor een Bilstein/Eibach Pro setje.

• Administrator
Geplaatst:

^ x2. Het kan zijn dat je aan een schokbreker zit dat die versleten is, maar dat hoeft zeker niet. Een schokbreker die wel zo versleten is dat hij bij vollast niet alles meer goed opvangt, maar waar je nog niks aan ziet is echt geen uitzondering.

Geplaatst:

Ik had er ook last van, andere veren er onder (ondanks dat ze de druk-spatbord-naar-beneden test hadden doorstaan)

Wereld van verschil met de nieuwe (eerlijkheidshalve, het zijn KW veren, maar gesteld zoals de oude)

Dus ik gok ook op schokbrekers en wellicht gebroken veer

Geplaatst:

Ik mis een heel essentieel onderdeel in jullie vraagstelling.
Wat is jullie gewicht ?
Uit privacy-overweging mag je ze ook eerst bij elkaar optellen :)

• Administrator
Geplaatst:

... veren ... KW veren ...

Zuiver zodat silver surfer gericht(er) op zoek kan naar oorzaak en oplossing; jij bedoelt hier als je veren zegt schokbrekers toch (waarbij bij je nieuwe KW's de veren waarschijnlijk meegeleverd en dus ook vervangen zijn)?

Geplaatst: (aangepast)

Samen wegen we 150. Valt wel mee toch?

Mijn veren zijn niet gebroken.

Roodkapje kon ook optisch niets verkeerds zien.

Dan zullen de schokbrekers wel versleten zijn en merk ik daar niets van als ik alleen rijd.

Hij wordt tenslotte al 15 jaar dit jaar.

Morgen even laten testen.

aangepast door silver surfer
  • Administrator
Geplaatst:

KW set laten monteren...

Geplaatst:

Ja, zijn KW's het beste wat je kan kopen voor je ZZZ?

Ik vind prijs kwaliteit- verhouding ook belangrijk.

• Administrator
Geplaatst:

Absoluut!

Geplaatst:

Ik heb zowel de schockers als veren verwissld voor een kw set, daarnaast een veerpootbrug

Behoorlijke vooruitgang in veegedrag en wegligging kan ik u vertellen.

Dat is mijn uitspraak en hier zult u het mee moeten doen ;-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen