Ga naar inhoud

Formule 1 seizoen 2014


ZZZ-Woudsend

Aanbevolen berichten

De auto's zijn onthuld en het testen is inmiddels in volle gang. Momenteel rijden ze rondjes op het circuit van Jerez. Ik heb zojuist even een youtube filmpje bekeken. Ik ben nogal verbaasd over het geluid :blink: Niks geen hoogtoerige motoren meer. Toch een typisch kenmerk van de F1. De turbo geluiden maken het nog enigszins goed maar overall gezien vind ik het nou niet bepaald een vooruitgang voor wat betreft beleving. Wellicht dat het in real life anders is...

http://www.youtube.com/watch?v=s99QFe6htJ4

Daarnaast het design van de auto's. Wat vinden we er van?

fnct.png

Link naar reactie

Men zegt dat je het geluid nog niet goed kunt beoordelen, omdat er nog niet vol gas gereden wordt. Er worden momenteel voorzichtig rondjes gereden die meer gericht zijn op het ontwikkelen van een betrouwbare auto dan op het doorontwikkelen tot een snelle auto. De teams met Renault motoren rijden zelfs nauwelijks, omdat er een probleem is met die motor - bij Red Bull ook nog eens aangevuld met een probleem in het ontwerp, waardoor componenten snel oververhit raken.

Het zou juist dit jaar weer een stuk interessanter moeten worden, omdat een hoop regels veranderd zijn. Zoals het er nu uitziet heeft Renault dus een achterstand en red Bull een dubbele achterstand. Verder zie je dit jaar eindelijk weer eens auto's die uiterlijk sterk verschillend zijn, vooral qua neuzen. Ook als gevolg van de nieuwe regels.

Ik denk dat het met name de eerste races erg interessant kan worden. Welke auto blijkt aerodynamisch het beste te werken? En welke is betrouwbaar? Er wordt in ieder geval voorspeld dat het aantal uitvaller veel groter zal zijn dan we vorig jaar gewend waren, toen er hoogstens enkele de finish niet haalden.

Link naar reactie

ga weg man, de laatste jaren dat ie nog verslag deed zat hij er vaker naast dan dat hij goede info gaf.

iedereen had op tv al gezien wat er was gebeurd en dan nog wist hij het verkeerd te vertellen.

doe mij maar gewoon de BBC.

Link naar reactie
  • Administrator

Een goed onderbouwde en waardevolle bijdrage aan dit topic.

<_<

Ik maakte slechts een opsomming van het commentaar op diverse websites.
Link naar reactie

Tjonge wat een hoog technisch niveau hier in dit topic.

Feit is dat de FIA wilde dat de voorzijde van de auto lager bij de grond moest, om te voorkomen dat in bepaalde situaties de rijwind onder de auto zou komen en deze gelanceerd kan worden.

Ferrari heeft nu zelfs gekozen voor een soort venturi onder de auto, die vacuum opwekt waardoor de auto aan het wegdek "gezogen" wordt.

De voorkant van de ferrari vindt ik mooier dan die van de andere autos. Hebben we tenminste nog iets om naar te kijken bij deze slaapverwekkende F1 races.

Tip : Ps. je kunt op een regenachtige zondag, als je toch geen ruk te doen hebt, m.i beter naar motor Grandprixes kijken. Daar zie je wel zeer knappe en bloedstollende inhaalacties.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hoewel niet meer actief in de F1, lijkt me dit het juiste topic.

De wake-up-fase van Michael Schumacher loopt nu al enige tijd. De artsen van het Universitair Ziekenhuis in Grenoble verminderen dagelijks de verdoving die Schumi in coma houdt. Behalve een paar reflexen reageert de Duitser nog steeds niet op diverse testen.

Volgens de behandelende artsen kan het nog weken duren voordat de voormalige coureur wakker wordt.

"Vertrouwde stemmen zoals van familie hebben een zeer kalmerend effect op de patiënt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.