Ga naar inhoud

Tinten


Shark

Aanbevolen berichten

Wie van jullie heeft er ervaring met het tinten van het ruitje in de cabrio kap?
Ik vind helemaal zwart niet mooi, maar kwa look mag het van mij een flink stuk donkerder.

En zijn de ruiten van de portieren nog legaal te tinten?

Ik vind erg weinig info op het net, en ook geen foto's tot dus ver.

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Lichtdoorlatendheid van de ruiten naast de bestuurder moet altijd minimaal 55% zijn (artikel 5.2.42 lid 3 Regeling voertuigen). Voor je achterruit geldt die regel niet: die mag donkerder.

Dat je er eventueel een APK mee doorkomt zegt overigens niet: is geen APK keuringspunt.

Let er bij je achterruit op dat als je met folie werkt en dat weer wilt weghalen na een tijdje, je de verwarmingsdraden makkelijk beschadigt.

Link naar reactie
  • Administrator

^ :book: Voor als je het echt wilt opzoeken: het Voertuigreglement bestaat sinds mei 2009 niet meer; dat is vervangen door de Regeling voertuigen. Als je zeker wilt weten hoe het zit (bijvoorbeeld via de overheids website wetten.nl als die website eens een keer geen kuren heeft) , kun je daar beter in kijken dan afgaan op een website die niet VAN de politie is, maar OVER de politie gaat.

Maar dat geheel en al ter zijde; ik denk dat het er inderdaad niet mooi uitziet bij geopende kap. Blijft over je achterruit; daarbij zul je je er dus in ieder geval bewust van moeten zijn dat je mogelijk de achterruitverwarming beschadigt ...

Link naar reactie

Wetten.nl heeft ALTIJD kuren... Dus die is waardeloos, liever IETS van informatie dan niets, trouwens zoveel is er niet gewijzigd in de overgang van Voertuigreglement naar Regeling Voertuigen. Het zou me niet verbazen als er zelfs niets is gewijzigd op dit vlak.

Link naar reactie

Wat doet het met je anti-verblindingspiegel als je achterruit geen helder glas meer is. Het zou zo maar kunnen dat ie dan ook gewoon overdag op anti-verblinden staat waardoor je niet zo'n best zicht meer hebt in je achteruitrijspiegel?

Link naar reactie
duikie, on 07 Jan 2014 - 14:00, said:

Ik denk eerder dat je spiegel in het donker ook niet meer reageert. het licht door de achterruit wordt dan gedempt. Donker "meet"de spiegel toch aan de voorzijde?

Volgens mij dedecteerd ie de auto die achter jou rijd met groot licht aan of verkeerd afgestelde koplamp(en).

Link naar reactie

Een vriend van mij doet dit 'tinten' zo goed als wekelijks als hobby. Heb ook meerdere ruiten door hem laten plakken (op een andere auto weliswaar). Maar hoor hem nooit over beschadigen van verwarming of wat dan ook.

Als de plakker goede folie gebruikt dan kan je het er rustig aftrekken als je het verwarmt of wat nat maakt. Je moet natuurlijk niet zo'n beunhaas hebben met slechte folie/methode waarbij alles ook meteen onder de bubbels zit.

Snap wel dat je er over denkt een tintje donkerder te doen, van achteren kijk je zo door de auto heen. Er zijn genoeg opties tussen helemaal zwart en helemaal niet.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Met al betrekkelijk minder zicht met name in je dode hoek tov een sedan, als je kap dicht zit, Is t wel verantwoord om dan nog alles donkerder te maken, waardoor je nog minder snel iets ziet?

Open rijdend ziet het er waarschijnlijk niet uit.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.