Ga naar inhoud

Apk afkeur, remkabels


mario

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Vandaag de ZZZ aangeboden bij het rdw voor kenteken keuring. Met daarbij verse apk.

Helaas, alles was perfect in zijn woorden, alleen toen zag hij een scheurtje in het omhulsel van links achter de handremkabels, precies waar hij in een klem gedrukt zit,

Is dit goed thuis te vervangen op gebokt? Ben niet in de gelegenheid naar een garage met brug te gaan helaas, omdat ik Geen kenteken heb nog helaas..

Tips zijn welkom...

Gr

Mario

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Heb de kabel besteld, dus a.s. Weekend de krik en poten eronder, moet lukken

Vaak genoeg bij een golf 1 de kabels vervangen, is vast niet veel anders hoop ik :)

Link naar reactie
  • Administrator

Indd word geen kenteken afgegeven, erg onhandig,

Vorige eigenaar kon de tuv formulier niet vinden, die was geldig tot april... Jammer maar helaas, daarom moest ik wel.

Hoe dan ook, het blijft afkeur puntje, dus moet gewoon goed dus nieuw :)

Link naar reactie

Jammer maar helaas, daarom moest ik wel.

Ehhh, volgens mij mag je ook alleen een kentekenkeuring doen dan krijg je hem zowiezo. De APK kan je dan bij je eigen garage laten doen. Ik doe daarom ook nooit APK bij het RDW. Belachelijke regel ook overigens, denk jij dat je het goed doet wordt je nog genaaid <_<

Link naar reactie
  • Administrator

ze naaien je sowieso helaas.. als je namelijk rdw keuring doet, dan moet je diezelfde dag bij een garage apk doen, anders versturen ze de volgende dag een bekeuring dat je ongekeurd een auto hebt!,

hoe belachelijk!!..

maargoed, gisteren met goed gedrag, de auto opgebokt achter, en de handremkabel vervangen links achter.. dat ging niet zonder slag of stoot..

bmw had het weer eens niet voorradig... dus bij de automaterialen zaak de juiste besteld... die is op een of ander manier altijd weer net ergens een milimeter afwijkend.. zo paste het draadeind niet meteen door het plaatje onder de handrem,, scheelde minimaal, maargoed,

zit alles erin,,, is eigenlijk de plastic mantel net een cm of 2 te kort, waardoor hij niet in alle plastic clips kan.... maargoed hij zit vast, dus moet geen apk afkeur zijn.. ze zien dat hij gloednieuw is...

hij remt perfect in elk geval..

toch al met al, in de kou :(. zo'n 3 uur minimaal bezig geweest met gehannus in de garage, en tussenpauzes, aangezien ik zo'n 2 dagen ziek was ongeveer . wat me even flink uit het veld sloeg :(

donderdag gaat de vriendin om 08:00 bij de rdw staan zonder afspraak op volgorde van binnenkomst... en dan maar herkeuren,.

op hoop van zegen :)

al met al , denk ik als ik de volgende kabel moet leggen, dat het binnen een uur erin zit .. want men zegt, dat de uitlaat wegmoet etc.. en dat hoeft echt niet..\

gr

mario

Link naar reactie

Dat eerste is voor mij volkomen nieuw , hoe kan je een apk regelen zonder kenteken, je mag per slot van rekening de openbare weg niet op ( tenzij je een setje groene platen hebt) ?

Zelf heb ik nog nooit een auto apk laten keuren bij het RDW, gewoon altijd gewacht tot ik het kenteken in huis had en dan vervolgens elders de apk laten uitvoeren...

Link naar reactie
  • Administrator

Heb het denk ik verkeerd omschreven David :) zoals jij zegt zo bedoelde ik het, maar vaak zodra je kenteken in de bus hebt, is ook de boete onderweg, aldus wat rdw gebruikers fora,,

Maargoed, helaas de keuze gemaakt hem te keuren daar, dus nu maar ff oplossen :) en snel rijden !

De ZZZ. Staat me nu al veels te lang stil :) en ze rijdt veeeel te lekker !!!

Zsm cruise inbouwen :)

Link naar reactie
  • Administrator

Ok , het is dat het me verteld werd vandaar.

Ik weet het verder ook niet. Nog niet eerder hoeven doen, maar een volgende keer gaat het zekers anders :)

Heb er in elk geval weer van geleerd.... Nu maar zsm rijden !

aangepast door mario
Link naar reactie

Ze doen niet overal even moeilijk. Mijn oude Z4 had kapotte kentekenverlichting; beide lampjes stuk. De keurmeester zei dat hij me er eigenlijk voor terug moest laten komen... maar om voor 2 lampjes van 10 cent iemand terug te laten komen en 20 euro te laten betalen voor herkeuring vond hij lullig. Dus auto werd goedgekeurd als ik beloofde de lampjes zsm te vervangen.

Maar inderdaad... RDW doe ik ook zonder APK, puur om te voorkomen dat ik geen keuring én geen kentekenbewijs krijg. Nja, les voor je volgende auto ;)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.