Ga naar inhoud

Gordelgeleider loshalen van lederen stoel Z3


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik heb onlangs via marktplaats een nieuwe gordelgeleider gekocht ( origineel BMW ) omdat diegene op de bestuurderstoel doormidden is, bekend euvel volgens mij.

Op de bijrijdersstoel is deze al een keer vervangen volgens mij ( dit is namelijk een geleider waar aan de boven -en onderkant een zwart schuifkapje zit )

Zo'n zelfde heb ik nu gekocht, dit schijnt een universele te zijn van BMW voor de Z3.

De bekleding is van de bijrijderstoel niet los geweest zo te zien maar er zit wel zo'n universele geleider op. Deze is volgens mij ook bevestigd op de oude bevestiging die onder de lederen bekleding zit.

Nu de vraag: weet iemand hoe de gordergeleider er af moet van de bestuurdersstoel ( degene zonder zwarte schuifkapjes ) is dit een klik/schuifsysteem..?? of zal toch de hele bekleding los moeten... <_<

Ik hoor het graag.

Gr.

Ed

Link naar reactie

Rob, Ed bedoeld denk ik de originele geleiders. Bij mijn ZZZ zit de geleider aan de boven en onderkant door het leer met daarachter een plaat en een veer/klemring.

vn41.jpg

Die plaat(rechts) zit achter het leer, 2 pennen op de achterkant van de geleider gaan door die gaten en daar komen die veren op, misschien kun je voorzichtig die delen uit elkaar wrikken. meer weet ik ook niet.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...

@Hugo: ik heb de mijne via marktplaats gekocht en dat is een universele maar wel origineel BMW. Degene die ze bij BRMS hebben zitten niet van die kapjes aan de onder-en bovenkant dus zal de hele bekleding los moeten om deze te monteren..... (volgens mij). Ik hoop dat dat bij deze niet hoeft want dan haal ik de oude (kapotte) ervan af en plaats ik deze over de bestaande bevestiging die er al zit van de kapotte.

als je wilt kan ik het BMW OEM nummer wel geven dan kun je hem misschien wel bestellen bij de dealer? laat maar weten.

Gr.

Ed

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 jaren later...
  • 3 weken later...

Heeft iemand voor mij nog 2 "oud" model gordelgeleiders. eventueel 1 te leen om een 3-D kopie van te maken?

Ik kan ze nergens meer krijgen.  :-(

Ik bedeoel dan de geleider met de schroefmogelijkheid.

aangepast door tkamstra
Link naar reactie

Dat is geen oud model maar een reparatie model, de originele zijn hier te koop en je hoeft alleen je stoel bekleding maar los te halen en dat is best te doen. De schroefbare gordelgeleiders maken gebruik van de plastic hulzen van de originele geleiders, de originele geleiders zijn daar vanaf gezaagd, als die dingen terugschieten het foam van de stoel in heb je geen houvast meer en zal je over moeten stappen op gipsboard pluggen.

 

http://www.brms.net/start/index.htm

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.