Ga naar inhoud

Handige tekening lampjes cockpit


HAL2001

Aanbevolen berichten

Ik kwam deze tegen ergens en ik kan me niet herinneren dat ik hem al eerder op dit forum had gezien.

pjk3.jpg
Ik was op zoek naar de lampjes van de verlichting van de cockpit. Ondanks alle goede aanwijzingen op het forum en de howto is het mij toch niet helemaal duidelijk. Ik begrijp dat ik 3 lampjes moet vervangen. In bovenstaande tekening hebben die het nummer '3'. Hebben die nou BMW onderdeelnummer 62131383311, 62111391260 of 07119905358?
aangepast door HAL2001
Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Als je hele handel er toch uit hebt zou ik meteen alle lampjes vervangen. Je kan dan zien welke je nodig hebt en ze ophalen bij de dealer want die heeft ze vast allemaal op voorraad. Weet je zeker dat je de goede krijgt.

11 en 12 vindt ik wel grappig voor een ZZZ(Z).

Link naar reactie

Dank. Maar zijn dat niet de lampje van de kilometerteller? Ik ben op zoek naar de lampjes die de cockpit verlichten. Bij mij is het rechtergedeelte van de cockpit nu donker.

De verwarring tussen die 2 (of zijn het er nou 3?) soorten is dat ik er nog niet uit ben welke ik moet kopen.

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Juist. Nu snap ik het.
Dus 07 11 9 905 358 zorgt voor de verlichting (nummer 3 in de tekening aan het begin van dit draadje) en al die andere indicatoren hebben andere lampjes. Okidoki. Ik ga bestellen. Dank!

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Ik heb een poosje terug Ruud (Roodkapje) hier ook eens over gebeld en die zei dat ik de 3 lampjes wat nu 3w is moet vervangen door 5w, dan schijn je beter/helderder licht te geven en je kunt het licht toch dimmen...

Ik moet het zelf nog doen hoor maar ik heb al wel de lampjes gehaald bij de dealer rond € 3,- p.st.

Link naar reactie

Ik heb gewoon de hele tellerunit/cockpit uitgebouwd.

Vervolgens een foto gemaakt met mijn mobiel en van elk verschillend lampje er 1 uit gebouwd.

Even alle lampjes tellen en in 1 keer alles vervangen...ik dacht als ik dan toch bezig ben....

Ik meen dat ik in totaal 24 eurie kwijt was en ik had 2 type lampjes...

Let wel goed op met het uitbouwen en gebruik alleen plastic tooltjes om de unit er voorzichtig uit te halen....kan anders zijn dat er iets kapot barst...

Op zich, met wat handigheid en dus de juiste plastic tooltjes een karwei welke goed te doen is...

Ow trouwens bij de Brezan zijn ze een stuk goedkoper dan bij de vrienden van de dealer..

Succes!

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.