Ga naar inhoud

Franse frieten


Jeremy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

^Mijn voorkeur heeft bij jouw carrosseriekleur geen frieten. Ze zitten met een plakstrip vast, maar ook met twee hele kleine pinnetjes die in het achterlicht schuiven. Je moet ze daarom als het ware opzij wegtrekken. Dat gaat makkelijker als je eerst verhit met een fohn.

Plaatjes uit mijn eigen plakboek:

6652448013_2d21d5b376_b.jpg

6652447993_1057b8a4e0_b.jpg

Overigens als je oranje knippers hebt, zou ik ook overwegen om op witte over te stappen, òf - substantieel goedkoper - om het oranje in je achterlichten af te plakken met rode folie:

6821274390_86d2460c60_b.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Nee joh, dat hoeft absoluut niet. In het draadje waar ik naar link heb ik dat aan één kant wel gedaan omdat het doel was een ander achterlicht te monteren. Maar die Franse frietjes die ruk je er zo af, zeker als je het eerst wat hebt opgewarmd. Daar heb je echt meer dan genoeg ruimte voor.

Die folie: ik heb het destijds op Ebay in Amerika besteld. Ik moet denk ik nog ergens een setje hebben liggen, maar ik kwam er pas later achter dat je zo'n stuk folie ook echt echt op iedere straathoek in Nederland kunt kopen. Bijvoorbeeld hier, hier, of hier. Kost geen deuk, maar je moet het dan zelf nog even op maat knippen (ik zou het oranje cirkeltje in je lamp aanhouden met grofweg 5 mm extra rondom).

Link naar reactie
  • Administrator

Je hebt ook nog de mogelijkheid om het oranje rood te spuiten met motip verf

http://www.winparts.nl/auto-styling/accessoires/spray-en-lakken/achterlichtspray/c335.html

En mocht je van je oranje knippers voor af willen, dan heb ik nog wel een leuk setje koplampen liggen sumv.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

^Helemaal waar van Motip, maar zoals je aan de zwarte variant op mijn koplampen kon zien: dat bladdert na een tijdje wel weer af, krab je er met een scherpe nagel al weer af en is dus erg gevoelig voor steenslag, etc.

Of ik had gewoon een of ander inferieur verfje te pakken op de koplampen ... :171::sEm_oops:

Die koplampen van Ruud zijn wel heeeeeeeeeeeeeeeel mooi Jeremy. :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

^ denk dat dat komt door de steenslag, waar je achter dus geen last van hebt.

In het verleden al vaker toegepast en nooit meegemaakt dat het eraf ging.

Mijn koplampen zijn trouwens niet aan de buitenkant gespoten.

Link naar reactie

Zo'n folie lijkt me wel wat, ga ik zeker proberen.

Ik heb de Z sinds augustus en ben te druk geweest met rijden. Mijn achterkant is iets wat hoofdzakelijk andere weggebruikers hebben gezien....

Over witte of oranje blinkers ben ik nog niet zeker. Er zit al weinig kleur aan de auto en dat oranje misstaat daardoor niet echt.

Zag ik nou angel eyes in jouw units Ruud?

Stuur me maar even een PM met de prijs. Of knal het hier maar op.

Link naar reactie
  • Administrator

Mijn achterkant is iets wat hoofdzakelijk andere weggebruikers hebben gezien....

Haha je hebt een punt.

Lampen zijn zonder angel eyes, prijs is 250 euro incl. nieuwe kappen op de achterkant

Link naar reactie

Overigens als je oranje knippers hebt, zou ik ook overwegen om op witte over te stappen, òf - substantieel goedkoper - om het oranje in je achterlichten af te plakken met rode folie.

Als ik de oranje knippers met rood beplak, schijnt dan bij het richting aangeven het oranje nog wel door?

En als ik dat al doe, ben ik nog niet symmetrisch vanwege achteruitrijdlicht en mistachterlicht...

Hoe zit het met de APK als ik alles rood zou maken?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.