Ga naar inhoud

passen deze M velgen?


Blackwwz3

Aanbevolen berichten

Passen deze M velgen, slyle 224 onder een normale z4? zowel voor als achter?

Naar mijn mening wel, of zie ik iets over het hoofd met betrekking tot passing of aanlopen.

Ik rij nu m et Style 200 8 j breed ( et46) met spacers van 2 cm breed ertussen, en voor 1 cm spacers ertussen.

Me andere velgen zijn style 108 met et 47 en achter et 50, respectievelijk 8 en 8,5 J breed

De Style 224 heeft ET 42 ( 8J) voor voor en ET 30 achter ( 9J)

Hoor de meningen graag

ys6j.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik heb er zelf ook wel eens over gedacht (als winterwielen), maar kijk eerst maar eens op het Duitse en het Engelse forum. Bij de een past het namelijk probleemloos, bij de ander niet zonder de spatbordranden uit te rollen. Er schijnt ook een verschil te zijn tussen wel / niet verlaagde (dus extra verlaagd t.o.v. M onderstel) Z4's bij de verlaagde schijnt het door de iets toegenomen kanteling van het wiel soms net wel te passen .. Kopen onder voorbehoud van passen lijkt dus wel zo slim.

Link naar reactie

Ik heb er zelf ook wel eens over gedacht (als winterwielen), maar kijk eerst maar eens op het Duitse en het Engelse forum. Bij de een past het namelijk probleemloos, bij de ander niet zonder de spatbordranden uit te rollen. Er schijnt ook een verschil te zijn tussen wel / niet verlaagde (dus extra verlaagd t.o.v. M onderstel) Z4's bij de verlaagde schijnt het door de iets toegenomen kanteling van het wiel soms net wel te passen .. Kopen onder voorbehoud van passen lijkt dus wel zo slim.

Volgens mij past het wel indien gecombineerd met de normale Z4 banden. Komen de velgen met de Z4M banden (die zijn ietsje hoger) dan kan je aanloopproblemen krijgen.

Link naar reactie
  • Administrator

Dat scheelt zeker, maar desondanks zijn de meningen volgens mij toch nog verdeeld: Amerikaans (geen heel duidelijke uitkomst), Duits (duidelijke voorbeelden van een stuatie waarin het ondanks niet Z4M banden toch niet past en de wielkasten uitgerold (=bordeln) moesten worden, maar ook duidelijke voorbeelden van situaties waarin het wel meteen probleemloos past). Bij onze Engelse vrienden zijn vooral voorbeelden van niet M's op 224 zonder dat duidelijk is of het nou direct volledig past.

Er zijn kennelijk meerdere aandachtspunten:

- inderdaad geen Z4M banden nemen;

- een verlaging kantelt je wiel wat en zorgt er dus voor dat het eerder past;

- welke band neem je dan en hoe is de wang opbouw; en

- de beschikbare tolerantie scheelt kennelijk ook nog per individuele Z4.

Kortom: ik zou dus zoals ik al zei altijd willen passen ... Plus, afhankelijk van de drempels in je omgeving kan een verlaging + een lagere wang misschien toch bezwaarlijk zijn.

Link naar reactie

Al met al het is een moeilijk verhaal dus.

De banden zijn geen probleem, zie zitten er nog niet om.

Verlaging, er zit een M onderstel onder, en daarmee kom ik die ene POKKE drempel al niet over, ook als ik schuin aanrij, loopt de auto nog aan.

Kortom, wordt passen denk ik inderdaad, hopende dat ze banden willen monteren voor de passing, anders weet je nog niks

aangepast door Blackwwz3
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.