Ga naar inhoud

Schmiedmann: wie weet er het fijne van?


Mus

Aanbevolen berichten

Eens in de zoveel tijd duikt het merk Schmiedmann op in een topic,

maar nog steeds heb ik geen heldere indruk van het bedrijf. Op de site staan talloze artikelen (o.a. voor de Z3),

waaronder originele onderdelen, ontwerpen van bekende tuners die onder het merk Schmiedmann worden verkocht
en zelfs tuning onderdelen van bekende tuners (je kan bijvoorbeeld schnitzer uitlaten kopen op de website).

Krijg de indruk dat 't misschien een soort groothandel is?

Ik ben een keer op een meeting geweest van bimmerportal waar Schmiedmann een 'stand' had.
Ze hadden daar een paar uitlaat spruitstukken en nog wat dingen uitgestald, en een paar auto's meegenomen.
't Heeft op mij toen niet echt indruk gemaakt, de meeste auto's van forumleden zagen er beter uit.

Wie o wie weet hoe de vork in de steel zit?

Schmiedmann.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Het is gewoon een europese handelaar van originele onderdelen en tuningsonderdelen. Ze maken zelf niets, maar laten wel spul maken (nou ja, rebranden).

Ze hebben een dealernetwerk (of franchise), en dat zijn vaak tuningsbedrijven die ook hun onderdelen kunnen inbouwen (zoals uitlaten etc).

Mijn uitlaat komt er vandaan. Niet van de nederlandse vestiging, maar die heb ik gewoon op de duitse ebay gekocht. De noordduitse vestiging verkocht daar het spul voor een redelijk aantrekkelijk tarief. Wel lullig voor de nederlandse vestiging uiteraard, dus ik weet niet hoe de vork daar in de steel zit met betrekking tot handelsafspraken.

De remklauwen die ik heb, hebben ze ook, maar dan met hun eigen embleempje erop geplakt ipv de bmw letters.

En op mijn uitlaatspruitstukken zat een badge van schmiedmann gelast, maar dezelfde spruitstukken worden ook op ebay onder andere namen verkocht, ook buiten europa, voor vergelijkbare prijs. Dat is dus ook rebrand.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

De nederlandse franchise vestiging zit in uithoorn/de kwakel. Zelfde als e30 parts.nl.

Twee enthousiaste jongens, maar meer gericht op de e30. Qua uitstraling waren ze wel netjes en technisch goed onderlegt. Echter qua mooiheid van hun zaak zeg ik hmmmm. Alhoewel ik kennis belangrijker vindt dan een schitterende winkel met mensen die niks weten.

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties :thumbup:,

't Is me nu een stuk duidelijker. Blijf nieuwsgierig naar hoe het allemaal precies zit.
Ze bieden bijvoorbeeld een originele Hamann voorspoiler aan voor de Z3M, terwijl Hamann zelf
geen onderdelen meer verkoopt voor de Z3. Zou het dan om een restpartij gaan die Schmiedmann opkoopt?
Of hebben ze als het ware de 'rechten' op het ontwerp gekocht en laten zie dat nu door iemand anders maken?
Zouden ze goedkoper of duurder zijn dan de dealer als het gaat om originele BMW onderdelen?

aangepast door Mus
Link naar reactie

Of hebben ze als het ware de 'rechten' op het ontwerp gekocht en laten zie dat nu door iemand anders maken?

Dat denk ik niet want dan verkopen ze 'm niet onder de naam hamann en plakken ze wel hun eigen merknaampje erop.

Kan idd zijn dat ze een partij hebben, of dat hamann ze nog wel verkoopt als reserveonderdeel maar niet meer aktief ermee in de verkoop loopt.

Link naar reactie

Dat denk ik niet want dan verkopen ze 'm niet onder de naam hamann en plakken ze wel hun eigen merknaampje erop.

Makes sense. Of ze mogen het onder de naam Hamann verkopen, en denken dat dat bij dit onderdeel de verkoop ten goede komt,

maar dat zal idd wel niet.

Een ding weet ik wel, die spoiler is behoorlijk aan de prijs.

Nogmaals dank voor de reactie!

aangepast door Mus
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.