Ga naar inhoud

Standkachel inbouwen?


jerr

Aanbevolen berichten

Het lijkt me toch wel heerlijk...in een voorverwarmde auto wegrijden nu de winter er weer aankomt. Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een standkachel?

Ik begrijp dat er een mooie ruimte voor is vrijgelaten naast de motor, en ik zie dat Webasto universele standkachels heeft die redelijk betaalbaar zijn en in alle auto's moeten passen (en tweedehands beschikbaar). De originele BMW standkachel is ook gewoon een Webasto trouwens toch..? Die is alleen niet tweedehands te vinden (en kosten bij de dealer..gok dat die vrij fors zijn).

Ik zie gebruikte Webasto's staan voor een paar honderd euro..dat heb ik er wel voor over. Is dit een klusje wat je in een ochtendje/middag doet of moet er van alles ondersteboven gekeerd worden? Rare klokjes/knoppen die absoluut niet bij het strakke dashboard passen zit ik ook niet echt op te wachten..maar dat valt vast netjes weg te werken.

Heb de inbouwhandleiding van de universele Webasto gevonden maar die is natuurlijk niet specifiek op de Z gericht.

Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb het ook wel eens overwogen maar vind het te gecompliceerd voor de paar keer dat het gebruikt wordt.

Voor de dagelijkse auto heb ik een el kacheltje gekocht bij blokker voor 12.50 en dat zet ik bij het ontbijt even aan.

Als ik weg ga even stekker er uit en de ruiten zijn ontdooit en het is lekker warm, nadeel de motor is nog steeds koud.

Voor mij voldoende voor die paar koude dagen.

Link naar reactie

Er is een inbouwhandleiding, voor de originele accessoire. PDF-je van 33 pagina's en begint met:

Fachkentnisse sind Voraussetzung.

Einbauzeit ca. 8-9 Stunden, die je nach Zustand und Ausstattung des Fahrzeuges abweichen kann.

Falls die Option Vorwahluhr verbaut wird, verlängert sich die Einbauzeit um ca. 0,75 Stunden.

PS: Mijn droom. Als je een goedkoop inbouwadresje vindt, laat het even weten... :cold:

aangepast door Tja
Link naar reactie

Voor een goed en vakkundig advies kan je eens contact opnemen met Autoklimaat in Woerden.

Ik heb daar goede ervaring mee, afgelopen zomer voor een aircovulling geweest, gecertificeerd en een enthousiaste uitleg, en dat alles voor een zeer schappelijke prijs.

Voordeel is ook dat hij op zaterdag open is.

Link naar reactie

Ik heb bji mijn vorige e36 7 jaartjes mogen genieten van de webasto standkachel. een echte aanrader als je dit wilt doen. zeker uit de nachtdienst komend en dan de collega`s zien krabben en met half beslagen ruiten weg zien rijden. Je komt dus bij een volledig ijsvrije auto waarbij het binnenin lekker warm is en de motor is al een beetje op temperatuur. Heb ook nog naderhand een afstandsbediening ingebouwd van webasto, op de ontvanger stond wel de mercedesster maar het werkte en de ontvanger zat diep weg gestopt achte het dashbord :lol:

Ook al eens bij een golf dit ingebouwd maar tel maar op ruim een dagje knutselen. ik heb afgelopen zomer hier en daar wat 2de hands spullen gekocht om weer een webasto in te bouwen maar ben nog aan het twijfelen in welke auto. De station of de ZZZ

Link naar reactie

Ik heb het in mijn laatse 3 auto's lateninbouwen. Webasto met afstandsbediening, werkelijk IDEAAL! Wil niet meer anders in mijn dagelijkse auto.

Kosten rond de 2000 incl inbouw bij Webasto zelf.

Link naar reactie

Heb hier en daar even geïnformeerd (ook bij Autoklimaat Woerden), en kosten bedragen inderdaad ongeveer €2000 incl. btw, dat is dan met Thermo Call 3, dus via smartphone te bedienen (met rf afstandsbediening iets van €100 goedkoper)

Wel waar ik rekening mee had gehouden..niet waar ik op had gehoopt :rolleyes:

Vind het net iets te veel geld..plus dat de waarde van de auto nauwelijks toeneemt dus bij eventuele verkoop ooit haal je het ook niet echt (deels) terug..

Ik sluit mij aan bij 'Tja'...mocht iemand een goedkoper (maar betrouwbaar) adresje weten :P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.