Ga naar inhoud

Remleiding geoxideerd vervangen of repareren


HOFFR02

Aanbevolen berichten

Zaterdag werd ik door de monteur van Kwikfit geattendeerd dat de remleiding welke achter, onder de kunststof

afdekplaat uitkomen geoxideerd waren. Vanavond even de plaat losgehaald en verder gekeken en een footoke

gemaakt. De beide leidingen zij ongeveer over een lengte van 30 cm behoorlijk aangetast. Wat is verstandig de

hele leiding vervangen of er nieuwe stukken tussen zetten ??????? BTW komt dit vaker voor bij de Z4 wellicht voor andere

bezitters ook eens de moeite nemen om de afdekplaat te verwijderen. Vroeger waren de leidingen nog van koper dan was dit

niet gebeurt, maar ja dan heb je waarschijnlijk een paar Bulgaren onder je auto liggen welke het koper er onder vandaan rukken :sFun_banana2:

9bla.jpg

ilr0.jpg

Link naar reactie

Ga je er alleen een stukje tussen felsen of de hele leiding vervangen?

De leidingen bij de achteras zijn ook gevoelig voor corrosie, vooral aan de bestuurderskant.

Hier dus, bij de pijltjes vooral:

leidingroest.jpg

Daar moest ik op een paar plekjes wat roest bijwerken. Niet zo erg als bij jou, een paar blaasjes onder de geplastificeerde coating en een beetje roest wat erdoor kwam (van die sneetjes in de coating), maar toch.

Die heb ik behandeld door wat licht te schuren->roestomzetter->zinkspray->lak

Ik weet niet of je er normaal bij kan, ik had toen m'n hele achteras eraf en ging alles inspecteren toen het me opviel.

Dat gedeelte onder de afdekplaat was bij mij nog gaaf (maar die plaat had ik er al wel vaker afgehad :lol: ).

Overigens als je ze een beetje schuurt kan je wel zien of je moet gaan vervangen of niet. Je kan dan zien of de roest nog oppervlakkig is, of al echt het staal in getrokken is. (dat wordt dan ook echt een kuiltje waar roest in zit, en dat wil je uiteraard niet hebben)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Guido, voor zover ik het nu kan bekijken zijn ze aardig aangetast. Er een stuk tussen felsen zat ik eerst ook aan te denken

maar als ik de boel toch los moet halen vervang ik hem liever helemaal. Hoop wel dat ik er overal een beetje met goed

fatsoen bij kan. Wellicht een idee om ergens een dagje een brug te huren. Ook beter voor mijn rug :oldman:

Link naar reactie

In ieder geval zit er voor de remleiding naar rechtsachter een koppelstuk aan de linker achterkant. Als de leiding daarachter nog goed is voorkom je dat de achteras er (denk ik) af moet (incl uitlaat etc dus).

Ik weet niet of je een koperen leiding aan dat koppelstuk kan krijgen.

Als je voor de stalen bmw leidingen gaat: spuit ze goed in met tectyl ML als je klaar bent!

Als je stalen leidingen buigt, dan krijg je altijd op de buigpunten kleine barstjes in de plastic coating, waar de leiding dus weer zal beginnen met roesten (meegemaakt op een andere auto.....)

Link naar reactie

Zo meteen maar de koe bij de horens gevat (of was het nou de stier) Remleidingen verwijderd, was nog best een klus.

Remleidingen worden in de fabriek er onder geschroefd zonder enige hinder te hebben van in de weg zittende onderdelen :rant:

Morgen maar nieuwe op lengte laten maken en opnieuw plaatsen. Leidingen waren op diverse plaatsen aangetast, komt ook

vaker voor volgens de dealer ook bij andere beemers.

gmj3.jpg

480k.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.