Ga naar inhoud

Condens in koplamp


HOFFR02

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Mijn eerste topic in het Z4 forum, ik voel me een bevoorrecht mens :lol:

Zag vandaag wat condens in de rechter koplamp en om te voorkomen dat de zaak gaat

oxideren de volgende vraag. Koplamp verwijderen; bumper demonteren ???? en daarna

de koplamp demonteren en het lek zoeken?????

Link naar reactie
  • Administrator

Hey wat denk je wel niet van mijn kit kunsten :171:

Lek zoeken is niet nodig Rob, dit is een kwaal waar ieder Z een keer mee te maken krijgt.

Bumper monteren is niet nodig, kapje in de wielkasten openen kap van de lamp verwijderen ff gaan rijden (als het droog is) tot de lamp droog is. Voor de winterperiode kan je gewoon wat vaseline over het rubber van de kap doen en dan is het probleem "tijdelijk" opgelost.

Dan naar de dealer en 2 nieuwe kapjes bestellen kosten ongeveer 25 euries samen even omwisselen en het probleem is opgelost.

Link naar reactie

ik geef uitsluitend ttdb garantie.. tot de brug garantie.

maar echt rob maak je er niet te sappel over,het is echt geen probleem.

er zitten ook ontwaterings kanaaltjes is die lampen (tenminste daar ga ik vanuit) dus er komt ook wat vochtige lucht binnen en dat condenseert even.

Link naar reactie
  • Administrator

Nee die zitten er niet in, en zorg dat er niet teveel water in komt.

Dit kan via de aansluiting in je ballast komen die onder de lamp gemonteerd zit, dus enige waakzaamheid is geboden

Link naar reactie

Zo, vandaag toch maar de koplamp er uit gehaald zat weer vocht in en ik heb een hekel aan vocht :rant:

Met de föhn weer droog gemak maar aan de binnenzijde van het glas natuurlijk kalkresten van het water.

Ook daar houd ik niet van, lamp er uit gehaald (grootlicht) en met een propje van stof met wat ammonia en

een installatie draad (kleur bruin) door het "gat" en poetsen maar. Het vergt wel wat geduld en handigheid

maar de meeste waterresten zijn verdwenen. Tevens de oorzaag ontdekt wat het vocht (nee Ruud niet jou

kitwerk) maar een missende ontluchtingsrubber. Nu maar weer afwachten of de boel droog blijft maar ik heb

vertrouwen :hypocritesmiley::hypocritesmiley:

vao7.jpg

rlfd.jpg

49lz.jpg

Dopje maar ff gekit zitten nog twee ontvluchtingen op

3x5g.jpg

voor alle zekerheid toch maar een extra randje kit op de naad Ruud :sSig_ImSorry::lol::lol:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

laat ik beginnen met de beste wensen,

mijn z4 heeft druppels in de rechter koplamp .kan iemand mij helpen hoe ik de voor bumper eraf kan halen en dan met name de bevestigings schroeven in de wielkast .

ik wil de bumper eraf halen en dan de koplampunit verwijderen en dan alles droog maken en dan weer goed afdichten .

alvast bedankt

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.