Ga naar inhoud

Later Blue Tooth modus installeren mogelijk / kostbaar?


JJV

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

is het mogelijk om achteraf (die ene optie die de koper van mijn ZZZZ nu net niet heeft aangevinkt) de Blue Tooth optie / module te installeren in mijn auto?

Enig idee wat dat kost?

Alvast bedankt :) Jelmer.

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kan inderdaad. Nieuw bij de bmw errug duur. Het is niet alleen de module voor de bleutooth. Maar er komt nog meer bij kijken qua kastjes en dingentjes ondanks voorbereiding. Kwam bij de dealer met een paar onderdelen op al meer dan 300 euro, en had ik nog niet alles. Ik zei toen stop maar.

Parrot heeft een kastje wat evt icm met een 3000 of 3100 de knoppen overneemt van je stuur. Ik heb hier geen ervaring mee maar wil het van de winter kopen en inbouwen.

Link naar reactie

Ik heb fabrieksaf Bluetooth ingebouwd, ben blij dat het erin zit en werkt wel oké maar zou het niet in (laten) bouwen als het echt (veel) moeite kost.

De interface is toch wel wat verouderd, door het telefoonboek bladeren werkt, maar is niet heel handig vind ik zelf. Verder heb ik ook wel eens dat hij gekoppeld is, maar toch ineens via de luidspreker van de telefoon werkt (maar dat kan ook aan de combinatie met iPhone liggen).

Misschien dat andere partijen wat beters hebben zoals bijv. Parrot inderdaad. Wat ik bijvoorbeeld wel mis is A2DP (muziek over bluetooth), dat doe ik nu via een aux kabeltje, werkt ook wel prima, maar als zowel muziek als telefoneren handsfree kan zou het mooiste zijn..

Link naar reactie

Kan je op zo'n auxkabeltje niet een losse/universele a2dp ontvanger aansluiten?

Of kan je dan niet meer koppelen met de carkit?

Overigens werkt dat telefoonboek bij mij nauwelijks. Als ik de telefoon opnieuw aanmeld dan is het zichtbaar, maar daarna niet meer. Bij mijn vorige nokia deed hij helemaal niets (kon wel koppelen, maar wou geen geluid etc weergeven. Dat kan bij latere versies (er zijn 13 versies in totaal van de ULF geloof ik) wel beter zijn, maar het blijft een beetje zozo. Dat er nummers verschijnen in je display is handig en het geluid is goed, maar een standaard parrot is in feite beter. Met name voor ondersteuning en wat voor bluetoothprofiel er gekozen wordt etc.

Meeste parrot's etc zijn ook firmware upgradable. Dus werkt ie over 10 jaar waarschijnlijk nog met de dan gangbare toestellen. Met een af fabrieksysteem is dat vaak heel slecht geregeld.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Geloof dat de iPhone inderdaad maar met één apparaat tegelijk in verbinding kan staan (wel paired met meerdere natuurlijk, maar slechts één verbinding actief), dus losse universele A2DP adapter zou betekenen dat ik telkens over moet schakelen, had er ook wel eens aan gedacht..

Telefoonboekje werkt bij mij wel altijd, maar met iets van 10 namen in het display tegelijk is het niet echt makkelijk om even door de namenlijst te scrollen.

Een beetje zozo is inderdaad mooi samengevat. Leuk als het er al in zit, meer niet, zou er zeker niet veel geld of tijd in stoppen. Dan zou ik liever voor een mooie Parrot gaan (geloof dat die er ook zijn met A2DP mocht je dat interessant vinden).

Link naar reactie

Ik denk dat een iphone wel meerdere verbindingen aankan hoor. Bijv. een gps muis een een carkit tegelijkertijd, of BT headphones en een bt toetsenbord tegelijkertijd. Dat kunnen volgens mij alle telefoons, incl de nokia die ik in 2006 had (mijn samsung kan ook gerust een bt muis, bt toetsenbord en bt gps aansturen, en dan nog kan ik met de pc verbinding maken met dat ding over bt.

Maar of meerdere connecties ook geldt voor audio protocollen? Ik weet iig dat a2dp een apart protocol is, en ik denk dat hij dat ook ziet als een apart apparaat.

Ik zou zeggen probeer het eens uit :)

(er zijn natuurlijk legio modelletjes)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik gebruik zelf de dice mediabridge (mb1500-bmw) ingebouwd in 2 uurtjes en wekt prima. Daarnaast meteen mogleijkheid om via bluetooth muziek te luisteren en om een usb-stick of ipod aan te sluiten via USB of gebruik te maken van een aux-ingang.

Opneme gaat ook via stuurwielbediening, mist je de radio op de input voor de mediabridge hebt staan(wordt aangesloten op de wisselaaringang)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.