Ga naar inhoud

Opladen accu van de contactsleutel.


Jojo

Aanbevolen berichten

Weet niemand hoe je de accu van de contactsleutel buiten de auto kunt opladen.

Dit zou gemakkelijk zijn voor de reservesleutel in goed conditie te houden.

Ik las dat dit inductief gebeurd in het contactslot.

Ik vermoed dat dit met een hoge inductie frequentie gebeurd.

Mogelijke weet iemand hier meer van.

aangepast door Jojo
Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij de Z3 bevat de sleutel een EWS-transponder zonder batterij. Als je een afstandsbediening in je sleutel hebt, bevat de sleutel daarvoor extra een batterij. Die is niet oplaadbaar.

De EWS communicatie verloopt via AM op een 125 kHz draaggolf, de draaggolf verzorgt gelijk de spanning voor de EWS transponder in de sleutel.

15903075ux.jpg

Of bij de Z4 die 125 kHz ook gebruikt wordt om de batterij in je sleutel op te laden weet ik niet. Je zou natuurlijk de toonfiets op een spoeltje kunnen aansluiten en een tijdje je sleutel ernaast leggen. Maar hoe weet je nu dat 'ie opgeladen is?

Link naar reactie

Ik zag via de oscilloscoop, dat wanneer je de sleutel in het contactslot steekt en nog niet start, het signaal constant aanwezig was. Na een ongeveer 1 min. was het weer weg.

Verder als de motorstart en laat draaien, het signaal met een vast frequentie aan en uit gaat. Ik weet niet of dat signaal voldoende is om de accu/batterij op te laden.

De accu/batterij is van het type 2025 = 3volt. ( zag ik op youtube). Overigens is het signaal wel sterk. Met 15 windingen om de sleutel was er signaal van 1 volt.

Helaas heb ik geen toonfiets meer.( Bij de verhuizing verdwenen)

Zo dit ligt dan vast en mogelijk heeft iemand er wat aan.

Link naar reactie

Dank voor de extra info. Ik geloof niet dat er verder mensen in zijn geïnteresseerd, maar wij wel dus :lol: .

Overigens:

  1. Linkje naar YouTube zou leuk zijn: ik vermoed dat die 2025 een niet-oplaadbare batterij van een Z3 sleutel is. 2025 klinkt als een Lithium cel. Die moet je niet opladen.
  2. 1V signaal klinkt goed, maar wat is de impedantie van je scoop? Daaruit zou je het geleverde vermogen kunnen berekenen.
  3. Wat is de duty cycle en de frequentie het in- en uitschakelen van dat signaal?
Link naar reactie

Voor een z4 heb je een (panasonic) vl2020 batterij nodig (oplaadbaar, waarschijnlijk li-ion) en geen (cr)2025.

De impedantie van een scoop is enorm hoog, dus die spanning dondert compleet ineen als je een lage weerstand (aka een last) eraan hangt. De laadspoel in de sleutel heeft dan ook tientallen zoniet honderden windingen:

Transponder%20Location%20in%20Diamond%20

Als 125khz een communicatieprotocol bevat kan er natuurlijk nog een andere golf aanwezig zijn op een andere frequentie die het laden verzorgt.

De afstandsbediening zelf (dus deuren/kofferbak open) werkt volgens mij op 433mhz. Dat wordt waarschijnlijk verzorgt door het printbaan antennetje wat je hier ziet:

Diamond_Key_Inside.jpg

Link naar reactie

jojo heeft een z4 zo te zien.

tegen beter weten in vraag ik het toch maar: wat is er mis met af en toe de sleutel wisselen?

Ja Sander, dat is een prima oplossing.

Nu zijn sommigen nog nieuwgierig naar hoe het precies werkt.

Link naar reactie

Mijn scoop is een Tektronics 465, en heeft vermoedelijke een zeer hoge ingangsweerstand.

Ik zal bij gelegenheid het signaal nogmaals meten, maar ik dacht het om de 1 sec aan en uit ging.

Van de 2025 batterij /accu zijn oplaadbare te krijgen bij Conrad.

De link van Youtube =

aangepast door Jojo
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.