Ga naar inhoud

Xenon weinig licht.. Lamp op?


dof250

Aanbevolen berichten

Mijn Z4 2.5i uit 2004 heeft de fabrieks xenons. Origineel met de koplampsproeiers, automatische hoogteregeling enzovoort. Nu hoor je altijd dat xenon wel zo fantastisch moet zijn met gigantisch veel licht alsof je in daglicht rijdt.

Nu krijg ik een beetje het gevoel dat mijn xenon's op zijn ofzo. Kan dat?

Als ik zo naar andere auto's om me heen kijk dan zie ik bij alle auto's een soort "vlek" van licht. Bij mijzelf zie ik dat helemaal niet. Ook reed ik laatst door hele donkere bossen waarbij ik eigenlijk groot licht aan moest zetten omdat de xenons niet zoveel deden. Het vreemde vind ik wel dat verkeersborden een soort gloeien, maar toch heb ik het gevoel dat dit niet het lichtbeeld is dat xenon zou moeten geven.

Hebben jullie enig idee of dit opgelost is met nieuwe lampen? En hebben jullie ook een idee wat dat zou kosten bij de dealer om dat te laten vervangen of is het een klusje wat je zelf kan?

Link naar reactie

pff,dat zijn toch wel vragen die nauwelijks te beantwoorden zijn hoor.

als de lampen nog nooit eerder ververst zijn dan kan het wel eens zijn dat ze een beetje af zijn ja,en laten vervangen bij de dealer zou ik je niet aanraden,das vrij duur hoor.

koop ergens (bv bij de www.autoteilenman.de) een setje osram branders en zet die er zelf even in,is best te doen.

op zich vind ik de z4 geen slechte verlichting hebben.

Link naar reactie
  • Administrator

^ x2 behalve dan dat best wel te doen.

Dit is zeer makkelijk en absoluut niet de moeite waard om dit bij de dealer te laten doen.

Kap bij het wiel openen dan de kap van de koplampunit, de starter een klein stukje draaien hierdoor komt het

stroomkabeltje los en de starter. Dan zit de xenon hetzelfde als een halogeenlamp vast met zo'n veerklemmetje

ook de xenon lamp kan er maar op 1 manier in.

Link naar reactie

Weet je wel zeker dat de koplampafstelling wel goed staat ?

En is het glas van de koplampunit nog mooi helder ?

Als de koplampunit te hoog staat afgesteld kun je wellicht ook een soortgelijk effect krijgen.

Je geeft tenminste aan dat de verkeersborden wel gloeien.

Zou dat zeker eerst ff na (laten) kijken.

Link naar reactie
  • Administrator

^x2. Ik heb ze laatst opnieuw laten afstellen door een zeker sprookjesfiguur en het is echt een wereld van verschil ... Ik reed er gisteren nog mee op de A2 waar nu op ene groot deel tussen Utrecht en Amsterdam het licht uit is en het viel me nog op wat een mooi lichtbeeld de lampen nu hebben.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Mijn linker xenon is een beetje in de Valentijn-stand blijven hangen afgelopen weekend en roze uitgeslagen :wub: . Nou heb ik dat al eens eerder gehad met een auto van de zaak, die hebben ze toen vervangen. Dat lijkt me de beste optie. Ook meteen om ze beide te vervangen.

Ik begrijp uit het antwoord van Ruud_19 dat het eenvoudig is om zelf te vervangen (accu niet afkoppelen trouwens?) Nou twijfel ik alleen over welke Xenon-lamp ik moet hebben, want er is nogal wat te krijgen. Hebben mensen ervaringen met bepaalde merken/typen, want ik wil uiteraard wel dat ze dezelfde kleur zijn als ze standaard waren.

Dank voor de hulp!

Link naar reactie

Ik heb vorige week twee xenon lampen besteld. Philips D2S. Zijn gewoon de beste. 35 euro P.st, inclusief verzendkosten voor 2; 77,95. Ik heb ze besteld bij Automotiveparts. Verder heb ik led-verlichting gekocht voor de stadslichten zodat beide lampen in een unit wit zijn.

Link naar reactie

Sorry dat ik het zeg maar Osram heeft de beste xenon lampen,ik heb ze zelf gehad in de e85 en die gaven echt een stuk meer licht dan oem!

En tja €35 klinkt als goedkoop,maar de osrams zijn dan ook wat duurder,ik heb ze btw uit DLD laten komen dat scheelde enorm.

Ik was voor €90 gesteld Ex verzend geloof ik.

aangepast door sandere39
  • Like 1
Link naar reactie

De site heet uwautoonderdeel.nl. De bevestingingsmail van de besteling is van Automotiveparts. Ik heb ze overigens nog niet binnen maar dat kan nog komen...

Anyway, ik heb me elders laten adviseren de Philips lampen te nemen omdat deze erg goed zijn. Vergelijking heb ik niet dus het is van horen zeggen van iemand die het zou kunnen weten. In een automaterialenzaak kosten de bewuste Philips lampen 69 euro. Ik houd je op de hoogte of ik mij heb laten foppen of niet.

Link naar reactie

Sorry dat ik het zeg maar Osram heeft de beste xenon lampen,ik heb ze zelf gehad in de e85 en die gaven echt een stuk meer licht dan oem!

En tja €35 klinkt als goedkoop,maar de osrams zijn dan ook wat duurder,ik heb ze btw uit DLD laten komen dat scheelde enorm.

Ik was voor €90 gesteld Ex verzend geloof ik.

Dank voor je reactie. Weet je toevallig nog waar in Dld je die lampen vandaan hebt getoverd?

Link naar reactie

Weet je toevallig nog waar in Dld je die lampen vandaan hebt getoverd?

ik zal eens kijken of ik dat nog terug kan halen.

Anders vraag je even aan Hoffrob of hij even in de paperassen van de auto kijkt als het goed is zit de bon er nog bij.

(hij heeft mijn e85 overgenomen nl)

Link naar reactie

Haha, dat lijkt me niet nodig. Heb een setje besteld bij 24autoparts.nl voor 118,- (Osram d2s 4300K). Geen verzendkosten en goede reviews. Ze reageerde erg netjes en snel op mijn vraag en heb er meteen een kortingcode kunnen regelen "Z4CLUB", waarmee je 15% extra korting krijgt op je bestelling.

Als ze binnen zijn laat ik het weten.

Link naar reactie

Ah ok klopt wel de silverstars zijn idd ook iets duurder

http://www.xenonjan.nl/webshop/osram-xenon-lampen-gratis-verzending/detail/363/osram-xenarc-d2s-66240svs-silverstar.html

Er is btw nog een betere dat zijn de

http://www.osram.com/osram_com/news-and-knowledge/automotive-special/automotive-performance-lamps-full-power-of-light-for-your-vehicle/xenarc-night-breaker-unlimited-product-details/index.jsp

Tenminste dat is wat ze bij osram zeggen hahah

Maar ik herinner mij wel duidelijk dat toen ik de silverstars monteerde er daarna echt veel meer licht op de weg scheen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.