Ga naar inhoud

Eenmalig gesputter, afslaan en niet meer willen starten.


lennart

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Eergisteren was ik lekker aan het toeren met de Z. Ineens begon hij te bokken en kon ik nog net het terrein van een pompstation oprijden. Vervolgens probeerde ik hem te starten en met eenhoop gesputter sloeg hij steeds weer af.

Op een gegeven moment sloeg de motor helemaal niet meer aan, en het leek of hij geen benzine meer kreeg.

Nog geen halve minuut later probeerde ik het nog eens, en lopen alsof er nooit iets gebeurd was. Vanaf dat moment reed de Z weer als een zonnetje en is het probleem niet meer terug geweest.

Nu is dat wel fijn, maar echt ontspannen rijden doe ik er op het moment niet mee. Heeft iemand dit ooit wel eens aan de hand gehad?

Bougies zijn nieuw, alle slangen zijn 100% in orde of recentelijk vervangen. Ik zag geen lampje branden tijdens het gesputter. Ik weet dat ik 'm moet uitlezen, en mijn kastje daarvoor is onderweg. Maar wellicht dat iemand dit eerder heeft ervaren en alvast een hint kan geven.

Overigens vielen mij wel twee dingen op: Vlak daarvoor leek het of de Z wilde afslaan als ik van b.v. 80km naar 0km afremde voor b.v. een verkeerslicht. Dan daalde hij net onder de 500 rpm om vervolgens meteen weer netjes te lopen. (Alsof je 'm bij stilstand net even niet goed ontkoppeld had.)

Tijdens het gesputter en afslaan had ik de airco aan. Dit zou niet mogen uitmaken, maar die had ik uitgezet toen hij het weer besloot te doen.

Rarara wat heeft hij nou weer?

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Het KLINKT als een krukassensor die bijna op is, ik heb vergelijkbare symptomen gehad: onregelmatig lopen, en 'wegvallen' toen-ie stationair draaide. Daarna vertikken te starten tot de sensor weer was afgekoeld. Géén foutmeldingslampje op het dashboard.

Maar ik zou inderdaad het foutgeheugen uitlezen om mee te beginnen: het is jammer als je in een nieuwe sensor investeert en het wat anders blijkt te zijn...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.