Ga naar inhoud

Prijs gebruikte cruise control


MarliesRoy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Even de prijs er bij zetten, ik weet dat voor mijn z3m een behoorlijk bedrag kwijt was, kleine 300 euro materiaal, zonder montage maar het schijnt voor de m wat lastiger te zijn, ondanks dat alles qua bekabeling aanwezig was.

Link naar reactie

Ik ging er bij de aankoop ook vanuit de de prijs van mijn huis alleen maar kon stijgen.

Ik zou als ik jou was eerst zeker willen weten dat ie ook echt helemaal compleet is en nog belangrijker,

dat dan het ook allemaal werkend in jouw auto kan worden ingebouwd.

Link naar reactie

Nu dit wordt een raadplaatje, ook leuk, maar weinig zinvol. Degene die alles weet van achteraf inbouwen met of zonder kabelboom is ons aller formulier blackz3, Leon. Sterkte.....

Link naar reactie

Je kan toch voor jezelf wel een beetje bepalen wat je ervoor over hebt?

2e hands spul is natuurlijk altijd een vorm van handjeklap. Het hangt er ook vanaf hoe groot het aanbod op dat moment is (op ebay oid), en hoeveel vertrouwen je hebt in het spul.

En hoe graag je het wilt hebben en juist bij die aanbieder. Niet elke deal is hetzelfde.

Dat is toch iets wat je voor jezelf moet uitmaken.

Link naar reactie

Setje komt uit zelfde type auto en zelfde bouwjaar, zou dan moeten passen toch (aansluitstekker checken)

Hij vraagt er 150 euro voor.....

Ik heb het er wel voor over maar wil graag weten of de prijs ook echt reëel is...

En inbouwen ga ik zelf proberen met de hulp van iemand die het zelf ook al een keer heeft gedaan ;-)

Link naar reactie

Ik had me nog niet in een prijs verdiept maar ik vind het ook een mooi bedrag.

Nu weet ik dus ook nog niet precies wat ik allemaal moet hebben....daarnaast heb ik een grote ronde aansluitstekker terwijl Duikie een kleinere heeft

Maar ja die heeft een 2.5 widebody, dus dat zou kunnen kloppen.

Als iemand een opsomming heeft wat ik allemaal in handen zou moeten krijgen dan graag ;-)

Link naar reactie

Ik had me nog niet in een prijs verdiept maar ik vind het ook een mooi bedrag.

Nu weet ik dus ook nog niet precies wat ik allemaal moet hebben....daarnaast heb ik een grote ronde aansluitstekker terwijl Duikie een kleinere heeft

Maar ja die heeft een 2.5 widebody, dus dat zou kunnen kloppen.

Als iemand een opsomming heeft wat ik allemaal in handen zou moeten krijgen dan graag ;-)

1.Stuurkast, zit achter het dashboard

2.hendel voor bij stuurkolom

3.schakelaar voor koppeling, of stekker indien automaat

4.beugel voor stelmotor

5.trillingsdempers voor beugel en stelmoter

6.bowdenkabel voor z3

7.Plastic klemmetje voor bij gashendel

8.stelmotor.

150 euro is een zeer goede prijs als alles functioneert.

Link naar reactie

Dank je Pampus!!

Roy de lijst die Rob heeft laten zien is idd compleet.

Belangrijk in het hele verhaal is, is de zzz voorbereid. Er moet dan naast de zekeringkast een ronde lose stekker liggen. Je hebt twee soorten stelmoteren bij bmw, een met een grote ronde stekker, en een met een wat kleinere let daarop indien je zzz is voorbereid.

Wat je daarnaast nodig heb, is nog een bevestingbeugel en bowdenkabel voor de stelmoter( is zzz specifiek nmlen zou ik nieuw bij de bmw halen)

Is je zzz niet voorbereid, zorg dan dat je er ook de kabelboom bij krijgt. Die is van een E 36 bijna hetzelfde, hij is alleen wat langer, meer niet.

Geen voorbereiding vraagt wel om precisiewerk, je moet de kabelboom vanachter je dashboardkast naar bestuurderszijde brengen. En waar de hoofdkabelboom van de ZZZ door het schutboard heen gaat, alle aansluitingen maken.( draadkleur op draadkleur) volgens diverse beschrijvingen kan je dat ook onder de zekeringkast doen, maar dat is krap werken en de kans dat er iets losschiet van stekkers of iets dergelijks is vele malen groter.

150 euro is zeker niet de duur, zeker niet als er een draadboom bij zit, ik had de mijne toen voor 125 euro met kabelboom ( iemand uit de buurt van apeldoorn, weet zijn naam niet meer). Paar maanden later waren ze op marktplaats vele malen duurder, heb prijzen gezien van 350 euro!! alsof iedereen het ineens wilde.

Ik heb evt een handleiding van inbouw van E36, komt nagenoeg overeen met die van de ZZZ en een bedradingsschema. Als je die wil hebben geef me dan een pm, dan scan ik het in.

De draadkleuren moet je solderen, scotlockjes gaan problemen geven later. En hou rekening met een dag werk indien je ook de kabelboom moet plaatsen.

Als je nog vragen heb, hoor ik het wel

Groet

Leon

Link naar reactie

In onze zzzit een grote ronde ipv een kleinere rechthoekige.

Ik zal kijken of ik hem vanavond even mag afpikken van Marlies om een foto te schieten :-)

Edit: het is de zelfde aansluiting als in de post van HOFFR02 in deze post https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/12856-cruise-control-inbouwen-z3/

Als die er ligt is hij dan voorbereid?

ik zal de verkopende partij vragen om een foto van de stekker, wat ik zo begreep is dat ik hem geheel inclusief kabelboom ga kopen.....

We zullen zien...

Bedankt voor jullie input weer :clapping:

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.