Ga naar inhoud

Van neutral naar drive zonder de rem aan te tikken


Gast darudevampire

Aanbevolen berichten

Gast darudevampire

Geachte ZZZ(Z) liefhebbers,

Ik ben op zoek naar een automaat-guru die mij kan vertellen of het mogelijk is om tijdens stilstand van neutral naar drive te gaan zonder de rem aan te tikken. Andersom is geen probleem, wanneer ik in drive aan kom rijden en stil sta kan ik de pook zonder probleem naar neutral tikken.

De bedoeling is dus om gelijk (bij groen verkeerslicht) de auto van neutral in drive te kunnen zetten zonder eerst even de rem aan te tikken. Is dit dermate beveiligd dat het niet te overbruggen is of...?

Alle tips welkom (uitgezonderd; 'koop een schakelbak' :clown: )

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Gast darudevampire

Ik hoor graag hoe hij daar kapot van kan gaan?

En de reden? Het niet ingetrapt hoeven houden van de rem bij stilstand

aangepast door darudevampire
Link naar reactie

waarom zou je dat willen dan,tenzij je voor de trein moet wachten of een brug .

probleem zit hem in het weer inschakelen,als je ziet dat het stoplicht op groen gaat en je tikt de handle in d en geeft tegelijkertijd gas dan krijgt de bak een klap.

natuurlijk zeg je daar voor op te zullen passen ,maar jij en ik weten dat in de praktijk dat best wel eens mis kan gaan.

er is een reden dat je altijd de rem moet indrukken voor je de bak in d kunt zetten,dat is ten eerste om per ongeluk vooruit schieten te voorkomen maar ook ter bescherming van de bak.

ik zou er anders eens een mailtje aan wagen naar ZF richt dit aan herr carl joerg Sagert en leg uit wat je wilt en vraag of dat zomaar kan.

hij heeft mij destijds bij de proefrit na onderhoud aan mijn aut5 een hele uitleg gegeven hoe de bak te behandelen.

ik zou er maar van af blijven ,maar goed het is jouw auto en risico.

Link naar reactie

Je rede is nogal vaag zo.

Als je de bak in neutraal zet dan hoef je toch ook niet je rem in te trappen tijdens stilstaan. Alleen voor je weg rijd 1sec om D aan te tikken.

De tip 'koop een schakelbak' heeft weinig nut. Dan moet je de koppeling intrappen ipv de rem... :blink:

Link naar reactie

Ik had dit per ongeluk op mijn Z3 omdat ik niet zo goed had opgelet bij het terugplaatsen van de schakelpook. Daardoor bleef de plastic pin in het midden van de schakelpook omhoog staan. Maar ik weet niet of dat ook bij een Z4 kan. Maar het is inderdaad erg handig. Ik moet er in mijn nieuwe Z3 erg aan wennen dat ik steeds op de rem moet trappen.

Link naar reactie

Volgens mij is de reden simpel; als je de rem niet zou hoeven intrappen dan zou je in plaats daarvan het gas kunnen intrappen, en bij 5000 toeren de automaat in D zetten heeft zo zijn nadelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.