Ga naar inhoud

Misfire in 2e cilinder?!


dof250

Aanbevolen berichten

Heren,

Sinds eergisteren is het storingslampje van mijn Z4 gaan branden. Ik heb er nog even mee gereden omdat er totaal geen verschil te merken was. Vanavond eindelijk m'n inpa aan de praat gekregen en uitgelezen wat nu het probleem is. Daar kwam de volgende storing naar voren:

verbrennungsaussetzer Zylinder 2. Nu is mijn duits niet zo grandioos, maar google translate verteld mij dat dit een een misfire is.

Nu weet ik dat dit opzich niet zo'n spannende storing is en dus een kwestie van resetten en doorrijden is, maar ik heb dit probleem vaker gehad. Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Is het een rotte bougie? Of is dit weer zo'n storing die 100 oorzaken kan hebben?

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien even handig als je vermeld wat voor motor je hebt?

En als je 'm uitgelezen hebt even de P code vermelden?

gokje nummer 1: kapotte of haperende ontstekingsspoel. (elke bougie heeft een aparte bobine )

Als die hapert is dat weldegelijk een serieuze storing. Een motor die op minder cilinders draait kan zich aan gort draaien (denk aan gebroken krukas, beschadigde cilinderwand (benzinewash) noem maar op).

Maar er kan natuurlijk ook iets anders niet in de haak zijn.

Link naar reactie

Vorig jaar ook gehad.

Bij mij zijn alle bougies, een bobine en een lambda monitorsonde (en een relais) vervangen.

Kwaad kon het niet volgens de dealer dus ik ben er nog een flink eind mee terug gereden. Maar het is geen pretje om op 5 cilinders te rijden...

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Even een update... Inmiddels zijn alle 6 de bobines vervangen en ook de 6 bougies. Hiermee is het probleem een heel stuk minder geworden en over het algemeen loopt de motor prima, sowieso als hij op temperatuur is loopt hij perfect. Echter met een koude start wil hij soms nog haperen met aanslaan en bij het warmdraaien wil hij af en toe wat "bokken/hobbelen". Het lijkt er vooral op, hoe kouder het is, hoe meer "moeite" hij heeft. Hebben jullie nog enig idee wat het kan zijn nu alle bobines en bougies al vervangen zijn?

(waarschijnlijk zijn er nog zo'n 100 mogelijkheden, maar misschien zijn er mensen bekend met dit probleem?)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.