Ga naar inhoud

Afkoppelen koplampsproeiers Z4


Gast darudevampire

Aanbevolen berichten

Gast darudevampire

Heren (en dames),

Mijn Z4 heeft af-fabriek Xenon (wat een heerlijk lichtbeeld geeft). Bij mijn vorig auto heb ik het zelf ingebouwd inclusief de automatische hoogteregeling, maar heb ik toen de wis/was installatie (koplampsproeiers) expres achterwege gelaten. Het voegt helemaal niets toe (ik was mijn auto sowieso vaak) en het geeft me enkel troep op mijn motorkap.

Bij mijn huidige Z4, waar het dus af-fabriek op zit, zitten er wel sproeiers op. Ik wil deze buiten werking stellen en vroeg me af of meerdere members dit al eens hebben gedaan. Is het simpel te doen door een stekker af te koppelen aan de onderkant van de sproeiers (ergo, zit de pomp ook bij de sproeiers), of moet er meer voor gedaan worden?

Ik kan me voorstellen dat, mocht er een centrale pomp ergens zitten om de vloeistof rond te pompen, deze bij enkel afkoppelen van de sproeiers vrolijk water blijft pompen wanneer ik mijn ruiten wis, maar dan niet meer over mijn motorkap maar lekker intern in de bumper...

Heeft iemand een idee van de werking bij de E85? En of het inderdaad enkel een kwestie zou zijn van een stekkertje los te koppelen?

Bij voorbaat dank,

Ruud

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gast darudevampire

Ik weet dat het enkel verplicht is voor auto's vanaf 2007, gelukkig is de mijne PFL dus niet verplicht. Nu weet ik echter niet of het moet werken indien het er standaard al opzit (en het verplichte 'vanaf'-jaartal van 2007 dus teniet gedaan wordt).

Maar afkoppelen en aankoppelen zou ik, mocht het een APK afkeurpunt zijn, geen probleem vinden. Dat is immers dan maar 1x per jaar even versteken

Link naar reactie
  • Administrator

^ gek en dan de pomp naar de mallemoer. Denk dat het een APK puntje is omdat het er standaard opzit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.