Ga naar inhoud

hoog accustroomverbruik


BMWfanAbe

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met het snel leeglopen van mijn accu van mijn Z3 1.8 uit 1996.

Accu loopt snel leeg als contact uitstaat. Stroom is ca 3 Amp. Alle zekeringen eruit gehaald en teruggezet, maar heeft geen effect. Zou er ergens sluiting naar aarde in de kabelboom kunnen zitten? Heeft iemand een idee waar en hoe ik moet zoeken?

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

En die 3 ampere is gemeten vanaf de accu naar de gebruikers, en met alle zekeringen eruit?

Of heb je de meter er tussen gehangen en toen de zekeringen een voor een eruit gepakt en zag je geen verschil?

Startmotor/dynamo misschien eens afkoppelen, zit volgens mij rechtstreeks op de accu en als een van die sluiting heeft loopt ook je accu leeg.

@lennart,

als een accu snel leeg loopt kan diverse oorzaken hebben, niet alleen als die niet meer zo goed is. Ben zelf wel eens een paar daagjes zoekende geweest bij een E36 waar soms de accu dagen vol bleef en soms binnen een halve dag weer leeg was. Totdat ik per toeval zag dat de kofferbak verlichting af en toe bleef branden toen de bank neer geklapt was. In de bundel bij de klep doorvoer zaten 3 draden waar de isolatie van stuk was en die maakte af en toe sluiting :muur:

Link naar reactie

De accu is nieuw en dat kan het dus niet wezen, volgens wordt de accu ook bijgeladen.Ik heb gemeten tussen het chassis en de min pool van de accu en heb stuk voor stuk de zekeringen verwijderde en teruggezet. Geen verschil gezien. ikmga nu eerst de startmotor en/of dynamo loskoppelen om te zien of er wat gebeurd. ik heb ook gedacht aan het kofferbaklampje maar die is uit, bedrading naar kofferbak lijkt in orde.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.