Ga naar inhoud

Klepslagregeling sensor


chrisvero

Aanbevolen berichten

Daarnet op weg naar huis het volgende:

Ik reed op lage snelheid (+/- 70km/h aan 1800rpm) leek het opeens of ik zonder benzine viel. wagen begon even te sputteren en indrukken gaspedaal hielp niets.

Na aantal seconden herpakte Z een beetje maar opeens ging het oranje "EML" lampje branden. Nazicht in boekje leerde me dat er dus een motor electronica probleem zou zijn en ik wel met gereduceerd vermogen kan verder rijden, maar het wel moet laten checken bij dealer.

heeft iemand hier ervaring mee???? Op eerste gevoel ben ik eigenlijk geen vermogen kwijt (jaja, is maar 2.0 dus zo wie zo niet veel PK's LOL)

Ben benieuwd en alvast bedankt!

Grtzzzz Chris

aangepast door chrisvero
Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Dus het lampje met de letters "EML" en niet het lampje met de afbeelding van een motortje? Met het eerste geen ervaring, met het laatste wel.

In ieder geval is het bij BMW, anders dan bij sommige andere merken, zo dat de meeste waarschuwingslampjes aanblijven totdat ze gereset zijn. Dus ook al zou je nu geen storing meer hebben, kan het heel goed zijn dat het lampje toch blijft branden totdat het gerest is.

Link naar reactie

Gisteren weer even dat wagen begon te sputteren op de snelweg, lijkt wel of er vuil in benzine zit of dat ik zonder benzine val.....na aantal seconden herpakt alles weer. maar naast "EML" lampje nu ook het "motorblokje" dat oplichtte

Dus vanochtend even laten uitlezen, dit kreeg ik te zien:

  • 2A5D sensoren klepslagregeling - foutief plausibiliteit
  • 2A59 geleidingssensor klepslagregeling - foutief
  • 2A5B referentiesensor klepslagregeling
  • 2A6B motorcapaciteitsbegrenzing - component/functie actief

Dat laatste is een gevolg van de 3 vorige, zover ben ik mee.

Iemand meer info over wat de fouten juist betekenen? Is het gewoon sensor die stuk is?

Of is dit voorbode van meer onheil?

Het foutgeheugen werd gewist, ben benieuwd wanneer het terug komt....

Grtzzzz Chris

Link naar reactie

uit laten lezen bij Bosch diagnose center.

Ga volgende week naar dealer. lijkt echt of ik met vuile benzine rijd of zo iets.... sputtert soms en soms rijdt ie als normaal......

verbruik wel gestegen vermoed ik.

Link naar reactie
  • Administrator

^Succes! Het "goede" is in ieder geval dat je een 2.0i hebt, daar zijn volgens mij - anders dan bij de 2.5si en 3.0si uit die jaren - geen structurele motorproblemen van bekend. Dat is misschien ergens nog een geruststelling .....

Link naar reactie

bij afwezigheid Ruud maar naar plaatselijke dealer geweest hier....

alles opgelost, kostenplaatje € 585 blijkbaar moest voor herstel kleppendeksel verwijderd worden, dus ook nieuwe pakking en paar werkuren :muur:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.