Ga naar inhoud

Eindelijk mijn hardtop erop...


Dobiwallah

Aanbevolen berichten

Ik heb eindelijk mijn hardtop erop kunnen zetten na maanden van aanschaf. (https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/13458-wat-heb-je-onlangs-nog-voor-je-zzzz-gekocht/?p=312466) We zitten hier ondertussen alweer halverwege de winter (met mooi weer tussen de 12 en 18 graden overdag...

Ik had een retrofit kit besteld in de States bij een bedrijf die beweerde dat ze hem konden leveren. Toen ik na 2 weken eens vroeg voor het track en trace nummer vertelde ze dat de kit op backorder was (met duizenden exuses, maar daar heb ik niets aan) Ik had ze nog een week de tijd gegeven om hun zaken voor elkaar te krijgen, maar ze konden er niet aankomen en vroeg daarom om een resitutie van mijn aankoop bedrag van $501,- Pas na hevig aandringen en het opperen van het openen van een dispute bij paypal (hun paypal account wordt dan geblokkeerd) kreeg ik pas mijn aankoop bedrag terug.

Ik vond op ebay een dude die een soort homemade retrofit setjes verkocht. Toen ik die met de post kreeg, dacht ik eerst, mwah, had liever wat anders gezien... Maar helaas zijn de retrofit setjes moeilijk de krijgen op de open markt. Behalve bij de dealer $$$$

Eergisteren de hardtop erop gezet, wat een missie op zich was. Uiteindelijk afgesteld en vast gezet. Alles ok dacht ik, alleen bij het raam aan de passagiers kant bleef een kier zitten. Ik moest de hardtop los schroeven en nog iets naar links geduwd en weer vast gezet. In de avond me naar mijn werk gereden (ik doe 12 uurs nacht shifts) Bleek het een nacht met heel veel regen. Toen ik in de ochtend bij de parkeerplaats aankwam bleek het op de passagiers stoel aan de linkerkant net zo hard te regenen als buiten. Er zat blijkbaar nog een kleine opening waar de rubbers elkaar aan de voorkant raken.

In de middag de boel nog eens goed bekeken en het blijkt dat het linkerraam meer naar buiten uitsteekt dan het rechter raam. Gelukkig vond ik een howtoe op Ad Kusters website hoe je de raamhoek moet afstellen. Ik hoop dat als ik dat doe dat mijn softtop nog past in de zomer...

Voorlopig laat ik de hardtop wit. Het heeft wel wat retro achtigs. Er zitten 2 kleine beschadigingetjes op. Op de onderste foto bij de deur is een hoekje afgebroken. Maarja, er is hier niet echt veel keuze in hardtops. Dit is pas de tweede hardtop die ik op de Nieuw Zeelandse Marktplaats heb zien staan in een jaar tijd.

e479.jpg

xw4u.jpg

z2ng.jpg

tup4.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben vanmiddag lekker aan de gang gegaan en met behulp van de Z3 how to - Ramen afstellen tov carrosserie.pdf de panelen van de duren afgehaald en de zijruit afgesteld. Ik denk zelf dat de howto niet helemaal correct is.

De howto beschrijft dat je met de imbus bout de ruit kan doen kantelen, maar het enige doel van deze bout doet is de hoogteverstelling van de ruit. Ik heb dit getest met 2 stukjes tape, een op de ruit en een op de midden raanstijl. Bij omhoog draaien gaat de ruit omlaag, en andersom. De bouten voor het kantelen zitten aan de onderkant van de deur (waarvan èèn vermeld wordt in de howto. Met het loshalen van beide bouten kun je beidde geleiders (en dus de ruit) parallel afstellen. Bij mij ging dit allemaal goed.

Meteen ook de geleiders aan de achterkant van beide deuren in het vet gesmeerd. De bestuurderskant ging de laatste tijd alleen maar onder protest en gekreun open en dicht. Bij deze nu ook opgelost

tax4.jpg

Helaas heb ik getest met de airbag eruit en heb nu een brandend airbag lampje in mijn dashbord. Ik dacht dat ik dit kon wehalen met Torque Pro, maar dat gaat niet. Dat wordt ff googlen dus.

De hoeveelheid Z3's hier die je rond ziet rijden valt wel mee. Hooguit een of twee per maand. Er staan er wel onwijs veel te koop op de NZse marktplaats. NZ is een onwijs goed cabrio land, de laatste zomer duurde bijna 5 maanden, maar de meeste Kiwi's prefereren liever een dikke fourwheel drive of een Ute. De holden Ute is bijvoorbeeld erg populair http://tinyurl.com/mnud7tc Er bestaat hier geen sikkeneure tegen PChoofdtracktors en andere benzine verslinderende monsters gelukkig :guitar:

Link naar reactie

Ik heb net mijn airbag lampje door mijn APK station laten resetten ($28,-) Hij gebruikte daar een Hanatech uitlezer ($7000.- plus $1000 licence kosten per jaar) voor. De uitlezer liet een hele historie van fouten zien die de Torque Pro (Android) en ScanXL (PC) niet lieten zien. Ik ga toch maar eens voor een Carsoft 6.5 module zoeken denk ik. Ik doe dat soort dingen toch graag zelf

Link naar reactie

mooi die hardtop er op..wit staat er mooi op, kleur van de auto zou ook wel staan.

maar dit valt op..daar gaat het tenslotte om toch?!

ik zoek zelf nog een zilverkleurig..totale kit. Waar moet ik aan denken,als ik zoiets aanschaf..?

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

ik heb gisteren de mijne op een auto van een potentiele koper gezet en dat paste voor geen meter :blink:

wat blijkt de punten waar de knevels in vallen zitten niet op de juiste plek,en waarschijnlijk is het hele raamframe van die auto scheef!

de man had de auto 2 weken geleden gekocht van een particulier!!

balen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.