Ga naar inhoud

Vraag thuiskomertje. Spoedje!


Gast gsusivo

Aanbevolen berichten

Hallo,

zojuist een platte band met mijn daily gekregen. Auto langs de weg gezet en naar huis gelopen (was om de hoek gelukkig).

Nu heb ik een LPG installatie en dus geen thuiskomertje.

Nu ben ik voornemens morgen mijn thuiskomertje van mijn BMW Z3 (maat 125/90/15) even onder de auto te schroeven en vervolgens met de auto naar de bandenboer te rijden. Scheelt gezeik met de pechhulp...

Mijn bandenmaat is 185/55/r15 (Citroen C2). Auto is niet verlaagd o.i.d.

Gaat dit passen?

Graag even een spoedig antwoord...

Ivo

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Uhhhh, om af te trappen met een hele domme wedervraag: ik zie op internet C2's met velgen met maar 4 boutgaten. Dan gaat het toch nooit passen?

Link naar reactie

Klapband of langzaam leeg gelopen? In het laatste geval handpomp mee en van dat spul in een bus voor noodreparatie. Thuiskomer van de bmw gaat waarschijnlijk niet passen. Andere oplossing: langs de bandenboer voor een thuiskomertje (lenen)

Succes

Link naar reactie

Heb je er al aan gedacht dat je ook alleen met die lekke band achterop je fiets naar de bandenboer kunt gaan

Waar zet ik de auto dan op...die kiept dan toch om? Kan hem moeilijk op de naaf leggen.

Link naar reactie

Klapband of langzaam leeg gelopen? In het laatste geval handpomp mee en van dat spul in een bus voor noodreparatie. Thuiskomer van de bmw gaat waarschijnlijk niet passen. Andere oplossing: langs de bandenboer voor een thuiskomertje (lenen)

Succes

Ik weet het niet. spul voor noodreparatie hielp niet. Handleiding gevolgd en band werd er niet heel veel dikker op. Dus stukje stapvoets naar tankstation gereden om op te pompen, maar ben nu (letterlijk) verder van huis. Dus heb hem op een parkeerplaats neergegooid.

Link naar reactie
  • Administrator

Die bus spuit je leeg in de band, dan langzaam rijden zodat de vulling goed in de band kan vloeien. Vervolgens oppompen tot juiste spanning. Kun je nog dagen op doorrijden...

Link naar reactie

Waar zet ik de auto dan op...die kiept dan toch om? Kan hem moeilijk op de naaf leggen.

Nou ben jij doorgaans zo'n slim menneke, maar dit valt me tegen :nono:

Er zit toch een krik bij die auto, of moest je die ook inleveren bij die gastank.

Morgenochtend ga je op je fietsje naar de auto, krik m op draai je wiel er af en rij er mee naar de bandenboer.

Met de gerepareerde band terug fietsen en er op schroeven, klaar.

Deze methode heeft ook nog eens twee grote voordelen,

je hoeft je auto maar een keer op te krikken en ze jatten m niet als ie op drie wielen staat. :hypocritesmiley:

En als je bang bent dat ze je krik jatten, neem een assteun, een paar blokken hout of een paar bakstenen mee en laat je de auto daar even op zakken.

aangepast door coot
Link naar reactie

Die bus spuit je leeg in de band, dan langzaam rijden zodat de vulling goed in de band kan vloeien. Vervolgens oppompen tot juiste spanning. Kun je nog dagen op doorrijden...

Tegen de tijd dat ik hem rustig had ingereden lag de halve band van de velg. Dus zodoende maar geparkeerd...

Morgenochtend ga je op je fietsje naar de auto, krik m op draai je wiel er af en rij er mee naar de bandenboer.

Met de gerepareerde band terug fietsen en er op schroeven, klaar.

Laat ik nou net geen fiets hebben Marco...

Die thuiskomer gaat niet passen...dus ik ga hem op de krik gooien en met het bandje naar de bandenboer.

Het thuiskomertje leg ik bij de krik voor het geval hij door het krikje zakt...

:lachen:

Link naar reactie

Wie heeft er hier ervaring met de RFT banden? het blijkt dat bij een lekke band, met minimale belasting (1 pers) je er nog bij een maximale snelheid van 80 KM per uur er nog zeker tussen de 150 en 200 km mee kunt rijden, zonder deze aan gort te rijden.

Dit lijkt me wel er ver.

Link naar reactie

gewoon proberen als het gebeurd,het zal gerust wel kunnen als ze dat zeggen.

en of er dan een of twee personen in de auto zitten zal niet zoveel uitmaken denk ik.

het is het principe van een runflat band dus waarom zou je twijfelen aan de mogelijkheden.

je moet er alleen voor zorgen dat je niet te hard rijdt om ervoor te zorgen dat de warmte ontwikkeling binnen de perken blijft.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.