Ga naar inhoud

Natte kofferbak..


Erik Jean

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Zojuist voorgesteld en meteen een probleem wat ik wil delen..

Natuurlijk heb ik het hele forum al afgezocht, maar kon de oplossing niet vinden.

Het probleem is als volgt. Een week geleden (hier regende het toen urenlang heeeeel hard) was opeens de hele bekleding in mijn kofferbak nat. (behalven de zijwand rechts) Er lagen zelfs waterdruppels op mn accu.

Veel op internet gezocht naar evt oorzaken. Op een droge dag auto opgekrikt, afvoeren gecontroleerd, schoon gemaakt, getest, alles in orde. Achterlicht en derde remlicht lijkt me ook niet het probleem. Ik dacht van het probleem af te zijn.

Vandaag begon het weer met regenen. Nu tijdens de regen bekeken hoe en wat. Wat bleek, de kofferbak werd in de hoek links voor weer vochtig. (zie foto)
Ook in de auto (achter de rolbeugel) zag ik vocht lopen (zie foto's)

Tegen de zijwand onder dit omgeslagen hoekje wordt het vochtig. Ik voelde dat hier een soort van schuimrubber zit wat helemaal nat is.

IMAG0820_zpsdeb115cf.jpg

Een foto van achter de rolbeugel laat dit straaltje water zien

IMAG0825_zps1f47d16c.jpg

Het loopt naar beneden en blijft grotendeels op dit plateau liggen.

IMAG0826_zps18277fcb.jpg

Het loopt ook niet naar beneden richting kapmotor waar de afvoer onder zit (wat ik toch zou verwachten)

IMAG0829_zps7e976c66.jpg

Ik vermoed dat dit water verband heeft met het water in het kofferbakhoekje links.

Heeft iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen? En wat ik eraan kan doen natuurlijk!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

mvg, Erik Jan

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Testen met de tuinslang. Kap half open en in die hoek water pompen.

Scheur hoef je niet te kunnen zien denk ik. Er zit in de stof denk ik een tussenlaag die het geheel waterdicht maakt.

als het niet bij de kap vandaan komt, dan is het denk ik ergens bij je spatbord (via de wielkast oid).

En de afwatering (van onderen in de wielkast paneeltje weghalen) even controleren.

Daar zit een rubberen kapje met een openingskruisje. Je kan dat rubbertje met het stukje platic waar het omheen zit eruit trekken.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

De afwatering is het niet denk ik. Die heb ik afgelopen zaterdag nog helemaal na gelopen. (incl wielkasten)

Ook komt dit water van een te hoge plek daarvoor denk ik.

Zojuist even de rand bestudeerd met de kap half open, maar hier zie je niet zo 123 wat aan.

Als ik de kap half open doe en met de tuinslang ga spelen, gaat er dan niet teveel water in de afvoer waar ook mijn kapmoter zit?

Wil die niet meer belasten dan nodig namelijk.

Nog andere manieren om het doek van de kap te inspecteren?

Link naar reactie

Tuinslang is toch wel het handigst, het constant nat worden van de regen is denk ik, schadelijker dan een keer goed van een tuinslang.

je moet het gat (gaatje) vinden waar het water naar binnen komt om de lekkage te kunnen oplossen.

Succes

Link naar reactie

Als ik de kap half open doe en met de tuinslang ga spelen, gaat er dan niet teveel water in de afvoer waar ook mijn kapmoter zit?

Wil die niet meer belasten dan nodig namelijk.

De afwatering is toch goed? Dan stroomt alles direct weg.

Je zal het lek toch moeten vinden.

Jij hebt daar je auto, wij moeten maar wat raden van achter de monitor (m.a.w. er is maar 1 die hier het lek kan vinden en dat ben jezelf. Degene die hier achteraf het probleem heeft beschreven is simpelweg degene die het toevallig goed heeft geraden....)

Wellicht achter je spatbord oid?

De kap half open is hetzelfde als de kap gesloten. Tussen het stof en het chassis/rubberen rand komt echt wel water doorheen hoor ;)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Hallo,

Is er al wat bekend over je lekkage?

Ik had hetzelfde, bij mij zat het in de aansluiting van het rubber aan het uiteinde bij de deur,

ik heb een rubberen 5 aderige stroomkabel ontdaan van de stroomdraden en hield toen een soort rubberen slangetje over van ongeveer 15 mm diameter,

Daarin heb ik weer een buitenmantel van een 3 aderige rubberen stroomkabel gedaan, dat stukje wat uitstak heb ik in het originele rubber gestoken,

Het "pikkie" wat aan het uiteinde zit bij de deur heb ik in het gat van de dikke rubberen slang gedaan en op maat gemaakt.

Alles sluit nu bijna naadloos aan en het losse hard plastic dingetje kan dan vervallen.

misschien heb je hier iets aan...

groeten Carlo

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hallo allemaal,

Inmiddels terug van vakantie zal ik jullie nog even op de hoogte brengen van het probleem/oplossing.

Na enige inspectie met de kap half open, zag ik onderstaand beeld.

Wat je ziet is het rubber wat van de rand vd carrosserie naar het 'begin' van de softtop loopt en daar vast zit.

Hierdoor vormt dit rubber en de soffop een soort afvoer goot waardoor het water naar de 2 afvoerpunten aan beide zijden stroomt.

IMAG0846_zps6c9acfe9.jpg

Zoals je ziet zit er zowel een klein gaatje als een klein scheurtje in het rubber.

De garage waar ik de auto in april heb gekocht wist niet goed wat ze er mee moesten doen. Ze durfden er niet veel aan te wagen.

Uiteindelijk hadden ze en beetje kit op het gaatje gedaan, het scheurtje helemaal niets bleek toen ik m'n auto terug had. :blink:

Aangezien het nogal een stukje rijden is heb ik besloten om het scheurtje zelf voorzichtig dicht te kitten met een polymaxkit die

volledig elastisch blijft. Gisteren gedaan. Zojuist getest met een ruime hoeveelheid water over de kap. (een dubbele hoeveelheid van waarbij het vorige keer duidelijk zichtbaar begon te lekken) en vooralsnog blijft alles helemaal droog. :thumbup:

Hopelijk dat het de buien ook overleeft. Bedankt iig voor ieders meedenken! :thumbs_up:

aangepast door Erik Jean
Link naar reactie

Dat rubber zou ik proberen geplakt te hebben met wat solutie en zo'n bandenplakker :lol:

Dat is haast onmogelijk. Het is zo'n vervelende hoek om te werken. En het scheurtje eindigt op het randje..

Het heeft in principe niks te houden. Tijdens openen of sluiten beweegt dit niet.

Hoop inderdaad heel hard dat het opgelost is.

aangepast door Erik Jean
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Het probleem leek eventjes opgelost, zelfs enkele regenbuien had het doorstaan.

Maar na wat openen en sluiten van de kap ging het toch weer lekken.

Toen maar eens naar Roodkapje gegaan. Die heeft de hele kap gedemonteerd en het van binnenuit geplakt.

Ook meteen de kapmotor die nogal herrie maakte gerepareerd. En dat allemaal op kosten van de garage waar ik garantie had. :)

Gisteren regende het hier ontzettend hard, maar de binnenkant van de auto bleef netjes droog. Hopelijk geen wordt vervolgd dit keer..

Bedankt Ruud!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.