Ga naar inhoud

Knipperlicht blijft hangen, ook na contact uit


peters54

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Mijn knipperlicht (links) op mijn ZZZZ blijft hangen, hij blijft aan staan, ook nadat het contact uit is. Het systeem geeft een 'error' lampje op het dashboard.

Wat heb ik er zelf al aan gedaan:

- proberen of de knipperlichten/alarmlichten het doen, die doen het. Dus mijn linker knipperlicht knippert dan netjes mee en dan blijft hij weer branden

- alle relevante zekeringen eruit gehaald en bekeken. Volgens het boekje waren dat de zekeringen die voor het licht noodzakelijk waren. Helaas ging hierdoor niet het licht uit, ik denk dus dat ik niet de juiste zekering heb.

- de accu ontkoppeld en daarna weer aangesloten; gevolg: licht was uit(!) maar bij de eerst inschakeling door knipperlicht linksaf aan te zetten bleef hij weer branden.

Vragen:

- welke zekering is voor de knipperlichten?

- wat denken jullie, anders dan zekeringen, wat het kan zijn?

- Ik heb gegoogled en gezien dat het nog wel eens het knipperlichtrelais kan zijn, waar zit deze op een Z4? Wellicht zit er een draadje los of een kortsluitinkje na het wassen van de auto?

Dank voor de hulp!

aangepast door peters54
Link naar reactie

Lijkt erop alsof de parkeerstand geactiveerd is, dus dat de richtingaanwijzer naar onderen gezet is met het contact eraf.

Wellicht een slecht contact in de richtingaanwijzer o.i.d.
Gezien het feit dat het systeem een error aangeeft is er ergens dus iets mis, dus waarschijnlijk wel uit te lezen.

Link naar reactie

Hoi Lightning87,

Yep - zoals bovenstaand ook vermeld - ik heb als eerste de zekeringenkast opgezocht (inderdaad handschoenenkastje) en daar de zekeringen uit gehaald waarvan het kaartje zei dat ze met belichting te maken hadden.

Ik kon alleen de juiste niet vinden...

Iemand enig idee welke zekering het is (nummer?) en / of waar het knipperlichtrelais zich bevindt?

Link naar reactie

Oef, ik heb xenon - geldt dat dan ook daarvoor? Die doen het trouwens beiden nog..

UPDATE: Als ik de auto uitschakel, contact uit - lampje blijft branden - en daarna weer kort aan; dan gaat het lampje uit! Maar als ik de auto weer start gaat ie weer aan :(

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.