Ga naar inhoud

1 v/d 2 sleutels werkt cv niet meer batterij leeg ?


Aanbevolen berichten

zoals de titel al meld, bij 1 van de 2 sleutels werkt de cv niet, andere (reserve) gepakt, en hij gaat weer gewoon op en van slot met knopjes.

zou de batterij leeg zijn (deze lade toch op via contactslot ?? ) of kapot?

of zou er iets anders zijn geweest ? ( hij heeft het tussen door ooit nog eens 1 keer gedaan vreemd genoeg)

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

tja de batt in de sleutels worden idd door het contactslot opgeladen,rijd je soms heel korte stukjes?

deze batterijen gaan helaas ook wel kapot waardoor de boel niet meer werkt.

probeer eens op een lange rit de batt goed op te laden lukt dat niet dan word het knutselen of een nieuwe sleutel halen bij de dealer.

knutselen kun je iig doen je hebt niet veel te verliezen.

Link naar reactie

Er zit een oplaadbare batterij in volgens mij. Die kan natuurlijk ook stuk. Is het van de sleutel die je regelmatig gebruikt?

Het knopje of de electronica kan natuurlijk ook stuk ;)

Het is vervelend dat je de behuizing gelijk behoorlijk moet slopen om 'm te demonteren.

Link naar reactie

Uhhhhhh, domme vraag, wordt de sleutel van de z3 ook geladen ? Ze werken bij mij alle twee en inmiddels drie jaar en het lampje knippert nog vrolijk.

Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

naja toen wel even een goede rit gehad, dat was het rare juist, daarvoor deed hij t al minder, de huidige (reserve) sleutel doet het gewoon goed. als ik nog eens een lange rit heb zal ik de sleutel er nog eens in gooien, openmaken wil ik best proberen, anders de stealer maar weer verbleiden met een bezoekje....

rare was wel dat de reserver sleutel bijna een jaar in de la heeft gelegen en het wel gewoon doet.

aangepast door lightning87
Link naar reactie

nee bij de z3 zit er (tenzij je een diamond shape sleutel hebt )een of soms wel 2 batterijen in.

deze

http://shop.accessory4you.com/05-chanpin/p-001-1.asp?id=2133

is oud type (hier kan ik je nieuwe knoppensetjes voor leveren!!!)

deze

http://www.ebay.com/itm/2-x-Remote-Key-Shell-Case-BMW-Z3-Z4-X3-X5-M5-325i-E38-E39-E46-3-5-7-SERIES-/261076810097?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item3cc963f971

is het nieuwere type dat ook voor de z4 gebruikt word.

Link naar reactie

Het kan ook zijn dat de accu gewoon stuk/slecht is.

Er zijn op youtube wel filmpjes te vinden (en andere fora) hoe je 'm open zou kunnen slopen en het accutje vervangen. Dat panasonic knoopcelletje kost iets van 5 euro oid op ebay.

Link naar reactie

#sandere bedankt voor je antwoord, dacht ook niet, maar het leek me wel leuk. Als de batterij leeg raakt is dan ook de startblokkering klaar ? Volgende domme vraag dus, maar ik wissel mijn sleutels niet omdat ik niet wil dat ze dan alle twee leeg zijn en ik niet meer kan starten. Het vervangen van die batterijen is volgens mij een crime...

Link naar reactie

@pampus,bij jouw sleutels valt het wisselen van de batt erg mee hoor,je hebt alleen kans dat je de sleutels moet initieeren en dat is op zich vrij simpel te doen.

als je de sleutel niet gebruikt gaat de batt ook leeg,misschien op zeker moment wel eerder dan als je af en toe gebruikt maakt van de ab.

ik geloof niet dat de startblokk ermee stopt omdat die met een chip werkt die herkend word door je contactslot.

hoe zien je knopjes eruit???? zijn ze al verrot?? :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

hoe zien je knopjes eruit???? zijn ze al verrot?? :)

Nee de knopjes werken nog prima

aangepast door Ruud_19
FQVWD
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.