Ga naar inhoud

Oldtimer project: welke kiezen?


Bad_Pritt

Aanbevolen berichten

^die heeft hij zelf gemaakt, lees zijn topic even.

maar mooie garage bad. en een smeerput idd, altijd handig. alleen nu nog een echte werkbank of staat die niet op de foto ?? :)

Ik heb een werkbank gebouwd in de ruimte ernaast met kasten gerecupereerd van de oude keuken, zal eens een picje maken als ik die ooit opgeruimd krijg :lol:

Link naar reactie

Hee brat pitt , zie ik daar een cold air intaké?

Off topic maar werkt dat goed?

Erg veel verschil maakt het niet, zeker niet voor een 2.2i

Maar op koude dagen bij hogere snelheden valt het wel op dat hij veel beter ademt en net iets sneller reageert, kan ook een indruk zijn natuurlijk...

Voor mij was het meer voor de looks :-)

details hier trouwens: http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=40297

Link naar reactie

Ik heb een E24 (6 serie) gehad en de onderdelen zijn op zich niet heel duur. Totdat je plaatwerk nodig hebt, dat is een grotere uitdaging. Een E31 (8 serie) zou ik laten staan. Ik rij nu een E23 (7 serie) maar heb ook een E28 (5 serie) gehad. Mijn voorkeur qua BMW zou voor de topicstarter uitgaan naar de E28 of de genoemde E30. Beide niet duur in aanschaf en er is meer dan voldoende voor te koop.

Wat hiervoor ook al gezegd werd, veel "gerestaureerde" auto's zijn de moeite van het bekijken niet waard. Er word wat gelast, geschuurd, geplamuurd en gespoten en vervolgens is een auto gerestaureerd. Nou, zo werkt dat niet bij BMW's van begin jaren '80.

aangepast door EvdP
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Er word wat gelast, geschuurd, geplamuurd en gespoten en vervolgens is een auto gerestaureerd. Nou, zo werkt dat niet

Mee eens, er is een verschil tussen een oude auto opknappen en restaureren.

Onder dit laatste woord wordt verstaan de carrosserie geheel kaal maken middels chemicaliën (Zand /glas /parelstralen wordt tegenwoordig afgeraden) daarna onderdompelen in een fosfaat bad. Alle onderdelen kaal maken en lakken etc.

Alle mechanische onderdelen controleren en eventueel reviseren. Daarna opbouwen met originele onderdelen.

Link naar reactie

Ben er nog steeds niet uit... Ben wat andere opties aan het bekijken ook: De Z4 verder uitbouwen of misschien een motor bijkopen... Ik wil gewoon teveel denk ik <_<

Het probleem is vooral het gebrek aan plaats. Met al 2 wagens op de oprit en 1tje in de garage, wordt het echt wel krap met een 4de erbij. Maar het blijft in ieder geval op de wishlist momenteel.

Link naar reactie

Een oldtimer motor (caféracer)veel minder werk neemt minder plaats in en iets gemakkelijker te restoreren(bijna geen laswerk).

E30 zou ik niet aan beginnen als je niet zelf kan lassen,hebben veel roest.(mijn zoon is aan zijn tweede E30 bezig)

Link naar reactie

Ik heb een jaar of wat geleden, flink gezocht naar een bootje met een cuddy, die je kon traileren.

ik heb alleen een wadi voor de deur die meestal droog staat, maar als ik zoals jou zou wonen had ik zeker een boot gehad.

aangepast door coot
Link naar reactie

Een oldtimer motor (caféracer)veel minder werk neemt minder plaats in en iets gemakkelijker te restoreren(bijna geen laswerk).

E30 zou ik niet aan beginnen als je niet zelf kan lassen,hebben veel roest.(mijn zoon is aan zijn tweede E30 bezig)

Daar is nog eens een idee... Waar denk je aan?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.