Ga naar inhoud

Wat voor setje velgen om te driften?


TerryKF

Aanbevolen berichten

Ik zag dat sommige van jullie in 2012 een keer een driftdag hebben gehad bij een driftschool. Helemaal top natuurlijk, ik sta daar ook zeker voor open, jammer dat ik toen niet heb meegedaan.

Ik heb al wat info aangevraagd en ga me zeker inschrijven voor een driftcursus maar ik wordt er niet blij van om mijn 255 rft banden even op te branden. Daarnaast lijkt me het handig om wat smallere en kleinere banden te gebruiken om makkelijker de drift in te zetten, ook omdat ik de (slechts) de 2.2 motor heb.

Het 2de hands velgensetje is echt alleen om te driften en hoeft er niet deftig uit te zien. Met stalen velgen ben ik net zo blij.

Is het aanbevolen om 16" of zelfs 15" velgen te monteren met smallere en kleinere (diameter) banden, en hoever kan ik dan gaan? Welke ET waarde van de velg moet ik minimaal in acht houden voor mijn z4 2.2.

Kan ik daarnaast, om zoveel mogelijk grip te houden op mijn voorwielen, de huidige 18" 225 er op houden (ziet er niet uit, weet ik) of is het beter om alle wielen wisselen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Eindelijk een topic in mijn straatje...

Ik ben niet op die driftdag geweest, ben er wel ervaren mee...

Wellicht dat ik je op gang kan helpen...

Driften bij Driftsport.nl op het RDW circuit in Lelystad is dé aanrader om het te leren...

Wat neem je mee:

- Goede zomerbanden voor de voorzijde ( baan is nat )

- Krik + ratelset voor het wisselen

- met een 2.2 is het daar prima te doen met 16''

- mijn voorkeur gaat naar 15'' staal 4x kan je 1 keer wisselen aan de achterzijde ( mocht je het achter al op maken )

Inch verschil aan de voorzijde heb ik geen last van gehad, wel is het zo hoe breder voor hoe langzamer het stuur zelf centreerd naar het middelpunt..

Ik zou voor de voorzijde een 17'' met smallere band doen of nog smaller...

Et's en banden maten ben ik voor een Z4 niet in thuis....

Mocht je telefoonnummers van instructeurs daar willen hebben PM me even...

Gr. Thomas

Link naar reactie

Zo, al behoorlijk wat reacties in een uur :clapping: .

@Fred, mooie prijsje. Ik woon alleen in het uiterste puntje van ZH :muur:

@Dubbelendwars. Ik heb al contact gehad met driftsport en een spontane mail van ze gekregen, thanks.

Link naar reactie

^wat ivo zegt klopt :) hoor vaak genoeg over drifters die een palletje wanli's bestellen omdat ze zo verschrikkelijk goed zijn om mee te driften omdat ze weinig grip bieden.

Ze zijn zo slecht dat ze goed zijn :lachen: :lachen:

  • Like 1
Link naar reactie

Ok, in het kader van "slecht is beter" worden het de dramatische Wanli's het dus. Nog tips over de maten van de velgen/banden?

Link naar reactie

Zo, al behoorlijk wat reacties in een uur :clapping: .

@Fred, mooie prijsje. Ik woon alleen in het uiterste puntje van ZH :muur:

Heb je iemand die een keer in de buurt van Arnhem komt?? Dan mag je de set voor 75€ overnemen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.