Ga naar inhoud

vanos revisie, even wat foto`s en filmpjes


bmweetje3

Aanbevolen berichten

Heb dit een tijdje geleden bij mijn 3.0 gedaan en bij een paar vrienden.

Je merkt het verschil pas na de revisie hoe de auto beter reageert, ik heb in een ander topic wat foto`s en filmpjes geplaats en dacht laat ik het hier eens onder de aandacht brengen :) .

Je ziet ook duidelijk dat de zuigers door de slechte afdichting hun werk gewoon niet meer goed kunnen doen.

toch maar even een kleine howto gemaakt van de revisie dubbele vanos met wat foto`s en 2 filmpjes op het laatst :)

Je ziet hier al een lekkage van de pakkingen, dus een nieuwe pakkingset was toch al nodig, 1 bougat zat al wat olie in.

IMG_5454.jpg

IMG_5450.jpg

kleppendeksel verwijderd, let op de 2 zwarte pakkingen bij de bougiegaten, deze zitten er nog en zijn hard geworden, net plastic!

IMG_5455.jpg

IMG_5456.jpg

Hier de 2 pakkingen in stukken verwijderd.

IMG_5462.jpg

Vanos verwijderd

IMG_5459.jpg

1 van de 2 zuigers zonder de seals

IMG_5469.jpg

Filmpje met de oude seals, zie hoe makkelijk de zuiger er in gaat en de speling.

th_MVI_5465.jpg

th_MVI_5466.jpg

hier de nieuwe seals op de zuiger, deze gaat nu dus niet zo makkelijk meer en dicht dus weer goed af

th_MVI_5468.jpg

Klusje is goed te doen en je merkt het verschil pas nadat je dit gedaan hebt aan de rustige loop en betere reactie op het gas :)

aangepast door bmweetje3
  • Like 1
Link naar reactie

Heel duidelijk dat het nodig was en leuke topic

Ik wacht nu nog op de seals de rest is binnen.

Nog een vraag is heeft iemand de kettingspanner vernieuwd, is dit nodig of gaat ie nog 200dkm mee.

Nog iemand die iets kan vertellen over de bougies? nu alles toch los is.

Link naar reactie

@ Cabrioot,

Kettingspanner nog weinig over gehoord of deze wel eens vervangen worden. Denk dat het wel meevalt, zo kun je dan alles wel preventief gaan vervangen net als de geleiders en de ketting zelf maar ik denk dat het meevalt. De bougie`s is een ander verhaal, hoelang zitten deze er al in en hoe zien ze eruit? Bougie`s hoort bij het hoofdstuk onderhoud en dienen dan ook volgens de intervallen vervangen te worden net als je olie en luchtfilters. Maar bij een bougie kun je wel zien of ze toe zijn aan vevanging dus bij twijfel los draaien en inspecteren en vervangen indien nodig. En om de discussie maar voor te zijn, ja je kunt natuurlijk veel langer met bougie`s doorrijden als de interval aangeeft en er zijn mensen die hier op besparen maar dit is ieder voor zich natuurlijk, net als olie vervangen en of je kwaliteit olie (duurder dus) of de praxis olie gebruikt. Ik bespaar in ieder geval niet op dit soort dingen maar kijk wel altijd waar ik dit het goedkoopste kan inkopen. Laats weer een paar liter Castrol olie voor bijna de helft gekocht dus dat scheelt wel lekker in aanschaf :lol:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vanosingen vervangen zonder problemen, toch behoorlijk veel werk de eerste keer maar komt ook door het schoonmaken van alle onderdelen.

De vanossen hadden echt veel speling en dat is nu allemaal weg en alles draait soepel, MAAR:

Voor het vervangen van de ringen liep de motor stationair niet lekker (een beetje stotterend) en ging het lampje van het motormanagement branden.

Dit is nog steeds zo dus mijn vraag is, hoe komt dat?

weet iemand welke sensor dit kan zijn?

Motor trekt goed en verder draait alles mooi zonder bij geluiden.

Link naar reactie

Het kunnen heel veel dingen zijn. Indien je de beschikking hebt over uitleesapparatuur dan even de auto uitlezen.

Als ik het goed begrijp loopt hij nu nog steeds onregelmatig stationair?

Link naar reactie

Even uitlezen, valt zo geen zinnig woord over te zeggen.

Nokkenas of krukassensor ligt het meest voor de hand. Maar alleen uitlezen biedt zekerheid. Dus ik zou even een diagnose laten uitvoeren bij de stealer of garage.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.