Ga naar inhoud

Originele BMW radio Aux aansluiting


Mus

Aanbevolen berichten

Beste forummembers,

Ik heb momenteel in mijn Z3 een 'aftermarket' radio. Als ik iets niet mooi vind (behalve misschien een becker, die lijkt op origineel), is het dat wel.

In mijn vorige Z zat een BMW Business CD (zie foto).

039qd.jpg

Dit beviel op zich prima, alleen werd ik er een beetje gek van om elke keer cd's te wisselen. Daar komt bij dat ze nog wel behoorlijk

gewild zijn en je voor een goeie ongeveer €200 betaalt.

Nu is mijn idee om een (goedkopere) BMW Radio te kopen, zonder cd speler (reverse rds, business rds of professional rds) en daar dan via

een aux ingang een ipod o.i.d. op aan te sluiten. Nu zit er voor zover ik weet geen aux ingang op en moet je die op de een of andere manier

zelf fabriceren, maar daar is wellicht een DIY voor te vinden.

Dan is er ook nog deze optie, maar of dat de geluidskwaliteit ten goede komt...(aux via een speciaal bandje, hoe het werkt geen idee)

CDA.jpg

Mijn vragen: welke radio moet ik hebben (de montage verschilt volgens mij ook per radio, business cd heeft bijvoorbeeld

van die schuifjes links en rechts waaracher een schroefje zit, maar bij andere radio's zie ik geen schuifjes), en hoe

sluit ik er een ipod op aan? Hopelijk heeft er iemand ervaring mee, elke tip is welkom!

aangepast door Mus
Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Zo'n bandje heb ik ook in de Cuore; die moet je echt alleen gebruiken in auto's met 2,5 watt boxen die je toch niet meer goed hoort boven de 60 ;)

Volgens mij zijn er op het forum wel voorbeelden van DIY's van mensen die de cassetteaansluiting zodanig hebben gemodificeerd dat er een Ipod op aangesloten kan worden. Had Bart niet zoiets gedaan?

Link naar reactie

Ma, ik heb de enige echte BMW iPod radio, waar je de iPod in kunt steken in de voormalige cassettesleuf. Maar er zijn meer forumleden die een externe aansluiting gemaakt hebben, Mark heeft het o.a. gedaan. Staat allemaal op het forum!

Link naar reactie

Ik heb 2 weken geleden een Dension iphone unit laten inbouwen op een originele RDS business radio/cd speler bij Roodkapje, ik moet je zeggen dat dat uitstekend bevalt.

Je kan de unit gewoon aansluiting op de plug achterin de radio waar normaal de wisselaar in zit. We hebben het snoer onder de middenconsole laten lopen en komt bij het muntenbakje naar boven. De telefoon past er precies in dus hij ligt stevig vast, daarnaast is het ook prettig omdat ik de telefoon binnen handbereik heb en natuurlijk dat ie direct opgeladen wordt.

Hiervoor heb ik een Audi cabrio gehad met zo'n cassettebandje, dat werkt opzich prima maar haalt idd wel de kwaliteit van het geluid naar beneden.

aangepast door bimmer
Link naar reactie

Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik heb toch maar iets dieper in de buidel getast en een BMW Business CD gekocht, dus met wisselaar aansluiting.

Denk dat ik idd ff door spaar en dan tzt zo'n Dension aanschaf. Lijkt me een beter plan dan dat ik aan het solderen sla :lol:.

Grtz!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Inderdaad een goede oplossing als je toch nog je originele bmw radio wilt behouden.. heb de auto nu een dikke week en ben het nu al een beetje zat om steeds met die cd's zitten te leuren.

Weten jullie wat het ongeveer gaat kosten om Dension te laten inbouwen?

groeten, Raoul

Link naar reactie
  • 8 maanden later...
  • 4 maanden later...

zoek eens naar:

Yatour USB/SD/AUX IN MP3 interface voor BMW autoradio's (YTM06-BMW1)

hoef je nooit meer cd's te branden en te wisselen. Past op een Buss.cd43. werkt goed en het aansluiten is een eitje.

Ja inderdaad, ik heb deze bmw aux in interface en die was vrij simpel aan te sluiten.

Link naar reactie

ik had een Yatour USB/SD/iPod/iPhone/AUX IN MP3 interface voor BMW autoradio's (YTM07-BMW1) willen bestellen maar ze hebben voor mij bij Carinterface bij Yatour gechecked en helaas is mijn BMW Business CD van het typeBP0273 en blijkbaar niet geschikt, helaas! De Yatour optie leek mij zo perfect.

Heeft iemand tips voor adressen waar ik een ander orginele BMW radio kan kopen voor mijn Z3? (behalve ebay)

Bij voorbaat dank

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.