Ga naar inhoud

goede vervangende speakers z3 + subwoofer


flowiee

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

ik zal me eerst even voorstellen. mijn naam is frido tims wonend in haamstede, zeeland. Nu heb ik nog geen bmw z3 in mijn bezit, maar dit komt wel steeds dichterbij!

Nu ben ik best een liefhebber van goed geluid in mn auto, in al mn auto's als audio vervangen maar dan heb je ook wat kofferruimte. omdat ik dit wil houden zoals het is is dat geen optie.

Nu vroeg ik af wat goede vervangende speakers zijn met lekker veel power voor de voorspeakers & tweeter en moeten deze speakers naar een versterker of kan het ook via de radio voeding? daarnaast heeft de bmw heeft geen standaard achterboxen, maar misschien is dat ook nog een optie voor later.

daarnaast zag ik aan actieve sub, wat eigenlijk de enige mogelijkheid is voor in de z3 als je geen kofferruimte wil verspillen. deze zag ik weggewerkt in de middenconsole wat eeg netjes en vet was! (de z3 heeft geen airco) heeft iemand een handleiding hiervoor of iets dergelijks?

ik hoor het graag!

groeten,

Frido

aangepast door flowiee
Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

ik zag inderdaad wel het idee van de subwoofer in de middenconsole, maar zag geen handleidinh en foto's. in dat topic stonden wel foto's van Jewe, maar die zijn verwijderd. maar bedankt voor de info en ik laat het weten als de z3 voor de deur staat :)

Link naar reactie

Verder vroeg ik me ook nog af indien ik andere voorspeakers neem (die waarschijnlijk meer rms vermogen hebben dan de radio) het dus beter is om een versterker ertussen te leggen. waar kan ik die goed plaatsen, zonder ruimte te verliezen? Ik zag ook op sommige forums dat de z3 een fabriekversterker heeft, maar ik neem aan dat niet bij elke z3 is. Aangezien de z3 waar ik op uit ben geneens achterspeakers heeft, ga ik er ook niet vanuit dat deze een versterker heeft.

Graag zou ik dus willen weten een plek waar ik eventueel een versterker kan plaatsen.

Grtz!

aangepast door flowiee
Link naar reactie

De versterker zit in het algemeen in de kofferbak. Bij de meeste Z3's zit daar namelijk ook de accu, waardoor het het makkelijkst aan te sluiten is zonder langeen dikke stroomkabels te trekken. Indien het niet origineel verbouwd is zou je ervoor kunnen kiezen om bij de BMW dealer andere kofferbakbekleding te bestellen met een uitsparing voor een versterker.

Zo kun je je aftermarket versterker onzichtbaar en netjes inbouwen.

Ik heb zelf mijn originele Harman Kardon gratis weggegeven, omdat ik elke keer moest janken als ik ernaar moest luisteren.

In mijn auto zaten origineel zelfs 2 versterkers. Dit komt omdat deze het top-hifi systeem af-fabriek ingebouwd had.

Ik heb een Jehnert set aangeschaft, welke in wel nog moet inbouwen.

Ik zou zelf eens een kijkje nemen in de geluidsstudio van het Z3forum, daar kun je heel veel informatie vinden.

http://www.z3forum.n...-geluidsstudio/

Ook kun je daar gericht zoeken op onderwerpen.

Veel vragen die je hebt zijn reeds gesteld en kun je daar terugvinden. Uiteraard mag je me ook altijd even een PM sturen als je meer info wilt.

Veel succes!

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.