Ga naar inhoud

Dansende koplampen....


chrisvero

Aanbevolen berichten

Beste ZZZZ'ers

Sinds een paar dagen zit ik met een vervelend fenomeen.

Bij het starten van de wagen regelen normalerwijs de koplampen zich automatisch van hoogte.

Een aantal keer heb ik nu het volgende:

- koplampen blijven op en neer gaan

- koplampen schijnen naar de hemel

- koplampen schijnen verschillend, 1 naar hemel, andere naar grond

- enz...

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Zit er ergens een sensor die dit aanstuurt?

Graag jullie deskundig advies vooraleer ik zuurverdiende eurootjes in de garage moet achterlaten.

grtzzzz Chris

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Die van voor weet ik wel, daar hoef je alleen maar je wiel voor te verwijderen.

Achter weet ik niet maar denkt dat je daar ook alleen maar je wiel voor hoeft te verwijderen

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ben vandaag even bij de dealer langs geweest. ZZZZ even aan computer laten hangen en ik kreeg volgende meldingen:

- KOMBI 00BE KOMBI: gegevensafwijking t.o.v. lichtschakelcentrum

- LSZ 001E LSZ2: regeleenheidsstoring in LWR-gedeelte

- LSZ 001F LSZ2: spoelen stappen motor defect.

Betekent dit dat de lichtmodule stuk, en niet de FEBI sensor voor en/of achteraan?

Heeft er iemand ook een richtprijs voor dit onderdeel?

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • Administrator

Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar kun je de dealer niet even om een offerte vragen waar dit uitblijkt? Kun je het daarna altijd nog zelf doen / elders laten doen.

Link naar reactie
  • Administrator

Dat is het artikel wat ik in mijn eerste post liet zien.

Ik weet niet of ze deze met de stappenmotor bedoelen maar die heb ik nog eentje liggen en Maurits (2.5si) binnenkort misschien ook nog eentje.

Link naar reactie

Ruud

Dank voor de info, ik ben bereid u te ontlasten van de stappenmotor voor een democratische prijsje :punk:

Nu we toch over koplampen bezig zijn.... Het lijkt of ik pet koplamp 2 xenons heb zitten, blijkbaar heeft die binnenste geen nut, behalve dan als angel eye.

Kan dit anders aangesloten worden zodat eventueel de verschijners (grootlampen) op middelste armatuur komen of is het louter decoratief?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.