Ga naar inhoud

2.8 Coupe bj 2000. Oxforgrün II Metallic. LPG (LPI)


Aanbevolen berichten

Hallo Z-lovers.

Na lang overwegen werd besloten de Coupe (waar ik zo lang naar zocht) dan toch weg te doen. Dit wegens gezondheidsredenen en gezinsuitbreiding.

Z3 Coupe 2.8 Bouwjaar 04/2000

187.000 Km

Standaard zijn deze Coupe's al deftig uitgerust:

  • ABS,
  • Airbag dubbel (en dubbeltraps),
  • Elektr. buitenspiegels (verstelbaar en verwarmd),
  • Airco,
  • Elektr.ramen voor (pas nieuwe mechaniek geplaatst),
  • Radio & CD (origineel BMW),
  • Alarm met wegrijbeveiliging origineel BMW),
  • Getint glas,
  • Startonderbreker,
  • Lederen bekleding, (erweitertes Leder),
  • Stuurbekrachtiging,
  • Boordcomputer,
  • Lichtmetalen velgen (van enkele komt de lak los, typisch voor deze velgen, echter geen bordurschade),
  • Centr.vergrendeling met afstandsbediening,
  • Metallic lak

Kleur: OXFORDGRUEN II (donkergroen metaalkleur)

Interieur: volleder beige (erweitertes Leder) dus ook het instrumentenbord, deurpanelen en kofferklep met leder bekleed. Waar je instapt is een (nauwelijks zichtbare, zie foto's) beschadiging, echter niet doorgescheurd. Op het instrumentenbord (volledig in leder) bevinden zich geen scheuren noch blazen. Afwerking in hoogstaand echt hout. Stoelen elektrisch verstelbaar (en verwarmd). Elektrisch verstelbare buitenspiegels (ook verwarmd). De auto staat op BMW velgen met vooraan 225, en achter 245 brede Dunlop banden met ongeveer 1000Km. Airconditioning (Klima). Centrale vergrendeling met afstandsbediening en origineel BMW-alarm. Originele radio-cd 'Business'. Boordcomputer. Nergens pixelfouten.

LPI-installatie geplaatst in 2004 (door vorige eigenaar, factuur aanwezig: € 3602.86). Vorig jaar bij Van Meenen in Eeklo opnieuw afgesteld (attest aanwezig en klever op de tank). Vullen gebeurt onzichtbaar (onder de achterste nummerplaat). Laatst betaalde prijs voor gas: 0.65 €, verbruik aan gas (bij gemengd verkeer en korte afstanden: 12L). Dus, goedkoper dan een diesel. Geen vermogenverlies op LPG.

Onderhoudsboekje afgestempeld tot km 162.000. Later onderhoud door mezelf gedaan.

Nog niet heel erg, maar de beruchte corrosieduivel heeft ook deze spiegels gevonden

Belangrijk: (Coupe kenners weten waarom) de kabelboom naar de kofferklep werd vervangen door siliconenkabels!

Vraagprijs: 11.250 10.500 als u vermeldt dat u via het forum reageert!!! Voor Belgie: in deze prijs zit keuring en Car-Pass inbegrepen. (voor Nederland: Car-Pass is een zekerheid dat de kilometerstand klopt).

26-07-2012014-kopie-kopie2.jpg

26-07-2012008-kopie-kopie2.jpg

26-07-2012009-kopie-kopie2.jpg

26-07-2012006-kopie-kopie.jpg

26-07-2012001-kopie2.jpg

26-07-2012012-kopie-kopie2.jpg

26-07-2012017-kopie.jpg

26-07-2012019-kopie.jpg

DSC_2417.jpg

aangepast door polowonder
Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoe lang wil je over de verkoop doen ?

Vraagprijs is veel te hoog.

Ten derde wil ik je toch succes met de verkoop wensen.

in feite vraag ik maar een goede 9000, rekening houdend met wat de LPI installatie (vorig jaar nog herkeurd) waard is. Daarmee rekening houdend denk ik dat de prijs redelijk is. Ook zijn de banden 98% nieuw, en ik denk dat u weet wat een setje Dunlops voor de 'breedset' kosten.

Uiteraard kan er over de prijs onderhandeld worden.

Vraagje, wat zou u een goede prijs noemen? (ik weet, een koper wil zo weinig mogelijk geven, een verkoper daarentegen...)

aangepast door polowonder
Link naar reactie

Probleem voor ons Hollanders is de BPM die er nog bijkomt. Je investering van de LPI installatie kan je niet meerekenen. Bovendien is het geen G3 installatie dus voor ons Hollanders niet interessant vanwege de wegenbelasting. Gezien de kleur en km stand denk ik dat je in Nederland blij mag zijn met 6,5K en dat is niet lullig bedoelt maar markt conform

Link naar reactie

Dit vind ik niet leuk. De reacties hier schijnen enkel mijn prijs te bekritiseren. Als je die te hoog vindt, onthou jullie dan van commentaar.

Ga maar eens zien welke wrakken aangeboden worden voor de door jullie genoemde prijzen. Dan mag je nog een stel banden, mogelijks driekhoeksarmen vooraan en wat nog meer gaan rekenen. Dan kost de auto uiteindelijk meer dan mijn raagprijs, en heb je nog steeds geen wagen in deze toestand.

Ik richt mij hierbij vooral op Vlaamse geïnteresseerden. Ten eerste is het niet mijn fout dat Nederlanders BPM moeten betalen, en hier is G3 nog niet veralgemeend.

En zoals ik al zei, de prijs is bespreekbaar (voor een ernstige koper)

Link naar reactie

Vraagje, wat zou u een goede prijs noemen? (ik weet, een koper wil zo weinig mogelijk geven, een verkoper daarentegen...)

Dit vind ik niet leuk. De reacties hier schijnen enkel mijn prijs te bekritiseren. Als je die te hoog vindt, onthou jullie dan van commentaar.

:huh: eerst vraag je om een prijs en vervolgens moeten wij ons onthouden van commentaar. Wel mijn beste aangezien het hier een openbaar forum is waarbij je de mogelijkheid hebt een gratis advertentie te plaatsen kan jij dit soort reacties verwachten. Grow up <_<

Link naar reactie

die mogelijkheid om gratis advertenties te plaatsen bestaat op meerdere plaatsen (behalve Marktplaats.NL).

Iets vroeger dan mijn advertentie staat er ook een van een Coupe 3.0. Die persoon vraagt zelfs nog € 2000 meer dan ik. Hij is de 4de eigenaar, ik de tweede. Bij die advertentie, GEEN ENKEL negatieve reactie. Waarom bij mij dan wel? (ik weet, ik ben 'maar' eenVlaming)

Link naar reactie
  • Administrator

(ik weet, ik ben 'maar' eenVlaming)

Heeft er niks meet te maken.

Zwart ipv groen ( toch voor velen een mooiere kleur) gisteren viel mij een groene :m: coupe mij niet eens op naast een Morris wood

3.0l ipv 2.8l

112000km ipv 187000

Benzine ipv gas ( g3 een vereiste in NL ivm lagere wegenbelasting

Nederlands kenteken ipv Belgisch

Kantelden aanwezig

Diverse nieuwe onderdelen

Net wat luxer uitgerust

Diverse extra's

Etc etc

Tja daar trekt een Nederlander toch extra 2000 euro voor uit

Of ben je het hier ook niet mee eens

Link naar reactie

Het heeft helemaal niets met het feit te maken dat gij een Vlaming zijt. Hoe kom u daar überhaupt bij?

De auto waar u naar refereert is inderdaad een 3.0. Dit is een zeldzame verschijning. Er zijn slechts 924 van gemaakt.

Dan de algehele staat van de auto. Ondanks het feit dat de 3.0 vier eigenaren heeft gehad, ziet hij er, zo op het eerste gezicht, onberispelijk uit.

Dat kan ik, te beoordelen naar uw foto's, van uw Z3 niet zeggen. Ik begrijp dus wel degelijk het prijsverschil van 2.000 euro. Ik vind dat zelfs nog meevallen. Dat had meer moeten zijn.

Dat betekent dat of uw auto te duur is of die van MisterG300 te goedkoop is. Ik zelf denk dat het eerste van toepassing is.

aangepast door ZZZ-Woudsend
Link naar reactie

  • Diverse nieuwe onderdelen heeft die van mij ook (zoals nieuwe radiator, alle riemen en banden).
  • Hier en daar lees ik dat de 2.8 zelfs beter is dan de 3.0 (olieverbruik)
  • op welk vlak ziet die van mij er NIET onberispelijk uit? Hij is zelfs 100% origineel (wat voor een 'kenner' de waarde zelfs vermeerdert)
  • kleur: dat is een kwestie van smaak toch he? Dit is Oxford Grün, toch zeldzamer dan zwart (wat overigens ook mooi is)
  • "net wat luxer uitgerust"? Wat heeft die andere dan meer? Ik dacht dat alle beschikbare opties bij mij aanwezig waren

En dan inderdaad, voor een Nederlander zijn Belgisch kenteken en een 'niet G-3' gasinstallatie wellicht nadelen, maar om mijn auto meteen ongeveer 6000 Euro te schatten, dat vind ik een brug te ver (meerdere zelfs).

Link naar reactie

Oh Marktplaats is ook niet gratis he... 15 Eurie per 2 weken ^_^

Succes met de verkoop...dat dan weer wel !

Net wat ik zeg, bijna alle advertentie sites zijn gratis, BEHALVE Marktplaats

O ja, dank voor de wensen tot succes. Er is vast wel een koper, komt er alleen op aan hem te vinden (of hij/zij mij) ;-)

aangepast door polowonder
Link naar reactie

Vraagprijs: 11.250 als u vermeldt dat u via het forum reageert!!! Voor Belgie: in deze prijs zit keuring en Car-Pass inbegrepen. (voor Nederland: Car-Pass is een zekerheid dat de kilometerstand klopt).

Is die vraagprijs in belgische francs of zo?????????????????

Link naar reactie

Waarom bij mij dan wel? (ik weet, ik ben 'maar' eenVlaming)

:nono: dat zeg je nou net tegen de verkeerde aangezien er misschien meer Vlaams bloed door mijn aderen stroomt dan bij u :sleep: Wat betreft je prijs, ik kon mijn 3.0l coupe een paar maanden geleden weer terugkopen voor 7k....

Link naar reactie

Het blijft inderdaad een openbaar forum he.. en wat betreft mijn eigen vraagprijs, het is maar een vraagprijs. Ik weet wat ik er voor heb betaald en wat deze in mijn ogen ongeveer waard is. Een mening van anderen vind ik dus niet relevant voor mijn vraagprijs, iemand die echt op zoek is komt vanzelf in de lucht en vervolgens is de prijs slechts een kwestie van afstemmen en eventueel een akkoord bereiken. Als ik mijn auto vergelijk met een aantal andere Z3 coupe 3.0i met een km stand in dezelfde richting, is mijne nu de goedkoopste.. betekend dus niet dat mijn prijs omhoog gaat <_<

De heren van het forum geven jou de tip dat je vraagprijs te hoog is, dat heeft onder andere te maken met het aanbod van de 2.8 in NL de in veel grotere getale aanwezig is. Dat maakt ze niet per definitie minder leuk of goed etc etc.. maar wel dat de markt voor verkoop moeilijker is en afhankelijk van het huidige aanbod.

Groen is zeker niet mijn kleur maar vind op de foto's dat jou Z3 er netjes uitziet ! verkoop gaat ook vast lukken :cool2:

Link naar reactie

Als je dit groen in het echt ziet, dan lijkt het van uit bepaalde hoeken wel zwart. Mijn vrouw rijdt met een Bostongroene, en het verschil is enorm.

Jouw auto is inderdaad ook super, ik denk ook erweitertes Leder.

Bedankt voor deze positieve reactie.

Ik heb intussen mijn prijs herzien (verlaagd dus) tot 10.950 (op de verkoopssites) en 10.500 via dit forum

aangepast door Sjonnie Kroket
FQVWD
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.