Ga naar inhoud

cilindernummering / volgorde?


GuidoK

Aanbevolen berichten

Ik heb vermoedelijk een kapotte ontstekingsspoel of gerelateerd defect. De motor loopt op schijnbaar 5 cilinders (stoterig, slecht stationair, ruikt enigzins naar benzine etc).

Inpa geeft de volgende melding:

misfire1.jpg

Weet iemand wat de cilindervolgorde is van de ms54b30?

Ik vermoed dat het gewoon 1 t/m 6 is :P, maar begin je te tellen bij het vliegwiel of bij de krukaspoelie?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

De houtje-touwtje oplossing was vroeger; bougiekabel van de bewuste cilinder aftrekken en kijken of de situatie gelijk blijft of nog slechter wordt. Zo weet je of je de slechte cilinder te pakken hebt. Maar goed er is vast iemand op het forum die weet vanaf welke kant je moet gaan tellen.

Link naar reactie

Bedankt. Morgen maar eens de handen vuil maken. 'k ben de hele avond bezig geweest een werkende inpa installatie op m'n laptop te krijgen (laptop is gecrashed geweest.....), en het werkt nog niet helemaal lekker <_< . Teveel vage versies op het internet te vinden....

Link naar reactie

Nou, het euvel is gelocaliseert en het is inderdaad de ontstekingsspoel/bobine die op cilinder 3 zat zoals ik al vermoedde.

Voor de mensen die zich er geen voorstelling bij kunnen maken... Dit onderdeel:

misfire2.jpg

Link naar reactie

Nee idd, ik zou ook nooit met de motor draaiend een stekker of spoel lostrekken. Er zou maar een inductiespanning terug je ecu ingaan....

Dan is de ellende niet te overzien.

Inpa had het idd aan het goede eind, maar uiteindelijk was dit natuurlijk een gewone/generieke obd2 code (p0303). Wordt ook weergegeven op de inpa uitdraai. Evenals de km stand ten tijde van de fout, het toerental (4928rpm de eerste keer tijdens he trijden) en het gegeven koppel van de motor (464Nm in dit geval ;) )

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.