Ga naar inhoud

Pioneer subwoofer TS-WX110A probleempje


Niblick

Aanbevolen berichten

De subwoofer een jaar geleden ingebouwd en zeer tevreden over. Echter, nu doet zich sinds de vakantie het volgende voor. Bij de eerste keer starten van de auto gaat de subwoofer aan en werkt het prima. Maar na verloop van tijd (+/- 10 minuten) doet ie het niet meer en brand het rode het lampje van de remote bediening nog maar flauwtjes en het lampje gaat daarna op een gegeven moment helemaal uit. De rest van de dag doet de subwoofer helemaal niets meer. Ook niet met op nieuw starten van de auto. Pas de volgende dag bij de eerste keer starten doet ie het weer. Ik denk dat ergens iets warm wordt en een weerstand creeert waardoor woofer niet meer werkt.

Wat is hier het probleem? De remote draad of voeding? Iemand tips, voordat ik de boel uit elkaar haal?

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Iemand tips, voordat ik de boel uit elkaar haal?

Ik heb dit probleem gelukkig niet, maar als deze een jaar oud is zou het niet beter zijn om het onder garantie te laten herstellen ipv zelf gaan zoeken?

Groeten

Ad

Link naar reactie

Ik heb de woofer tweedehands gekocht en valt niet meer onder garantie.

Ik denk dat het ook niet aan de woofer zelf ligt maar aan de bedrading (voeding/remote draad). Maar ik wacht even met de bedrading blootleggen, want wellicht heeft iemand hier een briljante ingeving en kan ik gelijk het probleem tackelen i.p.v. alles overhoop halen in de hoop het probleem te vinden ;)

Link naar reactie

Multimeter op de voedingskabels zetten om te kijken of de woofer nog genoeg voeding krijgt. Heb je misschien hele dunne kabels gebruikt?

krijgt ie nog gewoon 13 volt dan zal het intern in je woofer zitten, zoals je zegt misschien iets dat warm wordt.

Link naar reactie

Kijk ook even naar de rj aansluiting van de remote. Ik vind die rj stekkertjes altijd fragil voor in een auto. Als die geen goed contact maakt geeft dat ook problemen. Evt schoonmaken met alcohol en anders vervangen. Bij de porto's in de raceauto's zitten die dingen ook. Na een raceseizoen vervang ik ze ook omdat er anders elke keer storingen zijn. Als dat het niet is zekeringen vervangen en evt voeding controleren op kortsluiting/warm worden.

Succes

Leon

Link naar reactie

Multimeter op de voedingskabels zetten om te kijken of de woofer nog genoeg voeding krijgt. Heb je misschien hele dunne kabels gebruikt?

krijgt ie nog gewoon 13 volt dan zal het intern in je woofer zitten, zoals je zegt misschien iets dat warm wordt.

Ik zal inderdaad alle draden (voeding en remote) gaan doormeten vanaf het moment dat de woofer het niet meer doet. Zijn de waardes gewoon goed dan is het de woofer zelf, zoniet dan moet ik de bedrading met foute waarde verder analyseren.

Nu zijn er drie draden:

Remote (aangesloten op remote uitgang radio)

Voeding

Grond/Aarde

Wat zouden de goede waarden moeten zijn?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het duurde even voordat ik aan dit probleempje kon werken, maar vandaag was het zover. Ik heb de radio eerst maar een tijd laten spelen en de woofer deed het prima. Ik denk alles bij elkaar zo'n half uur a drie kwartier. Daarna ben ik ermee gaan rijden en ik had goede hoop dat hij het zou blijven doen.Echter na 20 minuten stopte de woofer ermee. Dus toch iets wat ik uit moest zoeken....Ik was steeds meer ervan overtuigd dat de remote draad het probleem veroorzaakte. Dus op onderzoek uit..Radio eruit en de remote draad volgen naar de woofer en wat bleek?! De remote had ik afgetapt want ook de antenne maakt gebruik van de remote. Precies op die aftakking zat het probleem en heb ik nu weer gerepareerd! Al met al een makkelijke reparatie. Het kost meer tijd om te zoeken waar het probleem zit dan het daadwerkelijke oplossen ervan. Anyway de sound is terug en ben weer dik tevreden. Bedankt voor de tips! :clapping:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.