Ga naar inhoud

Nieuwe BMW Hack ontdekt!


JJV

Aanbevolen berichten

Gelukkig heeft mijn Z4 nog een heerlijk ouderwetse sleutel :)

Voor zij die het zonder doen, een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Thieves Exploiting Vulnerability in On-Board Diagnostic System to Steal BMWs

(July 7 & 9, 2012)

Thieves have figured out a way to steal BMWs with keyless entry technology. They are able to bypass alarm systems. It is believed that the thieves are gaining access to the cars' On-Board Diagnostic (OBD) system to program new key fobs. The vehicles' OBD ports are constantly powered, even when the vehicles are off, and they do not require passwords.

http://www.zdnet.com/hackers-steal-keyless-bmw-in-under-3-minutes-video-7000000507/

http://www.technolog.msnbc.msn.com/technology/technolog/hackers-steal-bmws-3-minutes-using-security-loophole-868400

Another good reason to stick to cars that require a physical key to be inserted into a physical ignition switch so that car thieves have to steal cars the old fashioned way

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Volgens mij zou dit topic technisch gezien wellicht alleen in het e89 subforum passen (ik weet niet of die met keyless go is uit te rusten maar de rest afaik niet) ;)

Maar wel een schrikbarend verhaal. Je zou maar een 1m in de garage hebben staan :blink::lol:

Dus niet alleen goed òp slot maar nu ook goed àchter slot.

Maar eigenlijk is dat wel het verhaal van àlle digitale veiligheden. Of het nou de namaak van sleutels of het terugdraaien van de teller moet tegengaan; voor de ècht handige criminelen wordt het alleen maar makkelijker.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb van 2005-2012 Renaults gehad met keyless entry, daar heb ik nog nooit verhalen gehoord dat ie zo makkelijk te kraken was... Alhoewel ik soms hoopte dat de Renault gejat zou worden, is dat (helaas) niet gebeurd... Heeft Renault een beter systeem? Of zijn ze simpelweg niet geliefd voor het dievengilde?

Overigens, JK, zorg voor een goede ketting... Bij mijn buren is vorig jaar ingebroken, in de garage, het betreft een garage met een kanteldeur (vrij standaard). Die gasten hebben het gepresteerd zich toegang te verschaffen door met een gasbrander een gat in de deur te branden en zo e.e.a. open te maken. De race motor, aan de ketting en met alarm was in een kwestie van seconden weg. Als het dievengilde zo professioneel aan de slag gaat werkt volgens mij geen enkele beveiliging meer. :blink: Goed verzekeren is volgens mij de enige optie om de schade binnen de perken te houden (of Renault rijden, maar dit lijkt me op dit forum niet de aangewezen optie ;-)

Link naar reactie

Heb begrepen dat je de permanente stroomtoevoer naar de stekker voor het aansluiten van het sleutelinitiatie-apparaat zou kunnen laten afkoppelen.

Dikke garagedeur en dito ketting kunnen in ieder geval geen kwaad!

Blij dat mijn Z4 twee etages onder BG achter een hele dikke deur staat en geen Keyless Entree heeft :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.