Ga naar inhoud

Wat een rampenjaar.


nick wood

Aanbevolen berichten

Het valt niet mee, maar ik zal me beperken tot het automobiel gebeuren alhoewel het met de gezondheid van mijn vrouw ook behoorlijk tegenzit na de levertransplantatie.

Enfin, de auto's dus.

De Citroën C5 is onverkoopbaar in Frankrijk dus die houden we er maar bij.

Een paar maanden geleden heeft mijn vrouw de Z3 Coupé aan gort gereden tegen een hert, is overigens weer mooi gemaakt en dan ben ik toch blij dat er een all-risk verzekering opzit.

Afgelopen weekeind mijn 740i total loss gereden op een landweggetje waar ze grind hadden gestrooid. En natuurlijk precies in een bocht, het was midden in de nacht en er stonden geen borden. Een behoorlijke klap tegen een betonnen elektriciteits paal, gelukkig is ( was ) het een BMW, we zijn met de schrik heelhuids weer thuis gekomen. Op eigen kracht ook nog.

De foto's van de Z3 hadden jullie al gezien, hier de foto's van de 740i.......

IMGP5363.JPG

IMGP5365.JPG

IMGP5367.JPG

IMGP5372.JPG

En de schuldige paal......

IMGP5389.JPG

Nee, er is niets meer aan te doen, de onderste kokerbalk is geknikt, de vloer achter de voorstoel is opgevouwen, het dak heeft kreukels en de B stijl zit zo'n 15 cm naar binnen gedrukt.

Op zoek naar een andere dan maar.....

Geen nieuwe, ik vind de E38 een heel mooi en tijdloos model, dus daar ga ik weer naar op zoek.

Een beetje zuur is wel dat ik de 7 net 100% in orde had, de lijst met vervangen onderdelen is eindeloos. Had er bijvoorbeeld net 3 ( !!! ) nieuwe ruitensproeierpompjes in gezet voor een kleine € 200,- los over de toonbank, versnellingbak laten reviseren voor € 2860,- en ga zo maar door.

Ben je geïnteresseerd in de volledige geschiedenis kijk dan op mijn homepagina:

http://heliscan.home...nl/740index.htm

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Goed afgelopen gelukkig! Kun je de 740 niet als evt donorauto gebruiken?

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Zeker is de 7 als donorauto te gebruiken, dat is op dit moment ook het plan. Die 20.000 euro die ik er in de afgelopen 2 jaar heb ingestoken aan onderdelen is gewoon zonde om weg te gooien.

Link naar reactie

.... alhoewel het met de gezondheid van mijn vrouw ook behoorlijk tegenzit na de levertransplantatie.

\

Als dat nu maar goed komt is de auto bijzaak.

Link naar reactie

Balen! Maar zoals David al aangeeft is jullie gezondheid het belangrijkste. Gelukkig reden jullie in een BMW en niet in een Panda......

Succes in ieder geval met de zoektocht naar een andere E38!

Link naar reactie

zo zie je maar weer auto onderdelen kun je prima vervangen maar mens onderdelen zijn altijd tricky.

gelukkig is de schade beperkt gebleven tot materieele en ja dat is balen maar er is weer overheen te komen.

sterkte met de rest.

Link naar reactie

Hartelijk bedankt allemaal, onderdelen bij een mens vervangen is inderdaad geen kleinigheid.

Positief blijven op alle gebieden valt niet altijd mee maar het is het enige wat ik kan doen.

Maandag maar weer eens naar Duitsland om een andere 7 te kopen, het leven gaat door.

Link naar reactie

Zie nu net pas dat je in Poitiers woont? Wij zitten daar ongeveer een maand per jaar vlakbij. Mijn schoonouders hebben een huis in Les Forges.Heel klein dorpje vlakbij een golfbaan. Wellicht bekend?

Link naar reactie

Heel veel sterkte met je vrouw... Dat is niet niks. Zonde van de 7, weleen hele leuke site, enne succes met je zoektocht.

Link naar reactie

Zie nu net pas dat je in Poitiers woont? Wij zitten daar ongeveer een maand per jaar vlakbij. Mijn schoonouders hebben een huis in Les Forges.Heel klein dorpje vlakbij een golfbaan. Wellicht bekend?

We zitten zo'n 50 kilometer ten zuiden van Poitiers in Civray, Les Forges ken ik wel maar golf spelen doe ik niet aan. Ze hebben namelijk allemaal een handicap. :lol:

Inmiddels heb ik een andere 7 gekocht, hier wat foto's met het uitvoerkenteken er op.

IMGP5434.JPG

IMGP5418.JPG

Een 740i uit 2000 Individual, met gewoon veel te veel opties om op te noemen.

Oké, een paar dan:

M sport onderstel, M parallel velgen, hydraulische achterklep, stoel verwarming en massage, individual "sonnenschutzverglasung" navi, TV en nog veel meer.

IMGP5424.JPG

Alcantara hemel, glazen schuifdak .... ik stop nu anders wordt het echt te veel.

Vanochtend gekocht in Duitsland en meteen zo'n 1250km mee terug gereden naar huis.

Met het vrouwtje gaat het wel weer goed, op de 2e foto zie je haar in de auto zitten.

aangepast door nick wood
Link naar reactie

Dat M-stuur is af fabriek geleverd, dat staat ook in de optielijst die je kan opvragen.

Erg handig is het overigens niet, de BC, welke bij een 7 ook onderin het instrumentencluster op te roepen is, wordt er grotendeels door afgedekt.

Link naar reactie

Hij zal individual blijven, echter mijn oude grijze interieur ga ik overbouwen op termijn. Het is wel heel erg donker in de auto met een zwarte hemel en zwart leer.

Verder heb ik natuurlijk een onderdelen magazijn voor de deur staan in de vorm van de oude 7 als het nodig mocht zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.