Ga naar inhoud

Navigatie "gps antenna error" - Becker/BMW indianapolis


Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb sinds aanschaf in de auto een Becker (BMW branded) Indianapolis radio/navigatie zitten. Originele DVD's aanwezig.

Wat mij opviel is dat de fix met sattelieten erg lang duurde, en eenmaal een fix hebbend wilde hij best vaak die fix weer verliezen.

Ergens vorige maand heb ik een vastloper gehad en heb toen de unit gereset (1e en 3e knopje, samen met TP knop). Daarna DVD erin en de software/taal opnieuw geladen. Omdat alles gewist werd, moet je een nieuwe calibratierit uitvoeren.

Ik ben naar het menu gegaan voor navi, heb de kalibratiegegevens gewist en drukte kalibratierit in. Sindsdien bestaat het probleem dat het systeem geen fix meer wil krijgen, maar wel ziet dat er 11 sattelieten zijn (en teruglopend naar 10 en 9 als ik tussen hoge gebouwen rijd). Ook de gegevens van de wielen etc komen netjes binnen.

E.e.a. laten rusten (ook even een half uur met contact erin aan laten staan om misschien toch een fix te krijgen). Nu heb ik laatst de unit uit zijn "huisje" gehaald om te kijken of alle stekkers wel goed aangesloten waren.

Alle stekkers losgehaald, een voor een weer aangesloten, en daarna de unit weer aangezet. Na het ingeven van de passcode kreeg ik de melding "GPS Antenna error".

Dat heb ik genegeerd en ben toen weer het bovenstaande gaan uitvoeren. Weer zelfde situatie (wel sattelieten, geen fix).

Ik zit te denken aan:

- gps antenne is stuk?

- nieuwe software erop zetten ?

- andere reden?

Wie kan mij helpen; ook misschien een tip om hem weer helemaal te resetten is welkom (dus geen soft reset zoals hierboven genoemd, maar echt dat ie weer vraagt om de software)

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Vervolg:

Ik heb de auto een nacht op de oprit laten staan toen ik ergens aan het logeren was, normaliter staat hij altijd in een ondergrondse parkeergarage. De dag erop stap ik in de auto en geeft ie het noorden aan met de pijl (daarvoor was het een pijl met een vraagteken; ofwel geen bereik). Dus nu kan ik weer navigeren, pikt hij de GPS sattelieten goed op en kan ik zelfs een nieuwe kalibratierit uitvoeren.

Dus: mocht je dit probleem hebben - een nacht de auto buiten laten staan kan dus wonderen doen. Er mag een slotje op en dank voor de aandacht :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.