Ga naar inhoud

Electrische kap probleem


DreiZZZ

Aanbevolen berichten

En ja hoor, is het een keer mooi weer......

Het probleem:

De electrische kap van mijn Z4 gaat niet meer open. Het eerste deel (haken raamstijl) gaat prima maar dan stopt de boel ermee. Geen oranje led, de bagageruimtekap staat omlaag en de schakelaar die daarachter zit werkt ook prima. Kap handmatig geopend, proberen electrisch te sluiten maar weer niets.

Handmatig gesloten, het laatste deel van de electrische vergrendeling gaat wel weer, dwz de haken trekken het dak wel electrisch vast in de raamstijl.

Heb alle zekeringen gecontroleerd en daar blijft mijn kunde steken.

Iemand?

Link naar reactie

Nou, ben eruit.

De hydraulische motor van de kap is naar den kloten, volgelopen met water, dankzij een beroerd dreinagesysteem van BMW.

Dreinage vervuild, water blijft staan en komt in het compartiment waar de motor zich bevindt. Vandaar dat het eerste deel van het ontkoppelen van de kap het gewoon doet, die wordt aangedreven door een andere electrische motor.

Volgende week kan de Z4 naar Ruud, die doet de klus in één dag. Dat is snel, aangezien de hele kap gedemonteerd moet worden.

En gelukkig zit ik dicht in de buurt!

Link naar reactie

Daarom elk voorjaar de afvoeren controleren. Is een pdf van voorzover ik weet

Link naar reactie

Is een pdf van voorzover ik weet

Pfffffff.........is een pdf van.............een enige echte Z3 forum How-to zul je waarschijnlijk bedoelen...........beetje respect graag :guitar:

Groeten

Ad

  • Like 1
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Nou, ben eruit.

De hydraulische motor van de kap is naar den kloten, volgelopen met water, dankzij een beroerd dreinagesysteem van BMW.

Dreinage vervuild, water blijft staan en komt in het compartiment waar de motor zich bevindt. Vandaar dat het eerste deel van het ontkoppelen van de kap het gewoon doet, die wordt aangedreven door een andere electrische motor.

Volgende week kan de Z4 naar Ruud, die doet de klus in één dag. Dat is snel, aangezien de hele kap gedemonteerd moet worden.

En gelukkig zit ik dicht in de buurt!

wat heeft dit geintje gekost? heb namelijk het zelfde probleem..

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.