Ga naar inhoud

Pook schiet uit de versnellingsbak


JeWe

Aanbevolen berichten

In een onbewaakt moment lette ik niet op en zette ik de pook maar half in z'n eerste versnelling. Bij het optrekken knalde hij er uit. Wat een krachten komen er dan vrij, wow!! Ik dacht even dat de hele auto uit mekaar viel.

Nu hoor ik elke keer als ik optrek heel kort een resonantie alsof er iets los is getrild. Maandag aanstaande gaat ie op de brug om 4 nieuwe veren te monteren. Kunnen we gelijk op zoek waar de trilling vandaan komt.

Soms zit het tegen.....

Groet,

Jan Willem

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

^ Maar hoe komt dat Widebody? Is het ouderdom van de bak, of duw je de pook dan net niet goed in de versnelling waardoor het misgaat? En geen blijvende effecten dus?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Bij mij zijn de koppelingsplaten +drukgroepen ca. 50K km geleden vervangen.. merk geen blijvende schade of iets dergelijks..

Ik denk inderdaad dat ik de pook dan net niet goed in de versnelling heb gedrukt, waardoor hij er uit klapt... vreemd blijft het natuurlijk wel.

Binnenkort moet mijn auto toch een beurt hebben, zal het dan direct eens laten na-kijken..

Link naar reactie

De auto op de brug gehad en een nieuwe ring over de uitlaat geplaatst. Probleem opgelost gelukkig. Ook maandag nieuwe spiraal veren gemonteerd. Die hebben helaas geen oplossing geboden voor het bochten probleem. Als ik namelijk goed naar rechts instuur hoor ik linksvoor wat geluiden. Het is niet altijd en constant maar af en toe. Tja kan van alles zijn ga ik de komende maanden maar eens uitzoeken. Misschien is 1 schokbreker toch niet meer helemaal in orde. Dat is nog het enige puntje wat opgelost moet worden (naast de stoelspeling wat roodkapje binnenkort gaat oplossen)

Groet,

Jan Willem

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Mijn auto heeft afgelopen maandag een beurt gehad.. en ze hebben mijn bak na-gekeken, maar R= niets geks mee aan de hand..

voor de zekerheid bak-olie vervangen.. Schakelt nu wel weer lekker makkelijk!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Verkeerd schakelen kan iedereen gebeuren , al was het uit de versnelling springen mij wereld vreemd voordat ik met mn (elektrische) z3 aan het test rijden was.... De overgang van acceleratie tot abrupt geen acceleratie maakt het dat je uit je stoel gelanceert wordt. Niet echt tof!

Dit overkwam mij in de 2e versnelling bij een bocht waar ik hard accelereerde.

Na een zoekopdracht op het www blijkt dat BMW in de 36 serie dit vaker heeft.... kwaaltje van de bak voor 1.8 / 1.9 motoren?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.