Ga naar inhoud

Vervangen speakers (BSW?)


TJ Tom

Aanbevolen berichten

Zonder grappen en grollen: de Pioneer P65Bt... bluetooth voor je telefoon met extern microfoontje, aansluiting voor de iPod adapter van Pioneer die ervoor zorgt dat je je iPod kunt opladen en bedienen via de radio (heel makkelijk)... Verder aansluiting voor externe Sub (ook een Pioneer bij mij achter de passagiersstoel) en verder heel veel opties met 10 instelbare kleuren voor de verlichting waaronder amber!!

En zonder dollen; het klinkt als een recording studio bij mij in de Z3!

Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mooie radio maar voor mij iets te modern om in een z3 te plaatsen. Mijn console is ook zwart dus dat grijs gaat te hard afsteken denk ik, ben wel benieuwd hoe het in uw Z staat. Ik ben kwa uiterlijk echt op zoek naar iets als die VDO, die vind ik nu is echt per-fect. Spijtig van het ontbreken van een versterker anders had ik hem al gekocht.

Link naar reactie

Hmm... Ik heb het kickpaneel verwijderd en ben dit tegengekomen. Toevallig ook JBL, dit zijn toch niet de standaard speakers? Deze zien er van veel betere kwaliteit uit dan de standaard speakers die ik al op foto's gezien heb.

291dj00.jpg

u6gzo.jpg

Maximum inbouwdiepte is 8cm maar dieper dan 7,5cm zou ik dus zeker niet gaan. Breedte is 13cm.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Deur paneel eraf en ik zie 2 stekkers voor 2 tweeters dus de kabels zijn aanwezig. Radio eruit en daar zijn enkel de midrange speakers aangesloten, de tweeter kabels zijn gewoon doorgeknipt en het andere eind van de tweeter kabels vind ik niet terug achter de radio... Aangezien ik geen zin heb om heel mijn dashboard eruit te halen voor 2 tweeters ga ik waarschijnlijk de cross-overs bij de midranges steken, daar de kabels van de tweeters doorknippen en deze aansluiten op de crossover samen met de midranges en dan de kabel van de midranges die er al lag (en verbonden is met de radio) verbinden met de versterker aansluiting op de crossover.

Dan zou volgens mij alles moeten werken en heb ik per midrange/tweeter slechts 1 kanaal in gebruik. Overigens vond ik de kabels wel wat dun, zou dit een groot verschil geven wanneer deze vervangen worden door dikkere kabels?

Link naar reactie

Lijkt mij een goed plan. Moet goed gaan. Zal wel een wat dunnig geluid blijven, zo zonder achterspeakers, maar dat kan altijd nog omdat je dus de achterkanalen nog over hebt. Als er al JBL´s inzaten, zal een nieuw setje JBL´s je geluid niet veel beter worden ben ik bang. Misschien toch een andere radio?

Overigens is het middenconsole verwijderen echt niet zoveel werk: 13 of 15 schroeven (als je een asbak hebt) d'r uut en dan de schakelaars van hun stekkers bevrijden en de handremkabels los draaien. Kwartiertje werk voor het uitbouwen, half uur voor het inbouwen. En dat is nog niet eens nodig. Als je de twee schroeven (aan elke kant) van de plastic flappen van het middenconsole in voetenruim losdraait, dan kun je met je hand achter je radio komen. De kabels kun je achter/onder respectievelijk handschoenenvakje en stuurkolom wegduwen. Door een willekeurige schakelaar uit je dashboard te halen, asbak/muntenbakje te verwijderen, de leren handremhoes los te halen en het achterste knoppenpaneeltje, kun je eenvoudig draden naar achteren trekken. Ook dan hoeft je middenconsole er niet uit.

Groet

Pieter

Link naar reactie

Teronk,

Toevallig heb ik mij net even teruggetrokken in mijn geluidskamer (lees:slaapkamer met 2 Speakers) om even te bezinnen over het één en ander. Heb daarna een lijstje opgesteld wat het volgende omvat:

- 20m speaker-kabel

- Alpine CDE-126BT

- Pioneer TS-WX110A

- Pioneer TS-G1023i

- 4 x raamgeleiders

- 14 x deurclips voor de zekerheid

Voor een totaal prijs van net geen €350 euro. Dus als het goed is heb ik in de Paasvakantie geen last meer van tekort aan bas, ruiten die niet open gaan en heb ik achterspeakers :)

Die radio heeft ook bluetooth dus dat is mooi meegenomen, heeft ook een aansluiting voor externe versterker/subwoofer. Nadeel = rode verlichting maar men kan niet alles hebben. Daarbij, rood en amber moet een doenbare kleurencombi zijn, toch?

Link naar reactie

250 vind ik iets te duur voor een auto radio, rode verlichting zou niet mogen vloeken met de amber verlichting. Daarbij zijn er hier en daar nog rode lichtjes te vinden in het dashboard. Ofwel zijn de radio's met amber verlichting te duur ofwel hebben ze zeer weinig functies.

Link naar reactie

Mag je altijd doen! Zolang hij in goede staat is maakt het mij niet uit, die dingen gaan volgens mij redelijk lang mee. Enige vereiste is dus die RCA out voor een actieve subwoofer en ingebouwde bluetooth. Ik ga vanavond ook nog eens kijken op tweedehands.be en dergelijke maar daar trok het aanbod op niet veel.

Link naar reactie

Nu heeft die radio namelijk een perfect bluetooth systeem met extern microfoontje dat je heel mooi kunt wegwerken en die RCA out!!

Ik ben er echt 1000% tevreden over. Oogt ook mooi en de kwaliteit is perfect.

Zal vanavond 's even kijken op Marktplaats. Denk dat je rond 100 euro klaar bent.

Link naar reactie

Teronk,

Toevallig heb ik mij net even teruggetrokken in mijn geluidskamer (lees:slaapkamer met 2 Speakers) om even te bezinnen over het één en ander. Heb daarna een lijstje opgesteld wat het volgende omvat:

- 20m speaker-kabel

- Alpine CDE-126BT

- Pioneer TS-WX110A

- Pioneer TS-G1023i

- 4 x raamgeleiders

- 14 x deurclips voor de zekerheid

Voor een totaal prijs van net geen €350 euro. Dus als het goed is heb ik in de Paasvakantie geen last meer van tekort aan bas, ruiten die niet open gaan en heb ik achterspeakers :)

Die radio heeft ook bluetooth dus dat is mooi meegenomen, heeft ook een aansluiting voor externe versterker/subwoofer. Nadeel = rode verlichting maar men kan niet alles hebben. Daarbij, rood en amber moet een doenbare kleurencombi zijn, toch?

Nou, de radio is natuurlijk jouw keus, maar de speakerset lijkt mij een prima optie. Let er wel op dat je een goede plek voor de sub vindt. Daar moet je mee experimenteren (op welke plek je de meeste dreun krijgt). Ikzelf heb een Kenwood sub gebruikt. die is een fractie kleiner met dezelfde specs en past precies in het vak tussen je stoelen. Volgens mij lukt dat met de Pioneer sub niet. Veel succes met inbouw!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik zit met een probleem... Heb net aan 1 kant de raamgeleiders vervangen en alles proper gemaakt en ingevet. Daarna dus aan de tweeters begonnen maar de kabels voor de tweeters aan de deur komen binnen in de auto nergens uit? De blauw/bruine kabels van de tweeters zijn niet te vinden aan de binnenkant. Aangezien ik niet elke kabel ga testen om te zien welke de juiste is wil ik gewoon een nieuwe speaker kabel door de deur leiden... Weet iemand hoe dit moet want de kabel er in de deur doorduwen gaat maar tot iets achter de bocht in het rubber tussen de deur en de auto.

Er zitten 2 bouten in het metalen stuk dat het rubberen tussenstuk tussen de deur en auto vasthoud. 1 ziet er verwijderbaar uit, de andere is zo goed als onbereikbaar. Heeft er iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie

Ik zit met een probleem... Heb net aan 1 kant de raamgeleiders vervangen en alles proper gemaakt en ingevet. Daarna dus aan de tweeters begonnen maar de kabels voor de tweeters aan de deur komen binnen in de auto nergens uit? De blauw/bruine kabels van de tweeters zijn niet te vinden aan de binnenkant. Aangezien ik niet elke kabel ga testen om te zien welke de juiste is wil ik gewoon een nieuwe speaker kabel door de deur leiden... Weet iemand hoe dit moet want de kabel er in de deur doorduwen gaat maar tot iets achter de bocht in het rubber tussen de deur en de auto.

Er zitten 2 bouten in het metalen stuk dat het rubberen tussenstuk tussen de deur en auto vasthoud. 1 ziet er verwijderbaar uit, de andere is zo goed als onbereikbaar. Heeft er iemand hier ervaring mee?

Kabeltrekker of stug elektriciteitsdraad gebruiken om door het rubber te komen, dan het draadje eraan bevestigen en erdoor trekken.

Link naar reactie

Dat had nooit gelukt. In het rubber, tussen de auto en de deur, zit een plastieken connector waar alle draden van de deur overgaan in de draden aan de binnenkant. Hierbij behouden sommigen hun kleur, enkele draden veranderen van kleur en andere, waaronder de kabels van de tweeters, stoppen hier gewoon. In het plastieken stuk zit een kleine connector voor de tweeter kabels welke niet was aangesloten aan de binnenkant. Ik had dus lang kunnen zoeken.

Ik heb de connector, welke dus onder het rubberen tussenstuk zit, moeten losvijzen (2 bouten in de tegenoverstaande hoeken). Met zo een opzetstuk van een sleutel en een tang heb ik deze vijs elke keer draai slechts 5-10° kunne verdraaien. Wanneer die vijzen eruit zijn ben je wel blij... Daarna de kabels in de deur die in de ongebruikte connector zaten doorgeknipt en aan een koperen audio-kabel gesoldeerd. Naast de connector voor de tweeters is er een gat waarschijnlijk bedoeld voor een andere connector waardoor je de audio-kabel kan duwen. Deze komt aan de binnenkant zonder problemen te voorschijn. Wanneer dit uit elkaar ligt zie je dat een kabel door het rubberen tussenstuk duwen gewoon onmogelijk is. Dan de tweeters vast gesoldeerd aan de voorziene tweeter kabels. Aan de binnenkant van de wagen de kabels aan de crossover bevestigd samen met de woofer en de radio.

Alles... werkt... eindelijk. En het raam aan de linker kant gaat goed open. Zo 1 tweeter in de deur i.p.v. een 2-way aan de voeten maakt echt een wereld van verschil. Véél beter zo. Morgen alles opnieuw aan de rechterkant. :guitar: Het handvat heb ik meteen ook gemaakt. Plastieken binnenkant was gebarsten en heb er een vijs in moeten draaien. Steviger kan het niet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.