Ga naar inhoud

reparatie "plexiglas" windscherm


Roontje

Aanbevolen berichten

Hallo

bij de aankoop van mijn ZZZ zat er een windscherm welke gescheurd is, zie foto's

IMG_2471.jpg

IMG_2472.jpg

Weet iemand of dit kunstof te vervangen is? zoja hoe, want het lijkt erop dat het kunstof vast zit in het aluminium profiel.

Graag jullie info hieromtrend

gr Ronald

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Als je beugels hebt achter de voorstoelen kan je zo'n plexiglas plaat ook daaraan monteren met zwaar klitteband of tieraps. De plaat hoeft dus niet specifiek op maat te zijn voor het exemplaar wat jij hebt. Het lijkt inderdaad niet orgineel.

Link naar reactie

Als het windscherm geplaatst wordt, dan moet ik eerst de rolbeugels verwijderen en dan kan ik de 2 metalen ronde buisjes plaatsen in de gaten die onstaan zijn door het verwijderen van de rolbeugels. dmv een inbus kan ik deze vast draaien. Of het een hobby project is weet ik niet, er zit wel een flap aan die dmv drukknoppen op de achterkant geklemt kan worden.

Link naar reactie

Demonteren en de scheur verlijmen.

Als het echt plexiglas is kan je dit met chlooroform lijmen. Dit lost namenlijk het plexiglas op. De breuk wordt onzichtbaar.

Is het geen plexiglas > 10 sec lijm . Ik kan echter niet zeggen of jer dan "geen barst van ziet" .

Link naar reactie

Bij de Dethon Terneuzen en Oostburg werken ze veer met plexyglas (acrylaat) en Polycarbonaatplaat.(lexaan)

Plexyglas is minder geschikt, lexaanis slagvast en dat hebben ze daar zeker.

je kunt het voorzichtig zagen met een decoupeerzaag en met fijn schuurpapier verder afwerken.

succes

Link naar reactie

Het is inderdaat of de rolbeugels of het windscherm, een combi is niet mogelijk met dit systeem omdat het dezelfde gaten gebruikt. Is dus wel een nadeel.

Als ik het plexiglas wil vervangen, moet ik eerst het eerst uit de aluminium strip krijgen. Het lijkt erop of dat het hier ingeklemt/gelijmt zit.

Ik heb dus 3 keuzes: het verlijmen met chloorform, of proberen het eruit te krijgen en een nieuwe (polycarbonaat) erin te zetten, of een ander (origineel) systeem te gebruiken waarbij de rolbeugel kan blijven zitten.... <_<

Link naar reactie

Als je een "nieuwe" gaat maken , hetvolgende .

Neem ff contact op met Ruud of zoek ff in de topics voor hetvolgende.

Er zijn enkele leden die een model hebben gemaakt voor de montage op de beugels.

Bevestiging met klittenband of tywraps.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.