Ga naar inhoud

Nieuwe Velgen Op De Z3


TJ Tom

Aanbevolen berichten

Tom, heb je wellicht interesse in mijn zwarte stoffen kap? Lekt jouwe? Is totaal niet verkleurd, ruitje is pas een jaar oud, vervangen bij BMW (dus helemaal helder) en lekt niet! Zwart van kleur en gaat er binnenkort uit want ik heb een softtop met binnenhemel op de kop getikt, dus die gaat erop. Mijn kap is echt als nieuw maar ik vervang het geheel gewoon want dat is makkelijker. Voor echt een klein prijsje mag mijn gave zwarte dak weg. Heb ik een half jaar geleden nog zo'n kleurbehandeling en impregneer-laag gegeven!! Als je geinteresseerd bent kun je me PM'en.

Helaas weet ik de ET waarde die ik had niet meer.. daar kun je Roodkapje ook wel even over bellen die weet dat vast wel.

Nog een tip:

- Herr Udo uit Duitsland (google even op Spiegelwelt Z3) heeft tweedehands spiegels liggen met kunststof spiegelvoetjes (ook M-spiegels) voor aangename prijzen! Mail of bel hem even en dan heb je voor no money in no time nieuwe spiegels. Soms gelakt als ie je kleur heeft, soms ongelakt.

Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb hem een mail gestuurd maar uit zijn site maak ik op dat hij enkel reparaties doet waar ik eerst dacht dat hij zelf het binnenste metalen stuk ook zelf maakte. Heb hem een mail gestuurd om te vragen naar M-tech spiegels, alle onderdelen, dus voet, metalen binnenkant, etc. Mijn eigen spiegel opsturen is geen optie aangezien ik die dan minstens een week kwijt ben en ik elke dag naar mijn werk moet rijden met deze (enige) auto.

Link naar reactie

Heb mail terug, hij vraagt €240 voor een "nieuwe" spiegel wat ik eigenlijk vrij veel vind? Ik ben aan het overwegen om toch een nieuw setje M-tech spiegels aan te kopen die kosten mij €380-€400 en bij hem €500. Ik zou hem niet bepaald goedkoop noemen.

Edit:

Ik snap zijn mails eerlijk gezegd niet zo goed, eerst stuurt hij dit:

Ik had gestuurd dat ik mijn spiegel niet kon opsturen omdat ik deze nodig heb:

Hello Tom

There is no problem, I am sending you to a complete mirror (no glass) and a plastic socket.

You can also mount socket with base (aluminum) send (see picture)

I need but this is the exact color.

You can see the color in the engine compartment on the spring dome!

The price for all 240 Euro

+ Versand

Dus ik dacht €240 zonder dat ik iets moet terug sturen? En dan stuurt hij dit:

Hallo Tom

Here the Photos

The left Side is complete (only the Class)

The right Side where the Plastik Socket with Aluminum Base.The other Share vou can take from your Mirror

The Price when you send me the defective parts from your mirrors 240 Euro incl.Shipping to Belgien

Udo

Link naar reactie

Hmm goeie vraag... ik zou 'm gewoon nog eens mailen met de vraag wat nou gewoon twee spiegels kost zonder gein. Inclusief verzenden, slechts twee spiegels. Zonder iets terugsturen of whatever..

Aan de andere kant, voor 400 euro heb je een nieuw setje M spiegels en dan heb je alleen nog spuitwerk nodig... Dan ben je voor 500 euro klaar. Mocht hij het voor iets minder bieden, dan weet je waar je terecht moet :)

Btw je krijgt nog PM van me, maar morgen... te weinig tijd gehad! Nu gauw naar bed.

Link naar reactie

Inderdaad, had beter naar de foto's moeten kijken die hij in de bijlagen had meegestuurd. Het is dus 240 euro voor een volledige linker spiegel zonder glass, met voet en dan een voet + metalen basis voor de rechterkant. Dus eigenlijk 2 volledige spiegels maar voor de linkerkant geen plastieken omhulsel omdat dit bij mij nog intakt is.

Los van een gat in de linkerspiegel is de linkerspiegel, of toch het omhulsel, intakt. Het is in ieder geval niet gebroken dus ik zou dit met putty of iets dergelijks kunnen dichten, opschuren en spuiten. In dat geval heb ik enkel de metalen basis voor de linkerkant nodig (en de rechterkant aangezien die wss ook op sterven na dood is) en dan 2 voetjes. Als dit mij ietsje scheelt dan doe ik het zo.

Heb hem meteen ook de prijzen eens gevraagd.

Link naar reactie

Even duidelijk, voor andere geïnteresseerden:

- 1 volledige spiegel met socket = €160

- Metalen base + socket = €124,60

- Enkel een socket met ring en "sleeve" = €39,40

- 1 socket + metalen base in ruil voor uw gebroken onderdelen = €104.60

Je krijgt dus €20 voor de kapotte binnenkant van 1 spiegel. Hij is inderdaad niet zo duur als ik eerst dacht :) Nu nog twijfelen of ik de buitenkant van de spiegel zelf herstel of voor €40 het gewoon "nieuw" bij hem koop.

Link naar reactie

Heeft er iemand al bij hem spiegels besteld? Ik heb al in 3 e-mails een IBAN en BIC nummer gevraagd waar hij niet op antwoord maar hij heeft wel al een pakketje verzonden met T&T nummer en dat zou al in Belgie zijn... Ik hoop dat het niet betalen per rembours is want ik heb het bedrag niet cash thuis liggen.

Iemand al iets van gekocht?

Edit:

Weer eens te snel met posten...

Hallo Tom

The payment details in the packet

You can Pay when the mirrors in your hand and all ok is!

Nog nooit meegemaakt maar zeer fijn dus!

Link naar reactie

Hallo,

Mijn vriendin heeft sinds september vorig jaar een Z3 coupé. Daar lagen toen een breedset style 32 in 18" onder, met 225 en 255 banden. In januari heb ik winterbanden gelegd en dit op Breyton 8,5 x 17, terug 225 en 255.

Mijn ervaring die 17" rijden beter dan de 18". Origine liggen op een Z3 16", optie is 17". Dat's meer dan genoeg.

Bovendien vullen die 17" beter de kas!!!!!!

Groeten uit het Brugse

Link naar reactie

Voorschot is gemaakt en ik wacht op een mailtje van de garage, voor veranderingen is het nu te laat + mijn droomvelgen zijn er enkel in 18-19 en 20 inch dus ik heb al de kleinst mogelijke maat. De glimlach op mijn gezicht als ik naar mijn auto stap zal het iets slechtere rijcomfort zeker en vast goedmaken! :)

Beetje zoals vrouwen en hoge hakken zeker? Ik heb het er wel voorover, dat is als het niet TE slecht gaat worden maar ik zie het wel. Heb trouwens 225 all round gepakt, wat spoorvorming zou moeten tegengaan alhoewel ik her en der tegenstrijdige dingen hoor. 255 op 8J staat te gerokken in mijn ogen.

Ik zal zeker laten weten hoe het mij bevalt want het blijft een grote stap van 15" naar 18"...

En groeten uit het Leuvense ;D

Link naar reactie

Het maakt heel veel goed hoor als de auto goed oogt... en 225 rondom is een vrij veilige keuze! Bovendien heb je nieuwe banden, nieuwe velgen (ik had meestal gebruikte setjes) dus het moet allemaal wel goedkomen!

Mag ik vragen hoeveel je in totaal kwijt bent geweest?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

255 op 8J staat te gerokken in mijn ogen.

Zou makkelijk moeten passen zonder getrokken te staan.. volgens mij levert BMW breedsets van

7.5j met 225 en 8.5j met 255..

Hoe dan ook, gefeliciteerd!! en plaats wel even wat foto's als ze er onder zitten....

Link naar reactie

€580 voor de 4 velgen, TAM T3155

€584 voor de banden, 4 x 225/40/R18 Vredestein Ultrac Sessanta

Foto's komen sowieso!

@Pascal

Erg dat mensen een onschuldige schoonheid als een Z3 zo hard kunnen verkrachten!

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Gast gsusivo

Even het topic een schopje geven.

Heb zelf een 'nieuwe' set Style 32 aangeschaft die nog geschuurd en gespoten moeten worden.

De set heeft deze waarden:

Felgengröße:

2x 7,5x17 ET41

2x 8,5x17 ET41

Reifen:

2x Bridgestone Blizzak LM25 - 225/45R17 91H - 6,5mm

2x Bridgestone Blizzak LM22 - 245/40R17 91H - 4,5mm

Gaat dus gewoon passen volgens de eerder genoemde velgen catalogus.

Nu is echter de vraag: heb ik nog iets van spoorverbreding nodig om mooi opgevulde wielkasten te krijgen?

En verder de vraag: welke bandenmaten zouden het beste gemonteerd kunnen gaan worden?

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

verdorie verdikke verdomme, 19 de JUNI mijn nieuwe velgskes besteld en dan bericht gekregen dat ze niet onmiddellijk leverbaar zijn, nog even geduld, ze zijn er rond HALF SEPTEMBER :rant: dus in totaal ongeveer 3 maanden wachten :blink: zal wel normaal zijn zeker!!!

img1595f.jpg

aangepast door rscl
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.