Ga naar inhoud

Csl Velgen


ZZZ-Woudsend

Aanbevolen berichten

Ik weet dat het onderwerp CSL velgen vaker aan bod is geweest maar ik ben nu toch wel redelijk van mn stuk gebracht. Zoals wellicht bekend, ik wil heel graag CSL velgen onder de Z4 gaan plaatsen. 19 inch wel te verstaan.

Het liefste origineel maar dit zou niet kunnen ivm een sterk afwijkende ET waarde achter. Om precies te zijn hebben de originele CSL velgen achter een ET van 27.

Nu adverteert een Duitse aanbieder met een set orginele CSL velgen (Individual Cars Consulting). In de advertentie geven zij aan dat de set onder een Z4 past (non M). Zie ook advertentie http://www.individual-cars.com/xshop/product_info.php/info/p489_BMW-M3-CSL-Radsatz-163-19--E90-E91-E92-E93-E85-E86-E89.html

489_0.jpg

Koert samengevat, de specs van de set betreffen:

  • Vorne: 8 x 19 ET47 mit 225/35 ZR19 DUNLOP SP Sport Maxx
  • Hinten: 9,5 x 19 ET27 mit 255/30 ZR19 DUNLOP SP Sport Maxx

Ik ben in de pen geklommen om dit verhaal te verifieren. Ik heb de volgende reactie gehad:

Guten Tag,

der Radsatz passt ohne Probleme auf den Z4 E85, haben wir erst wieder

letzten Monat verbaut auf einen normalen Z4 und tüv eigetragen. Die

Karosserie ist beim Z4 mehr als ausreichend.

Mfg

Tim Tschauner

Klopt zijn reactie of zit deze beste man er volledig naast?

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

tja ,ik vind het bijzonder dat zij dit zeggen

ik heb achter et 40 en die zitten al behoorlijk dicht onder de spatbordranden.

et 27 gaat nog eens 13 mm meer naar buiten

maar misschien kan het toch hoor,zitten ze eigenlijk ver in DE anders rijd je er gewoon naar toe en laat je de boel er onder schroeven dan kun je het zelf zien .

Link naar reactie

hmm ok tja dat is wat ver inderdaad

ik vind 23 mm toch wat aan de hoge kant hoor ,om zomaar even naar buiten te zetten.

wat je wel veel leest is dat anderen de vmr velgen onder de z hebben http://www.velocitymotoring.com/

deze kun je bv vanuit engeland of misschien inmiddels ook uit DE laten komen.

Link naar reactie

Die optie kijk ik al een tijdje naar. Zien er echt top uit. Heb ook al contact met ze gehad. Ze hebben helaas geen officieel dealer netwerk in Europa. Wel wat grijze import. O.a in Zwitserland! De prijs gaat dan echter fors omhoog.

Ik ga ze dus waarschijnlijk rechtstreeks uit de US bestellen. Shipping kost $370. Ik probeer echter te achterhalen wat dat geintje me dan totaal gaat kosten. Ik kan op de site van de douane niet achterhalen hoeveel invoer rechten ik moet betalen op velgen (naast uiteraard de 19 procent btw)

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb daar ook al wel eens naar gezocht; je hebt wel Nederlandse aanbieders via Marktplaats. Ook op Engelse fora zijn er mensen die je er aan kunnen helpen. Als Ruud dat ook kan ben je helemaal snel klaar natuurlijk!

En zijn deze (kennelijk lichte opknappers) niks voor je? Hebben mooie ET waardes voor onder de ZZZZ:

http://link.marktplaats.nl/506871237

ps. ik vind dat op de foto die je plaatst de wielen ook te ver naar buiten lijken te staan ... Als dat de maatstaf van je Duitse aanbieder is zou ik daar niet langs gaan ...

Link naar reactie
  • Administrator

Dat ben ik voor "echte" CSL velgen helemaal met je eens, maar ik vraag me af wat er van die conische vorm overblijft op het moment dat je een hogere ET waarde neemt ...

Link naar reactie

eeh ,ik denk dat er hier iets verkeerd begrepen word.

de vmr,s zijn concaver dan de oem csl,s

(zij noemen dat geloof ik een deeper dish)

de vmr,s kun je zoals ik al vertelde vrij eenvoudig uit engeland laten komen http://www.nicheconversions.com/shop/products_page.asp?cat=127&sec=132&sec2=133&man=37

maar we zitten nu wel te klooien ,waarom vraag je t onze huis velgen verkoper niet???

baan velgen!

Link naar reactie

Ik heb zojuist even met de douane gebeld. Om die VMR velgen naar Nederland te halen moet over de kostprijs van de velg nog 4,5 procent Douane rechten worden betaald plus 19 procent BTW. Daarmee komt de totaal prijs voor rechtstreeks bestellen bij de fabrikant op:

Set prijs: $876 + $361 (shipping) = $ 1237 / EUR 953

Douane rechten 4,5 % x EUR 953 = EUR 43

BTW 19% X EUR 953 = EUR 181

Totaal prijs van deze set komt dan op EUR 1.177

Dat is nog altijd 608 euroootjes goedkoper dan te betsellen bij onze Engelse vrienden!

Link naar reactie

hmm tja dan kun je ze beter rechtstreeks bestellen.

heb je ook al eens bij modbargain.com geprobeerd?

er zijn nog wel meerdere vmr dealers in amerika,je kunt het daar altijd vragen.

nog een klein (negatief) dingetje te melden:er zijn meldingen van loslatende verf/coating van de vmr,s misschien hebben ze inmiddels deze problemen opgelost maar ik vond toen ik aan t shoppen was eea op het internet kijk of je hierover informatie kunt krijgen van hen.

Link naar reactie

Ja dat heb ik indertijd ook gelezen. Er zijn echter niet veel alternatieven. Deze komen qua looks en kwaliteit het dichtste in de buurt van de "real thing". Ook qua gewicht. Daarnaast...ik rijd er nou niet echt heel veel mee. Max 10.000 km per jaar en alleen in de zomer. Het zal dus bij mij wel een beetje meevallen wat betreft loslatende coating.

Link naar reactie

nou ja, ik wilde je het toch maar even zeggen,zou jammer zijn als je het oploopt terijl ik ervan wist nietwaar

en ja idd deze lijken het meeste op de csl,s ik heb er ook voor gestaan,maar uiteindelijk toch voor de bbs ch blacks gekoze.

Link naar reactie

Heb een aantal maanden terug de BMW CS gemonteerd onder een Z4 M coupe en dat paste goed. Ik zou het niet aandurven om deze onder een gewone Z4 te plaatsen, alleen als de spatschermen gerold en getrokken worden(maar daar ben ik geen voorstander van)

Ik heb zelf geen ervaring met de VMR velgen, prijzen zijn scherp. Aan een setje BBS-en help ik je graag, zit wel iets boven de prijs van de VMR :hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.