Ga naar inhoud

Z4 rookt erg veel


Vinn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja ik rij best veel korte stukjes meer dan 20 KM achter elkaar rij ik niet. ( maar heb wel eergister 110 KM heen en terug gereden)

En rij veel korte stukken hier in de buurt bijvoorbeelde de MC even op en neer :P

En mijn auto staat (helaas) buiten

Link naar reactie

Dat mijn z3 M coupe ook wel redelijk wat rook produceert als hij net loopt op koude ochtenden, is gewoon witte rook en ik maak me er weinig zorgen over, met name omdat het na 10-15 minuten weg is. Ik rij overigens wel elke dag, maar haal niet veel meer dan 40 km.

Lijkt me allemaal niet zo zorgwekkend, andere auto's van ons vertonen dezelfde verschijnselen......

Link naar reactie

Een warme auto en uitlaat rookt niet.

Na een rit van 20km behoort een uitlaat van binnen droog te zijn.

Heb je een ander type uitlaat? kn het regenwater erin lopen ?

of vul je de uitlaat misschien tijdens het schoonmaken?

Als dat allemaal Nee is en toch de hoeveelheid witte rook niet afneemt , heb je mogelijk een lekke koppakking.

Kijk eens naar je koelwater nivo. Staat dit goed ?

Link naar reactie

Ik rijdt buiten de plezier ritje veel korte afstanden.

En ook bij mij in de ochtend heb ik wat damp uit de uitlaat.

En ben er van overtuigd dat er niks aan de hand is.

Kijk maar een s'morgens om je heen op een koele ochtend en je zal zien dat je zeker niet de enigste bent.

Dus als je geen vloeistof verbruikt hebt zie ik geen probleem.

Gr Marcel

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

auto heeft een paar weken stil gestaan en nu rookt tie ook een beetje blauwig(niet donkerblauw, maar een combinatie wit-blauw), eigenlijk alleen het eerste halfuur, daarna is het minder.

Vandaag na warm rijden weer geprobeerd. Vooral bij doortrekken boven de 5000 toeren wil die wel. Motor olie is dan rond de 80-90 graden warm en loopt dan gestaag op naar 100-110 graden. Met rustig rijden onder de 4000 toeren blijft tie mooi schoon.

Het gaat hier om s50 met 146.000 km, onderhoud bij ruud (ook even aan hem gevraagd en hij vond het wat vreemd), lagerschalen vervangen (olie pomp ook), in oktober beurt gehad (olie verversen oa) en het peil staat bij een koude motor net boven max (2mm) en bij een warme motor iets boven max (3mm). Koelvloestof staat keurig op peil.

Kortom alles lijkt goed te functioneren, auto trekt als de brandweer, start prima en rijdt als vanouds.

Nu las ik ergens op het forum dat er mogelijk een carter ventilatie dicht zou kunnen zitten. Simpele vraag hoe zie je dat bij de :m: . Ik maak me niet direct zorgen, maar misschien heeft iemand ook al eens zoiets aan de hand gehad ????

Oja, je hoeft me niet gelijk naar avvr te verwijzen, daar kom ik al, maar ben benieuwd naar andere 'rook' ervaringen

(PS sorry dat deze Z4 techniek staat en het gaat op een z3 :m: , maar ik wil niet nodeloos weer een topic opstarten)

Link naar reactie

de ervaring met blauwe rook is over het algemeen gewoon olie verbruik

kan het alleen maar vergelijken met een 1000 cc blok die aan mijn bike hangt

een yzf blok heeft er standaard een beetje last van .... vooral en de hoge toeren vanaf 8500 tot 12000

de oplossing destijds was nieuwe zuigers met andere schraapveren - deze schraapers staan in dat blok standaard wat slap

toen de nieuwe speciale race zuigers na een opboorsessie erin zaten was het roken verleden tijd

ik wil je niet ongerust maken, maar vermoed toch dat je zuigerveren hun beste tijd gehad hebben.

het zal langzaam bij een steeds lager toerental opkomen. de hoge druk bij hogere toerentallen is een begin :blink:

Link naar reactie

kan ook als je lang hebt stilgestaan en de oude olie op de kop gelegenheid krijgt door een klepseal te zakken

dan zijn de afdichtingen eraan

maar nogmaals ik heb alleen ervaring met motorblokken onder een motorfiets :punk:

echter 4 takt is 4 takt

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.