Ga naar inhoud

Achter remmen rammelen.


Berghs

Aanbevolen berichten

Hoi Z4 vrienden..

Ik ben een nieuwe member op deze site uit ons limburgse land....

Heb in juni een Z4 2.5i van 2003 gekocht en heb er al menige uurtjes in vertoefd in ons golvend heuvel land.

Ben er super te vreden over alleen merk ik een ding.

Bij het rijden over ongelijke wegen of klinkerwegen hoorde ik een rammelend/ tikkend geluid links achter.

Bij nader onderzoek blijkt dat dit de remblokken zijn in de houders die rammelen...

Het zou komen door eventueel imitatie blokken die wat meer speling hebben..Kan met een schroeven draaier in het gleufje de blokjes op en neer bewegen.

En dan ook dat zelfde geluid simuleren..

Hebben hier meer mensen last van..

En eventueel een oplossing....?

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goedemorgen!

Lijkt misschien wat kort door de bocht maar als het kan komen door imitatieblokjes, kun je niet gewoon originele blokjes erin knikkeren?

(ps ook last van een rammel, maar geen tijd gehad om te kijken of dat uit de blokjes komt)

Ja dat klopt wel maar mijn garage had er nieuwe ingezet zegt ie..

En toen deden ze het nog de monteur had nagevraagd welke het waren ook neppers maar volgens de BMW dealer gelijkwaardig...

Link naar reactie

Ik weet niet hoor, maar als je remblokken (van je schijfremmen) achter rammelen, dan mag je ook wel eens goed naar de klauwen kijken.

Op en neer bewegen (dus in de bewegingsrichting van de klauw) hoort nl helemaal niet te kunnen omdat je klauwen alleen knijpen en niet terug bewegen (je blokken slepen als het goed is altijd een beetje over je remmen)

Ergens is er dan iets goed mis (lastig te zien zo van achter je bureau door je monitor ;)), maar ik denk dat je remcapaciteit er ook wel onder te lijden zal hebben :unsure:

Als je je blokken heen en weer kan bewegen (dus door het wiel gezien van boven naar beneden danwel van voren naar achteren) en dat is een aanzienlijke hoeveelheid (enkele millimeters), dan passen je blokken niet goed (of heb je blokken van een ander type auto!). Evengoed nog wel even de werking van de klauw controleren (ff opkrikken, op de rem trappen en voelen of het wiel vast zit.

Voor de rest welkom :drank:

We willen uiteraard tzt een voorsteltopic incl pics zien :P

Link naar reactie

Als je blokken los zitten, je klauw zelf zit vast kan het nog wezen dat de cilinder die de blokken tegen de schijven drukt niet goed meer functioneert, m.a.w. in jouw geval te ver teruggaat. Achter remmen hebben het naar verhouding zwaarder dan voor remmen, ze werken n.m.l. maar voor 30% t.o.v. voren, de remcilinder die de blokken tegen de schijven drukt beweegt nauwelijks t.o.v. voor. Als de vorige eigenaar de blokken ver heb laten afslijten komt de cilinder verder naar buiten. I.c.m. de langzame slijtage van de remblokken en het verdere uitstaan van de cilinder kan er bijv. een braampjes op komen waardoor de cilinder niet goed en soepel meer kan bewegen en dus blijft hangen.

mijn advies zou zijn: beide achter remmen helemaal demonteren en reviseren ( dus ook de cilinders etc. .etc) en dan terugplaatsen met o.e.m. blokken, controleer ook even de dikte van de schijf, ik denk dat als alles gereviseerd is dat dan het probleem weg is.

succes

Leon

PS heeft jouw garage er niet op gecontroleerd dan of voorgesteld?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.