Ga naar inhoud

Wielen wisselen Z4


DreiZZZ

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag,

Na verschillende Z3-en te hebben gehad en weer verkocht 2 weken geleden geheel spontaan een Z4 gekocht.

Beroepstechnisch ingeruild en gelijk het BAM gevoel, die moet ik hebben. Het betreft een 2.5iS van 2004, meer info en foto's volgen later

in de members gallery.

Nu heb ik een vraag; deze auto gaat vanaf november de winterstalling in. Ik heb nog ergens een setje stalen E46 wielen liggen,

die ik wil monteren voordat de Z de stalling ingaat. Dit om te voorkomen dat de originele banden vierkant gaan worden. Als ik wielen ga wisselen van een Z4, gaan

er dan gelijk allerlei lampjes op het dashboard branden of niet? De Z4 is voorzien van DSC.

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

neeu daar heb je geen last van tenzij de wielen allemaal verschillende maten hebben

wat wel moet is je bandenmonitor resetten ,door de knop even vast te houden bij contact aan en dan te gaan rijden tot deze uitgaat

geloof ik

staat in je boekje

hebben de e46 wielen de juiste et waardes en zo?

Link naar reactie

^

OK, bedankt. Ben altijd bang dat je dashboard dan gelijk in een kerstboom veranderd.

ET waardes lig ik niet zo wakker van. Het is 800 meter heen, 800 meter terug naar de winterstalling.

Dan kan er niet zo heel veel misgaan denk ik zo.

OT: was jij niet die man van sleutelrubbergate een paar jaar terug?

Link naar reactie
  • Administrator

Tenzij de ET waardes heel ver verwijderd zijn van wat voor een ZZZZ kan denk ik dat je gelijk hebt. Anders kan 1,6 km aanlopen of 1x een goede hobbel pakken bij een wiel dat te ver de kast uitsteekt ook wel tot problemen leiden. Maar als het niet al te ver afwijkt loopt dat wel los.

Die DSC loopt wel los en ook die bandenspanningscontrole wel. Als die rood oplicht kun je hem ook meteen weer uitzetten op de manier die Sander heeft beschreven ....

Ander vraagje nog; is het in inch wel een maat die ook op een Z4 past? 16 inch is voor een 2.5i wel het minimum.

Link naar reactie

Setje is 16 inch. Ik za er 'ns eentje monteren om te kijken of het past en vrij loopt. Op blokjes zettn is helaas niet mogelijk. Heb een externe ruimte gehuurd (verwarmd, dat dan wel) waar meerdere cabrio's en klassiekers gestald staan. Soms gaat er wat uit en weer in dus de auto moet wel rijdbaar blijven.

Vandaag eerst maar een genieten van het mooie weer!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.